Mondeo exit, Audi A4 erin (P7)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mark

Re: Mondeo 2.0TDCI wagon titanium (wat een k*tmotor)

Bericht door Mark » 22 okt 2008, 19:39

Thomas schreef:........... Vorig week heb ik 4 dagen in een Toyota Avensis gereden met een 2 liter diesel, 126 pk, 300nm. Die wagen voelt gewoon ronduit traag aan.
Klopt die rijd ik nu als Leasert, fijne auto maar niet vooruit te schoppen. Maar een dieselmotor zal nooit zo mooi lopen als een benzinemotor, veel te korte koppelkromme zodat je je een polsbreuk schakelt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 okt 2008, 09:07

Niels schreef:En met een 200PK 20VT en een 2.5 ST als voorgangers ook :wink: Smeuiiger worden motoren niet, daar kan een diesel niet tegenaan. Qua power maakt de Ford geen indruk maar misschien wordt het ook wel weg gefilterd. Het ding is goed stil :wink: Helaas mocht ik zelf niet rijden dus echt iets zinnigs kan ik over de klacht niet zeggen :P
Je kunt toch ook zelf praten?
:mrgreen: :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 okt 2008, 22:23

Maar goed dat jij reed want ik had die mafkees die ons de route ff liet zien nooit bij kunnen houden en dan is dat nog niet eens de snelste van de club :lol: En dat voor een poetser Arthur :wink: Hoe hard rijden de "rijders" van DF dan wel niet :P

EG

Bericht door EG » 24 okt 2008, 01:20

Thomas schreef:Kwa snelheidsbeleving kun je beter een 2.0tdi hebben. Heeft geen moeite met mijn Seat op de autobahn. Ik heb 2 jaar een 2.0hdi gereden, voelt gewoon niet snel aan. Wel stiller als de TDI, maar dat zijn zo ongeveer alle andere diesels. Vorig week heb ik 4 dagen in een Toyota Avensis gereden met een 2 liter diesel, 126 pk, 300nm. Die wagen voelt gewoon ronduit traag aan.
Andere diesels mogen dan lekker stil zijn, maar zuiniger zijn ze zelden hoor. De 1.9 TDi's zijn een van de zuinigste blokken die je zowat kan kopen tegenwoordig. Veel beter dan de 2 liter trouwens! Waarom denk je dat de Skoda Greenline ne de VW Bluemotion dingen gebruik maken van een 1.9 TDitje?

2.0 TDi rijdt wel verfijnder, nog steeds zelfde "trap in de kont" gevoel, maar ze zijn zeker minder zuinig als de 1.9 TDi's. Waarom weet ik echt niet. Maar ik ben niet de enige die dit heeft geconstateerd, kijk maar op tdiclub.nl of seat-online.nl...

Arthur

Bericht door Arthur » 24 okt 2008, 09:35

Niels schreef:Maar goed dat jij reed want ik had die mafkees die ons de route ff liet zien nooit bij kunnen houden en dan is dat nog niet eens de snelste van de club :lol: En dat voor een poetser Arthur :wink: Hoe hard rijden de "rijders" van DF dan wel niet :P
:mrgreen: :wink:

Timmert

Bericht door Timmert » 31 okt 2008, 20:22

Ik heb vandaag even proefgereden in de Mondeo met deze motor, maar bij hogere toerentaller/snelheden is het inderdaad geen overtuigende auto. De Laguna 2.0 DCi (150pk), die ik daarna reed was echt een verademing vergeleken bij de Ford. Die auto viel me echt 300% mee :)

Arthur

Bericht door Arthur » 03 nov 2008, 10:51

Verder doet de Ford het wel goed, dat hoor je van Renault wel eens anders :wink:

Timmert

Bericht door Timmert » 03 nov 2008, 11:13

Die nieuwe Laguna moet zich op gebied van degelijkheid nog bewijzen, maar eerlijk gezegd heb ik goede hoop :)

Arthur

Bericht door Arthur » 03 nov 2008, 11:18

Ach ja, m'n Mondeo heeft ook al een geheel nieuwe koppeling gekregen bij 40kkm :shock:
Er is overal wel wat :sealed:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 03 nov 2008, 13:33

waar de Ford het verschil maakt is de rijbeleving en het bochtenwerk.
Die laguna is gewoon levensbedreigend gevaarlijk onstabiel.

Heb bij de benchmarking o.a. met zo'n 1.5 dCi motorisatie gereden. Waar gaat dat over? Een vijftienhonderd diesel in een D segment wagen?
Mijn vooroordelen werden bevestigd. Na 60 te hebben aangetikt na zo'n anderhalf uur heb ik de wagen langs de kant geparkeerd en mijn collega's opgebeld. Kom me maar met de HiLux halen, daar rijdt ik geen meter meer mee!

Timmert

Bericht door Timmert » 03 nov 2008, 15:52

Die Laguna (die er niet met een 1.5 diesel is?) lag anders net zo prima op de weg als de Mondeo hoor. Prachtig stabiel en stuurde snaarstrak!

Arthur

Bericht door Arthur » 03 nov 2008, 16:23

Misschien in Belgie wel?
Laguna zal best rijden, geen id.
De Mondeo iig wel.
Hoeft geen wellus/nietus te worden :wink:
Motor komt gewoon wat te kort volgens mij in de Mondeo.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 03 nov 2008, 16:30

Nou Timmert,

jou interpretatie van snaarstrak verschilt enorm met die van mij vrees ik :lol:
Heb ooit zo'n ding als rental gehad in Prague en joooooooooongeuuuuus wat was dat een teleurstellend verhaal. 180 graden afrit met 70 insturen, luid bandengegier, kerstboom op het dashboard en een bleek(en tegelijkertijd kwaad) wordende Dennis achter het stuur...

2.0 TdCi is niet de meest gesofisticeerde motor ter wereld nee. 2.2 TdCi is the way to go. Is nog een oer-Ford blok. Kvond het wel een leuk ding om mee te rijden.

1.6 TdCi is ook huilen met de pet op. Turbolag tot 2k, whoesh(ok ok, in theorie) en bij 3k is de fut eruit... Niet leuk...

passat/octavia 2.0 TDI icm DSG is imho wel een enorme aanrader!

Arthur

Re: Mondeo exit, Audi A4 erin (P7)

Bericht door Arthur » 24 nov 2011, 14:31

Na 4 jaar trouwe dienst en bijna 140kkm verder heeft de Mondeo het veld moeten ruimen, helaas. Ik zeg helaas omdat hij erg goed beviel en ik geen auto uit dezelfde klasse meer kan leasen. Ik mag graag van auto wisselen maar dan wel naar iets fatsoenlijks. Het zou eigenlijk iets uit de Golf/Astra/Focus klasse moeten worden, qua leasenorm, en had al een Focus wagon samengesteld toen in 1x deze Audi in de poollijst opdook. Het is dus een gebruikte geworden. Heeft als voordeel dat de eigen bijdrage verminderd wordt en dat je een hogere klasse kunt leasen.
Heb hem nu een maand en ben zowel gematigd positief als negatief. Ik vind het een mooie auto maar wel aardig klein, alhoewel de anders gekozen Focus ongeveer net zo groot is. Qua rijden kan hij niet tippen aan de Mondeo. De rest van de auto eigenlijk ook niet behalve de motor. Die heeft benzine pk's en turbodiesel koppel :D
Specs:
Audi A4 avant 2.0TFSI (180pk en dus 320nm koppel) ProLine Business
06-2010 met 40kkm
Redelijk basis op dat businesspakket na (navi, telefoon, etc.)
Zwart metallic
16 inch standaard wielen
Chromen omlijsting van de ramen en chromen dakrails (heb zelf de uitlaatsierstukken maar aangeschaft, anders is het een beetje "cheap")
Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shoot!
:)

RVV

Bericht door RVV » 24 nov 2011, 14:45

Inderdaad een mooie auto! wel opvallend dat je het rijden "minder"' vind dan de Mondeo. Zit hem dat een deel in het motorkarakter? Of vooral in het sturen/wegligging?

Arthur

Bericht door Arthur » 24 nov 2011, 14:53

Nee, motorkarakter is prima. Ben niet zo van de diesels. Ja, een diesel met 200+ pk's wellicht maar de 140pk uit de Mondeo voldeden ook maar net.
Maar idd het sturen/wegligging. Misschien (hopelijk) komt het ook mede door de winterbanden die eronder zitten. Maar hij glijdt erg snel weg over de voorwielen. Holsloot "klaverblad" is niet zo rap te nemen als in de Mondeo. Die voelde veel vertrouwder en directer aan. Veel minder last van onderstuur. In de Audi begint bij het minste of geringste de hele "kerstboom" te knipperen :)
Ik had eerst kumho winterbanden maar die heb ik na 1 rit ingeleverd bij de bandenboer, drama! Heb nu Michelin Primacy Alpin PA3. Gaat al een stuk beter. Weet niet wat voor zomerbanden ik heb maar hoop dat het dan weer wat beter stuurt.
De Mondeo stond op een sportonderstel met 17" en deze A4 op standaard onderstel met 16". Zal ook schelen?

Knot

Bericht door Knot » 24 nov 2011, 14:55

Toch niet verkeerd? Iig nog navi erin en motor is zeker niet verkeerd. A4>Focus.

Arthur

Bericht door Arthur » 24 nov 2011, 14:58

Nee, Rody, is idd niet verkeerd. Heb ook in de Focus gereden (150pk 1.6T) en die reed wel strakker heb ik het idee. Maar deze heb ik zonder aarzelen (en rijden :mrgreen: ) gekozen.
Valt gewoon qua rijgedrag wat tegen. Verder is alles dik in orde. Lekker stil, vlot en ziet er best goed uit. Het oog wil ook wat :wink:
Misschien nog ff wennen en op de zomerbanden meer vertrouwen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 nov 2011, 14:59

mooie auto en idd lekkere motor!

maar wat je schrijft over de wegligging herken ik wel ;) dat vind ik ook HET nadeel van audi eigenlijk moet je gewoon een quattro hebben dan is het een compleet andere auto die ineens als een huis op de weg ligt :df:

veel plezier er mee :thumbup: mag je dan gezien je km's toch een benzine gaan rijden?!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 24 nov 2011, 15:03

Had em al zien staan bij de snackbar, mooi ding!

Arthur

Bericht door Arthur » 24 nov 2011, 15:05

@Martijn: Yup. T/m 40kkm benzine. En ik zit op 30kkm.
Quattro is idd fijner en heb ik ook gehad. Alleen toen maakte ik de stap uit een 130i naar een A3 SB 2.0T quattro. Moet je ook niet doen :wink: Valt ook tegen dan :hmmm:
Ik ga het best uithouden in deze auto maar prive zal ik niet snel een Audi gaan kopen. Of een S4/RS4 moet wel lekker rijden :tooth:

@Frank: niet vertellen waar wij elkaar treffen, joh! Vandaar ons (lees mijn) postuur :hungry:

JP

Bericht door JP » 24 nov 2011, 15:06

Ziet er sjiek uit..... :D

RVV

Bericht door RVV » 24 nov 2011, 15:09

frank de jonge schreef:Had em al zien staan bij de snackbar, mooi ding!

LOL

Snipe

Bericht door Snipe » 24 nov 2011, 15:12

RVV schreef:Inderdaad een mooie auto! wel opvallend dat je het rijden "minder"' vind dan de Mondeo. Zit hem dat een deel in het motorkarakter? Of vooral in het sturen/wegligging?
Zo bijzonder is dat toch niet? De Mondeo staat bekend als een van de best rijdende auto's in zijn klasse. De A4 staat eerder bekend om andere pluspunten. Een mooi afgewerkt dashboard of zo.

KoenM

Bericht door KoenM » 24 nov 2011, 15:27

Het is natuurlijk, zeker met standaard onderstel en 16", meer een cruiser dan een op sportief rijden gerichte auto ;)
Ik rijdt weleens in een a4 met 18" en sportonderstel, daar kun je wel redelijk hard mee over afritten, alleen heb je in korte bochten geen idee hoever je wielen al ingedraaid zijn..

in ieder geval veel plezier ermee, dat zal vast wel lukken :)

Plaats reactie