Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux

Bericht door Drake » 18 okt 2008, 20:40

De laatste tijd heb ik het nogal druk gehad en zodoende even dit topic even vergeten, maar hierbij even een antwoord/update.

@ Youp:

zo is hij momenteel aangepast:
Afbeelding


work in progress foto voor het idee ervan:
Afbeelding

Onderkant is dichtgemaakt, en de intake gaan nu direct tussen de radiateur en het schutbord. Zo was de situatie ten tijde van de test ook en het werkte als ik de resultaten zien prima.



De AX heeft overgens ook weer een kleine grote update gehad:

Afbeelding

Het blok is eruit gehaald en heeft nu plaatsgemaakt voor een 106 xsi blok. Wat ongeveer 100pk op 700 kilo is, en leuk prestaties heeft (0-100 8.5 sec gok ik en de 200 is al stiekem aangetikt, de teller gaat maar tot 180 maar daar liep hij nogal behoorlijk uit :lol: ).

Inbouwen ging kwa kabelboom niet geheel moeiteloos (106 boom is compleet anders) en om alles werkend te krijgen is er nogal wat papier nodig:
Afbeelding

Maar alles is goedgekomen en hij draaid nu op een paar kleine kinderziektes na prima. Hij gaat volgende week dinsdag met die configuratie zolder op en dat zal aardig wat verbazing gaan geven gok ik zo :). In de toekomst gaat er een compleet 106 xsi/gti onderstel onderkomen met behoud van het standaard lieve/lelijke uiterlijk.

De ax is overgens het laatste project wat ik zal doen, dit gezien ik als alles meezit volgend jaar weer ga studeren (waarschijnlijk Technische Natuurkunde). Eerst zou ik hem niet eens afmaken maar gezien de kosten laag zijn (de gehele inbouw met alle nieuwe onderdelen zoals keringen e.d was 225 euro) en ik toch het ding wat meer pit wou geven alsmede de humor ervan heb ik het maar gedaan.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Youp » 22 okt 2008, 23:38

Welke remschijven van Sandtler wil je eigenlijk precies nemen? Je zegt group-n schijven maar ik kan die dingen nergens vinden... Wel andere hittebehandelde schijven. Gegroefde of geboorde en gegroefd. Ze zijn zelfs verkrijgbaar met een aluminium hart.

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Drake » 26 okt 2008, 23:49

Zijn momenteel gewoon de standaard vervangenschijfjes van sandler die ik genomen heb.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Tom V » 27 okt 2008, 00:57

Hmm, zelf slechte ervaring met Sandtler schijven. Waren flink gescheurd na erg weinig gebruik.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Youp » 27 okt 2008, 09:29

OMP levert hittebehandelde Group N remschijven voor de saxo/106 zonder groeven of gaten, lijkt me ook wel mooi.

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Drake » 27 okt 2008, 11:50

Die heb ik eerst gehad en deden het erg goed. maar die kwamen dus ook uit de fabriek van sandler naar wat ik had vernomen. Maargoed ik vermijd alles met groeven en gaten gezien ongeacht het merk de kans op scheuren veel groter is.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Youp » 27 okt 2008, 12:21

Drake schreef:Die heb ik eerst gehad en deden het erg goed. maar die kwamen dus ook uit de fabriek van sandler naar wat ik had vernomen. Maargoed ik vermijd alles met groeven en gaten gezien ongeacht het merk de kans op scheuren veel groter is.
Sandtler vervangingsschijfjes zijn toch niet hittebehandeld of wel? :o

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Drake » 27 okt 2008, 13:41

Gok van niet, maar met het standaard spul kon ik al goed uit de voeten komen dus dit zal voor mij prima voldoen met de ferrodo blokjes.De 106 zal niet direct het circuit meer opgaan ben ik bang. Daar is meer de ax voor en ik ben nogal zuinig en voorzichtig met de 106, kans is ook dat ik volgend jaar weer ga studeren en dan de 106 helaas plaats moet maken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Youp » 28 okt 2008, 20:39

Jammer :(

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Drake » 29 okt 2008, 00:14

Ik moet helaas prioriteiten stellen, het liefst zie ik het beestje hier gewoon blijven staan de komende 5 jaar. Maar helaas is studeren niet goedkoop en een groot deel van het budget zit in een silveren auto :( .

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Youp » 29 okt 2008, 08:17

Ik weet er alles van, ik studeer zelf ook nog.. Ik heb de Saxo 16v, een MR2 (die ik probeer te verkopen) en een supermotard... 't Is wat je zegt, prioriteiten stellen en dat is niet makkelijk...

Gebruikersavatar
Markos
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2008, 15:53

Re: Peugeot 106 GTI Part Deux / Ax First GTI.

Bericht door Markos » 29 okt 2008, 11:36

Eindelijk weer eens wat anders dan een beemer :banaan:

Skon wagen heb toen ook gekeken voor zo'n GTI vond ze aan de dure kant.

Vul plezier ermee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast