Het grote E39 M5 (occasion) draadje
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Wellicht ff terug op aarde: EUR 90 voor een volle tank...
De 540i touring van mij rijd 1 op 7 in de stad (en daar gebruik ik um eigenlijk het meeste voor, haha) en 1 op 9 in combinatie met de snelweg..
Ik zou lekker een huis kopen als ik je situatie zo inschat. Maar ja, ik heb mijn wilde jonge jaren al achter me...
Groet,
Adwo 8)
De 540i touring van mij rijd 1 op 7 in de stad (en daar gebruik ik um eigenlijk het meeste voor, haha) en 1 op 9 in combinatie met de snelweg..
Ik zou lekker een huis kopen als ik je situatie zo inschat. Maar ja, ik heb mijn wilde jonge jaren al achter me...
Groet,
Adwo 8)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
helemaal mee eens! ik zou her er nooit voor over hebben met als aanvulling dat ik ook zo een auto snel beu ben en daar zit je dan met bovengenoemde feiten..Tommy schreef:t'is dat ik het geld niet heb liggen.... en geen zin heb om krom te liggen voor een auto, anders was dit een prachtbak.
Ik zie het al voor me... ondanks 70% no claim een jaarlijkse factuur van 2000-2500 euro van de verzekering, erg veel benzine, wegenbelasting en niet te vergeten de berekende afschrijving.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Knot: als je dan toch een Privé auto wilt, waarom ga je dan niet voor 0% bijtelling. Km-administratie is knap irritant, maar er zijn genoeg mensen die dat ook doen.
En dan zou ik als ik jou was eerst dat appartement kopen. En dan even kijken wat je allemaal kwijt bent aan inrichting etc. Je vaste lasten goed uitrekenen, zelf je knagen kopen kost ook genoeg (je woont nu thuis toch?). En dan zou ik niet meteen een e39 M5 kopen, maar gewoon beginnen met een goedkoop hok van 2000 euro. Een E30 325 of een E34 bijvoorbeeld. Schrijf je niks op af, onderdelen en onderhoud is te behappen. Enige wat knaken kost is brandstof, maar als je die 300 euro bijtelling in de knip kunt houden, kun je 3 keer per maand tanken.
En dan zou ik als ik jou was eerst dat appartement kopen. En dan even kijken wat je allemaal kwijt bent aan inrichting etc. Je vaste lasten goed uitrekenen, zelf je knagen kopen kost ook genoeg (je woont nu thuis toch?). En dan zou ik niet meteen een e39 M5 kopen, maar gewoon beginnen met een goedkoop hok van 2000 euro. Een E30 325 of een E34 bijvoorbeeld. Schrijf je niks op af, onderdelen en onderhoud is te behappen. Enige wat knaken kost is brandstof, maar als je die 300 euro bijtelling in de knip kunt houden, kun je 3 keer per maand tanken.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Dennis, ik ben er ook nog niet aan toe nu, maar wil wel graag. Het appartement heb ik gekocht, ga ik in december dik inrichten, tot die tijd nog proberen 10k erbij te sparen.
Een e30 325i wil ik niet meer, vind het niet speciaal genoeg, tuurlijk blijft het goed los gaan en driften maar ik wil wat speciaals, om een beetje de blits te kunnen maken bij bijvoorbeeld een FD driftday (als ik t met FrankD een beetje bijgepraat/bijgelegd heb op dat punt).
Plan is om het appartement mooi in te richten (20k zoiets), keuken en badkamer zijn al oke. Daarna zomer 2007 een 2e motor erbij te kopen en de cbr600f voor circuit te houden, een mooie Suzuki GSX-R1000K5 erbij uit 2002/2003 zoiets en dan de zomer daarop voor een E39 M5 te gaan als je die nog de huisselectie kunt vinden, de laatste zegmaar.
Ondertussen uiteraard echt mn best gaan doen examens te halen en hogerop te komen om rond de 3500 bruto te zitten of liefst hoger.
Een e30 325i wil ik niet meer, vind het niet speciaal genoeg, tuurlijk blijft het goed los gaan en driften maar ik wil wat speciaals, om een beetje de blits te kunnen maken bij bijvoorbeeld een FD driftday (als ik t met FrankD een beetje bijgepraat/bijgelegd heb op dat punt).
Plan is om het appartement mooi in te richten (20k zoiets), keuken en badkamer zijn al oke. Daarna zomer 2007 een 2e motor erbij te kopen en de cbr600f voor circuit te houden, een mooie Suzuki GSX-R1000K5 erbij uit 2002/2003 zoiets en dan de zomer daarop voor een E39 M5 te gaan als je die nog de huisselectie kunt vinden, de laatste zegmaar.
Ondertussen uiteraard echt mn best gaan doen examens te halen en hogerop te komen om rond de 3500 bruto te zitten of liefst hoger.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Voor de plaatjes.
http://bmw-occasions.akris.nl/dealersel ... r=ASC&id=8
Weet trouwens niet waarom die eerste post weg is, denk een kleine hick-up in de database o.i.d.
http://bmw-occasions.akris.nl/dealersel ... r=ASC&id=8
Weet trouwens niet waarom die eerste post weg is, denk een kleine hick-up in de database o.i.d.
- Martijn Stimpy
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:49
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
met 3500 bruto en een eigen huis zou ik persoonlijk geen M5 gaan rijden, maar wie ben ik.
Één leuke verrassing aan je motor en je kunt 2 jaar niet meer op vakantie.
Neem dan de M3 GT van Albèrt over. Rijdt als een speer, gave kar en het is nog een beetje te betalen. Ja een M5 is mooier en ook wel gaver maar dat is een Carrera GT ook, dat betekent nog niet dat je er één moet kopen
Één leuke verrassing aan je motor en je kunt 2 jaar niet meer op vakantie.
Neem dan de M3 GT van Albèrt over. Rijdt als een speer, gave kar en het is nog een beetje te betalen. Ja een M5 is mooier en ook wel gaver maar dat is een Carrera GT ook, dat betekent nog niet dat je er één moet kopen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten