Dunlop Drivers Cup 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Geert.

Re: Dunlop Drivers Cup 2008

Bericht door Geert. » 23 okt 2008, 23:41

Dit draait uit op een interessant topic! Mensen uit de racewereld met ervaring naast het jonge talent dat zich graag in deze nieuwe omgeving stort. Het is leuk om te lezen dat er over het algemeen dezelfde inschatting van "culturen" wordt gemaakt omtrent de racerij.

En Steven zoals Andre al zei, het was echt een mooie ervaring om dit zo mee te maken. Kees, je broer en ik hebben op de finaledag ook echt genoten! :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 24 okt 2008, 12:55

Ik wil hier verder niemand afvallen of downplayen maar vergeet niet, talent is dermate goed zijn in een kunde/handeling dat je 95% van de mensen achter je laat. Zit er hier echt talent op DF zoals Kovaleinen, Robert kubica, Peter Solberg, Rossi e.d. ? Nee, ik denk van niet ( Andre even buiten beschouwing gelaten daar hij inmiddels wel zijn strepen heeft verdiend ). Zitten er op DF jongens die bovengemiddeld goed kunnen rijden? Absoluut, de een beter dan de ander maar om te spreken van talent, ik weet niet niet. Ik vind dat erg moeilijk en ook een beetje gevaarlijk daar je dan meteen hele hoge verwachtingen schept.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 okt 2008, 13:06

hugo schreef:Ik wil hier verder niemand afvallen of downplayen maar vergeet niet, talent is dermate goed zijn in een kunde/handeling dat je 95% van de mensen achter je laat. Zit er hier echt talent op DF zoals Kovaleinen, Robert kubica, Peter Solberg, Rossi e.d. ? Nee, ik denk van niet ( Andre even buiten beschouwing gelaten daar hij inmiddels wel zijn strepen heeft verdiend ). Zitten er op DF jongens die bovengemiddeld goed kunnen rijden? Absoluut, de een beter dan de ander maar om te spreken van talent, ik weet niet niet. Ik vind dat erg moeilijk en ook een beetje gevaarlijk daar je dan meteen hele hoge verwachtingen schept.
.Talent moet ook ontdekt worden? Wellicht dat je slager op de hoek kan rally rijden als Walter Rohl?
Maar gezien het feit dat wij hier intensief met autorijden bezig zijn en (bijna) niemand torenhoog boven de rest uitsteekt, kun je dat wel stellen.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 24 okt 2008, 13:21

Laat Rene dat maar niet horen!~

Die denkt dat hij op dit moment DE DRIFTKONING van de benelux is.... :playcar:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2008, 13:25

Mudking himself ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 okt 2008, 15:16

Flatline schreef:Laat Rene dat maar niet horen!~

Driftkoning van de rookies misschien. :lol: Maar 't gaat steeds beter met hem ja. Driften is nog geen racen, racen is nog geen rallyrijder. Wie is de beste? Wie heeft 't meeste talent? Wie maakt de beste kans op een carriere als pro drifter, racer, rallyrijder en wie zet daar ALLES voor opzij? Ik denk dat vooral dat laatste een probleem is bij velen, ook bij René, want laat hij ooit een gebakje staan? :D

André is een goede rijder, maar hij weigert ook om zich aan te passen aan de gevestigde orde. Dat zit in zijn genen en daarmee dwingt hij enerzijds respect af, anderzijds sluit ie zich af voor kansen die anderen met evenveel (of minder) talent wel weten af te dwingen. Het gaat er echt om hoever je wilt gaan. Zet je alles op 't spel voor de autosport?

André heeft gewoon gelijk met zijn betoog, maar als Steven echt wil, moet ie het 'Fries zijn' even opzij kunnen zetten en groter denken. Teams genoeg, stoeltjes genoeg, sponsors genoeg (voorlopig). Gaat echt wel goedkomen met hem.

Ik ben nu 30, heb mijn kansen gezocht, soms gevonden, niet altijd met 2 handen aangepakt, soms wat pech gehad en verder ging 't vooral om zelf overleven door gewoon geld te creeeren om te kunnen leven (in de zin van noodzakelijk + een stuk plezier, waar autorijden/driften/circuit etc slechts een klein onderdeel van uitmaakte, omdat 't budget meer simpelweg niet toeliet).

Ik ben altijd erg afwachtend geweest, wist ook niet precies hoe ik om moest gaan met sponsors enzo. Dat is toch bedelen om andermans knaken en ik werk er liever voor denk ik. Ik hoop dus dat Steven zich wel realiseert dat 'ie nu door moet zetten als ie echt bij een team wil terechtkomen. Ik heb misschien nog 1 kans(je) om zonder privé geld te kunnen racen en dan houdt 't echt wel op en word ik huisvader. :hmmm: Die 10 jaar gingen wel heel snel en het enige wat ik heb om trots op te zijn zijn wat foto's van de ring, driftdagen en wat filmpjes op mijn pc, dvd en youtube. Wat stelde 't voor? Niets.

Rupie

Bericht door Rupie » 24 okt 2008, 15:25

Dennis Cavallino schreef:
Flatline schreef:Laat Rene dat maar niet horen!~

Driftkoning van de rookies misschien. :lol: Maar 't gaat steeds beter met hem ja. Driften is nog geen racen, racen is nog geen rallyrijder. Wie is de beste? Wie heeft 't meeste talent? Wie maakt de beste kans op een carriere als pro drifter, racer, rallyrijder en wie zet daar ALLES voor opzij? Ik denk dat vooral dat laatste een probleem is bij velen, ook bij René, want laat hij ooit een gebakje staan? :D

André is een goede rijder, maar hij weigert ook om zich aan te passen aan de gevestigde orde. Dat zit in zijn genen en daarmee dwingt hij enerzijds respect af, anderzijds sluit ie zich af voor kansen die anderen met evenveel (of minder) talent wel weten af te dwingen. Het gaat er echt om hoever je wilt gaan. Zet je alles op 't spel voor de autosport?

André heeft gewoon gelijk met zijn betoog, maar als Steven echt wil, moet ie het 'Fries zijn' even opzij kunnen zetten en groter denken. Teams genoeg, stoeltjes genoeg, sponsors genoeg (voorlopig). Gaat echt wel goedkomen met hem.

Ik ben nu 30, heb mijn kansen gezocht, soms gevonden, niet altijd met 2 handen aangepakt, soms wat pech gehad en verder ging 't vooral om zelf overleven door gewoon geld te creeeren om te kunnen leven (in de zin van noodzakelijk + een stuk plezier, waar autorijden/driften/circuit etc slechts een klein onderdeel van uitmaakte, omdat 't budget meer simpelweg niet toeliet).

Ik ben altijd erg afwachtend geweest, wist ook niet precies hoe ik om moest gaan met sponsors enzo. Dat is toch bedelen om andermans knaken en ik werk er liever voor denk ik. Ik hoop dus dat Steven zich wel realiseert dat 'ie nu door moet zetten als ie echt bij een team wil terechtkomen. Ik heb misschien nog 1 kans(je) om zonder privé geld te kunnen racen en dan houdt 't echt wel op en word ik huisvader. :hmmm: Die 10 jaar gingen wel heel snel en het enige wat ik heb om trots op te zijn zijn wat foto's van de ring, driftdagen en wat filmpjes op mijn pc, dvd en youtube. Wat stelde 't voor? Niets.
Geweldige relativering! Maar wat wil je met een Daf coupe en Lada Niva :thumbup:

Dexter

Bericht door Dexter » 24 okt 2008, 15:34

Dennis Cavallino schreef:Die 10 jaar gingen wel heel snel en het enige wat ik heb om trots op te zijn zijn wat foto's van de ring, driftdagen en wat filmpjes op mijn pc, dvd en youtube. Wat stelde 't voor? Niets.
Ach, roem is vergankelijk toch? :shithappens:
Maar je hebt in die 10 jaar wel héél veel DF gehad! En daar gaat het maar om Dennis......:df: :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 okt 2008, 15:54

Ja en veel leuke mensen ontmoet daardoor. De vriendschappen, de lol en mijn persoonlijke ontwikkeling op en naast de baan vond ik mooi genoeg. Ik heb er nooit alles voor opzij willen zetten en als ik zo terug kijk ben ik daar soms blij mee en soms minder blij (ik had liever geraced dan een HBO diploma gehad, eerlijk waar). Maar toch.

Jij bedankt voor de foto's Dex, ik heb ze allemaal bewaard! :)

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2008, 17:07

Man ben je al met pensioen ofzo ?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2008, 17:19

Tsja. Als je het allemaal zelf bekostigen moet bijvoorbeeld in de ZAC dat is voor de meesten ook niet weggelegd. Wel iets ala Volvo 360 geen modena, maar als je in de hogere klassen komt dat moet er ook een hoop geld bij denk ik. Blijft toch dat sponsorverhaal de kop op steken. De meeste die het wel zelf betalen zijn 'made men', hebben zelf al een dikke zaak waar ze een aardig sponsorbedrag uit trekken. Maar als jij een gewone baan hebt met een goed salaris dan kan een seizoen racen al flink in de papieren lopen denk ik.

Dat sponsorverhaal lijkt me ook moeilijk idd. Ik zie mezelf al bij een bedrijf langs gaan oid. Zeggen ze jij bent toch die jongen die altijd in een M3 rond rijd. Betaal jij je eigen autotje maar lol.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2008, 17:22

Misschien dat de ZAC rijders hier op DF een beetje inzicht kunnen geven in de kosten van een jaar rijden. Incl. en excl. aanschaf auto. Leonard?, Tristan?, Tom van H.? etc.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 okt 2008, 17:30

Het sponsor verhaal zie ik niet als een beperkende factor. Daarom stel ik ook duidelijk dat ik tot nu toe alles zelf heb betaald, maarja wat heb ik tot nu toe gedaan?
Om bij een team te komen zal ik sowieso eerst mijn licentie moeten halen. Op dit moment en het komende half jaar tot een jaar heb ik daar gewoon niet de middelen voor om daar zelf aan te beginnen. Ik zit dan in overgang van studie/afstuderen/werk. Daarnaast wil ik maar dol graag sponsoring zoeken, mijn licentie halen en beginnen met racen. Maar er zijn zoveel mogelijkheden, welke kant wil ik op? Toerwagens vind ik veruit het mooiste, maar misschien is dat ook omdat ik nooit in een single-seater heb gereden. Dus de mogelijkheden en kansen zijn erg groot.
Eerst ga ik nu gewoon mijn studie afronden, hoofdstuk afgesloten. Daarna verder met een baan en het racen het liefst daarnaast. Want oh, wat heb ik daar zin in!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 okt 2008, 17:46

Mark Nauta schreef:Misschien dat de ZAC rijders hier op DF een beetje inzicht kunnen geven in de kosten van een jaar rijden. Incl. en excl. aanschaf auto. Leonard?, Tristan?, Tom van H.? etc.
Daar zijn al veel draadjes over geweest.
Conclusie: Reken op 15 - 20k in 't eerste jaar, 10k ieder jaar erop, zonder brokken. E30 325, V360, of Porsche 944, Mx5, dat soort auto's. Of ga low budget, dan kan 't iets goedkoper, maar rijd je vaak niet vooraan.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2008, 17:48

Mark Nauta schreef:Misschien dat de ZAC rijders hier op DF een beetje inzicht kunnen geven in de kosten van een jaar rijden. Incl. en excl. aanschaf auto. Leonard?, Tristan?, Tom van H.? etc.
Conclusie: Reken op 15 - 20k in 't eerste jaar, 10k ieder jaar erop, zonder brokken. E30 325, V360, of Porsche 944, Mx5, dat soort auto's. Of ga low budget, dan kan 't iets goedkoper, maar rijd je vaak niet vooraan.
Ja klopt Dennis. Ik heb er al eens eerder naar gevraagd ook. Maar misschien een iets gespecifieerdere lijst van bedragen? Gewoon uit eigen ervaring.

Steven N.

Bericht door Steven N. » 24 okt 2008, 18:02

Dit topic moet je hebben Mark

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... aar+budget" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2008, 18:03

Steven Nauta schreef:Dit topic moet je hebben Mark

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... aar+budget" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah nice!! Ik heb niets gezegd Dennis :bag:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 24 okt 2008, 19:52

Vind het toch knap Steven, 2e plek. Een vriendje van mij heeft mee gereden met Knaf talent first. Als je die gast in een Indoor-Kart zet, rijd hij mij zo het snot voor mijn ogen, echt ongeloofelijk ene baan record naar de andere. Lag de hele koers zowat op kop, mocht overal als eerste van start. Maakt in de tweede ronde op het Eurocircuit in Valkenswaard een fout door de chicane te nemen die hij niet moest hebben, resultaat -180 punten=verloren wedstrijd.

Heb zelf mijn racelicentie ook gehaald, om in de autosport verder te gaan. Mooie sponserplannen gemaakt om in VW Endurance cup te gaan rijden met zijn 3en.
-Ik
-Thierry de Jong(broer van hem rijd in de DSC)
-Mark Retera(Broetje van Dennis Retera, die met de KTM in de FIA GT lekker meekomt)

In 2007 veel bedrijven langs geweest, er werd erg veel beloofd en toegezegd waar later niets van terecht kwam. We hadden een minimaal budgetje om een of maximaal twee races te kunnen rijden met een Rental VW Golf. Wat krijg je dan, kromme auto's die in geen velden competitief waren met de auto's die in de top 10 reden. De dromen en idealen die we hadden, werden snel aan de kant geschoven. Ik heb een drukke baan waar ik 5a 6 dagen per week druk mee ben, de ander(Mark) gaat trouwen en wil graag verder doorgaan met de Rotax Max challenge.

Gelukkig kon ik me eigen 306 rijdende houden, waardoor ik veel Nordschleife kilometers kon maken. Was van plan om de 306 volgend jaar met wat modificaties in te gaan zetten in de Sport klasse van het DNRT. Helaas is dat idee ten val gekomen, omdat de auto nu een meter korter is.

Heb de afgelopen jaren op me eigen budget lekker kunnen rijden, wanneer ik wil, hoe lang ik zelf wil, waar ik wil. Dat het geen 997 RSR hoeft te zijn om mega veel plezier te hebben mogen duidelijk zijn.

Hier een mooi voorbeeld.: Een achterwiel aangedreven Smart Roadster 82PK/60Kw uit het jaar krentebol met een semi-rot versnellingsbak op een nat Circuit-Park Zandvoort, tegen een Toyota Yaris Cup auto op full-wets(bij 1:25). Bestuurder heeft wel een aantal Zandvoort kilomters in zijn pocket, maar dat maakt het niet minder grappig :beer:

Tristan

Bericht door Tristan » 25 okt 2008, 10:03

Reken maar op zo'n 10K per jaar excl. auto: Onderdelen, inschrijfgeld, transport. Dus wat Dennis zegt klopt aardig.

René130i

Bericht door René130i » 29 okt 2008, 09:14

Kees, Mark, Dennis.. laat eerst zelf eens wat zien :D

Dan pas mag je zeggen ik ben > mudking! :hosanna:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 okt 2008, 11:33

:D Ja beter een Mudking dan Koning Koprol :D

Casper

Bericht door Casper » 31 okt 2008, 22:50

Het heeft eigenlijk niks met de DDC te maken, maar aangezien dit het meest recente CPZ draadje is zet ik het hier neer...

WTF is dat alarm dat elke 60sec af gaat in de pitstraat?? :?: :?: :please: Is dat iets nuttigs ofzo? Aangezien ik er het nut er niet van in zie, erger ik me er eigenlijk al tijden aan :)

Laurens

Bericht door Laurens » 31 okt 2008, 22:54

Waarschijnlijk komt er dan precies elke 60sec. een auto binnen, want dat "alarm" gaat af als iemand de pitstraat in rijdt.
Op Assen en nog wel meer circuits wordt dit ook gebruikt maar wordt dit ook wel is uit gezet.

Casper

Bericht door Casper » 01 nov 2008, 11:09

Laurens schreef:Waarschijnlijk komt er dan precies elke 60sec. een auto binnen, want dat "alarm" gaat af als iemand de pitstraat in rijdt.
Op Assen en nog wel meer circuits wordt dit ook gebruikt maar wordt dit ook wel is uit gezet.
Goeie, dat verband had ik nog niet gelegd :oops:

:wink:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 21 jan 2009, 18:09

Inschrijven voor Dunlop Drivers Cup 2009 is vanaf nu mogelijk. DF moet uiteraard opnieuw vertegenwoordigd worden dus schrijf je in!

http://www.dunlopdriverscup.nl/2009/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie