E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tristan

Re: Z3 Coupe 2.8

Bericht door Tristan » 25 sep 2008, 13:54

Echt goede schadebedrijf/spuiters zijn op 2 handen te tellen. Bij mij er er ook nooit in 1x iets goed gegaan.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 sep 2008, 14:23

Zo is overal wel wat nu volgens mij :S

BMW K1 4 juni weggebracht en heb sindsdien niet weer kunnen rijden omdat ze de storing niet kunnen vinden.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 sep 2008, 15:50

zow, that sucks big time zeg....om moedeloos van te worden...sterkte...

Fabian

Bericht door Fabian » 13 okt 2008, 15:11

Zo, expert is vandaag bij de auto wezen kijken.

Hij snapt er ook niets van. Lijkt hem ook het te snel monteren van de grille waardoor dit ontstaat. Hij is er alleen verbaasd over dat dit bij aflevering steeds niet zo is en daarna pas zichtbaar wordt. Ik kan het alleen niet mooier maken dan het is, het is helaas zo! Overigens een bijzonder goed en open gesprek gehad met de expert, beviel me wel.

De chefwerkplaats die zo giga onbeschoft is, die werkt er nu niet meer. Daar werd verder ook niets over losgelaten, denk dat dat wel genoeg zegt......Alleen mijn verhaal was dus niet meer te controleren/verifieeren.

De expert stelde nog wel voor (hij gaf zelf al aan dat hij zich op glad ijs ging begeven) om me een waardevermindering uit te betalen en het spuitwerk zo te laten. Dit heb ik resoluut afgewezen natuurlijk, ik wil een 100% auto of geen auto. Tussenweg is er niet voor mij. Alle begrip vanuit hem, hij gaf ook aan dat mn auto er eigenlijk als nieuw bijstond en niet anders verdiende. Had een beetje het gevoel dat hij dat deed om me te testen, om te kijken hoe ik zou reageren. Deed ie subtiel genoeg en heb er begrip voor.

Mijn voorstel om elders te laten spuiten is afgewezen, al heeft hij er wel duidelijk zn best voor gedaan. Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het zou gaan lukken. Hij gaat dus nu wederom gespoten worden, ik heb wel met de expert afgesproken dat hij de auto bekijkt als hij wederom geheel kaal geschuurd is en dat hij bij aflevering het werk controleert. (was zijn eigen voorstel).

Het feit dat (A) hij alles begeleid, (B) hij alles controleert, (C) die hork van een werkplaatschef er niet meer werkt en (D) dat ik niet anders kan :P hebben me doen besluiten nog 1x het spuiten aan te zien........

Dus, de kap gaat werderom gespoten worden.

Wordt vervolgd.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 13 okt 2008, 15:15

:shock: Voor de zoveelste keer een spuiter aan je prachtige wagen... Het zit je niet mee op dat front zeg :?

Casper

Bericht door Casper » 13 okt 2008, 15:22

Hier kan je een soapfilm van maken inmiddels :D Ben benieuwd!

Fabian

Bericht door Fabian » 07 nov 2008, 20:23

Zo, auto afgelopen dinsdag gebracht. Vanavond weer opgehaald.

Het was al donker, dus niets kunnen controleren qua spuitwerk, zie ik zondag bij de wasbeurt wel.

Wel een open en eerlijk gesprek gehad. Wat bleek: de onbeschofte voorman (die dus nu ontslagen is) had gezegd de laatste keer volledig teruggeschuurd te hebben, maar helaas.....er zat 4x de hoeveel lak op de motorkap tov origineel. Telkens niet volledig teruggeschuurd. Ze waren daar niet zo blij mee zeg maar :bag: Volgens de lakleverancier was dat ook het probleem. De 1e en 2e laklaag waren het probleem.

Hij heeft dus ook gewoon tegen me gelogen door te zeggen dat hij hem de laatste keer volledig terug zou schuren. Gewoon NIET gedaan. Terrecht dat deze man opgetieft is daar, wat een laaielichter. Maar daar was ik al achter inmiddels.

Maar goed, dat is nu allemaal achter de rug. De lakdikte is nu als origineel que dikte(laten zien aan me middels lakmeter). Zondag eens kijken of het er allemaal netjes uitziet en of er veel kleurverschil is.

Ik hoop echt dat het nu klaar is na 7 maanden!!!!!!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 nov 2008, 20:25

Hoop het ook voor je! Laat hier even weten hoe het resultaat is geworden. :!:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 nov 2008, 23:18

Ik hoop ook voor je dat het nu opgelost is, Fabian. Is nu onderhand wel weer genoeg geweest :bag:

Fabian

Bericht door Fabian » 09 nov 2008, 17:30

Fabian schreef:
Het was al donker, dus niets kunnen controleren qua spuitwerk, zie ik zondag bij de wasbeurt wel.

:( :twisted: :( :please:

Ik denk dat het aantal plakkertjes op de foto's wel voor zich spreekt.....

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zo slecht was het nog nooit.

* ruitenwisser loopt tegen motorkap aan, dus de lak is er daar inmiddels alweer vanaf (gewoon de kap niet goed pas gemonteerd dus) Dat hoor je pas als je stilstaat...sja helaas, ze stonden al 30km aan!
* Spuitwolken in de lak.
* 13 grote (echt korrels, met je nagel blijf je erachter hangen) stofpunten in de lak, echt geen gezicht
* Spuitnevel op beide portieren (zichtbaar en voelbaar!)
* Het lijkt erop alsof het spuitpistool nog wat andere lakkleur in zich had, want er zitten druppeltjes andere kleur tussen m'n lak door (sporadisch)
- Plakranden zijn gewoon zichtbaar zonder er naar te hoeven zoeken
- Op een van de randen van de motorkap (bij de luchtroosters) kan ik de blanke lak er met mn duim vanaf wrijven, hecht gewoon niet.

De expert heeft het goedgekeurd vrijdag bij het schadebedrijf, dus hij mag me morgen wat zaken uitleggen en het verder oplossen.Het is nu zijn probleem natuurlijk!!!! Hij heeft dit prulwerk nu ook goedgekeurd! Ik heb hem een vriendelijke sms gestuurd met alle punten erin en het verzoek de auto morgen bij mij op kantoor te komen bekijken waarbij ik hem alle punten zal laten zien. SMS is nog niet aangekomen, die zal hem morgen wel aanzetten denk ik. En anders hang ik om 9 uur aan de telefoon natuurlijk.

MOE-DE-LOOS wordt ik ervan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :please:

En echt, ik ben niet te kritisch.....dit slaat gewoon alles.............

Joy

Bericht door Joy » 09 nov 2008, 17:38

Eindeloos verhaal aan het worden. Tijd voor rechtsbijstand als het zo door gaat.

allen

Bericht door allen » 09 nov 2008, 18:33

Ik snap het niet hoor. Als die gasten nou even een spuiter aanwijzen waar je goede ervaringen mee hebt. Dit is gewoonweg dwaas.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 09 nov 2008, 18:44

Schiet lekker op zo :cry: .

Dexter

Bericht door Dexter » 09 nov 2008, 19:55

Wees wijs.....geef zelf een paar honderd Euro uit en laat het gewoon goed doen.
Ik weet een adres in Tilburg waar ik 2 jaar terug mijn A4 motorkap heb laten doen voor een paar honderd (zonder rekening uiteraard) en dat was gewoon perfect gedaan. :clap: :thumbup:
Donderdagmorgen brengen en vrijdagmiddag klaar.
Als je wil weten waar het is moet je me maar even bellen, je hebt m'n nummer...... :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 nov 2008, 20:00

Niet normaal :evil: Check je PB

Fabian

Bericht door Fabian » 09 nov 2008, 20:03

Dexter schreef:Wees wijs.....geef zelf een paar honderd Euro uit en laat het gewoon goed doen.
Ik weet een adres in Tilburg waar ik 2 jaar terug mijn A4 motorkap heb laten doen voor een paar honderd (zonder rekening uiteraard) en dat was gewoon perfect gedaan. :clap: :thumbup:
Donderdagmorgen brengen en vrijdagmiddag klaar.
Als je wil weten waar het is moet je me maar even bellen, je hebt m'n nummer...... :wink:
Hoeft niet, ik heb zelf een prima spuiter waar ik wekelijks een paar auto's laat doen. Moest alleen helaas van de verzekeraar naar deze prutsers toe......

Met mn Civic vorige maand ook schade gereden. Nieuwe dorpel erin, 2 nieuwe portieren. Uitspuiten tot voorscherm en achterscherm, NIETS van te zien. Gewoon top. Ook zilvergrijs. Dat kon gelukkig wel bij mn eigen spuiter.

Dexter

Bericht door Dexter » 09 nov 2008, 20:07

Nou, dan weet je wat je te doen staat...... :wink:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 09 nov 2008, 20:33

Nou, ik trek nog even de Lays uit de kast, gewoon de gezouten.
:'( :evil: :cry:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 nov 2008, 21:07

:bag:

Onvoorstelbaar verhaal zo langzamerhand :stom:

Knot

Bericht door Knot » 09 nov 2008, 21:13

Wat een drama zeg... vind het echt kut voor je.. :(

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 09 nov 2008, 22:49

Fabian, waarom moet je specifiek naar die spuiter van de verzekerings maatschappij??

Je kan toch ook eisen dat je naar je eigen wil omdat die topwerk leveren?
Als telekens die prutsers ermee aant knooien gaan lijkt me dat duurder dan in 1x goed bij een echte goede spuiter.

Fabian

Bericht door Fabian » 09 nov 2008, 23:19

frank de jonge schreef:Fabian, waarom moet je specifiek naar die spuiter van de verzekerings maatschappij??

Je kan toch ook eisen dat je naar je eigen wil omdat die topwerk leveren?
Als telekens die prutsers ermee aant knooien gaan lijkt me dat duurder dan in 1x goed bij een echte goede spuiter.
Dat lag aan de verzekeringspolis. kon ik niet onderuit. Zo'n polis zal ik ook nooit meer nemen. Leerpuntje.

Dat ik nu niet zomaar naar een ander kan spreekt voor zich natuurlijk. De verzekeraar heeft hen betaald en zij moeten daarvoor leveren. Het gaat nu alleen wel heel erg vaak fout.....

Ik heb daarom de laatste keer de verzekeraar ingeschakeld (zij hebben immers de eerste maal de rekening betaald en zijn dus partij in deze). Helaas nu dus weer geen goed werk geleverd. Het kost mij geen geld, het kost de verzekaar geen geld. Het kost het schadebedrijf geld en niemand anders. Mij kost het veel tijd en gezeik.

Even doemsenario: Ik ben alleen heel benieuwd hoe de expert morgen gaat reageren. Hij heeft dit prutswerk immers "goedgekeurd" afgelopen vrijdag. Ik zal dus met hem in conclaaf moeten nu, want het schadebedrijf zal zeggen dat de expert het goedgekeurd heeft en dat ik dus niet moet zeuren. Dus de expert heeft nu even een hele vervelende aan mij als hij moeilijk gaat doen. :!:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 10 nov 2008, 08:12

Gelijk heb je joh!

Ik zou in iedergeval wil dworden als ze mij telkens weer zulk werk flikten.
Ik zou het door een ander spuitbedrijf laten doen en in overleg met je verzekering de rekening naar de prutsers doen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 nov 2008, 09:04

Allemachtig... meer kan ik er ff niet van maken :evil:

Fabian

Bericht door Fabian » 10 nov 2008, 09:13

Expert sms-te me netjes en teleurgesteld terug vanmorgen, komt vandaag niet kijken, hij zit vandaag in Apeldoorn. Hij belt me vanmiddag.

Vanmorgen even snel bij het Schadebedrijf binnengereden. Verteld wat me dwarszat, verteld dat ik het niet meer accepteer nadat ze zoveel kansen gehad hebben en dat ik meteen weer ging omdat ik nu witheet was (mn stem sloeg ervan over) en niet voor mezelf instond op dat moment.

Boodschap was duidelijk.

Nu de oplossing nog.

Plaats reactie