Leuk verhaal (officiële merkdealers bashen ;))

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Leuk verhaal (officiële merkdealers bashen ;))

Bericht door Peter Tunissen » 30 aug 2006, 23:15

Ik moest vandaag even terug met een accu naar een automaterialenzaak.
Daar even wat gekletst en een leuk verhaal gehoord. Een Duitser was met zijn gezin op vakantie bij de Beekse Bergen (soort safaripark in Brabant), maar kreeg pech ergens bij de Efteling (soort safaripark, maar dan met wilde kinderen i.p.v. dieren in Brabant :wink:).
ANWB man dacht dat het de dynamo was, dus even langs de automaterialenzaak om een nieuwe te halen. Helaas, veel dynamo's op voorraad, maar deze nou net niet. Geen nood, het was wel te repareren, maar daar was een specifiek Opel-onderdeel voor nodig, dus gezellig met zijn allen (ANWB-man, automaterialen-man en Duitser) naar de plaatselijke Opel-dealer om dat onderdeeltje te halen. Dus niet.
Reactie van de dealer: "Ja, je denkt toch niet dat ik die Duitser hier ga helpen met een onderdeel van een kwartje. Dikke neus, hij laat zijn auto maar terug naar Duitsland brengen door de ANWB."
Kleine misvatting van de dealer: de betreffende Duitser bleek een hoge pief van Opel zelf die zijn eigen vakantie gebruikte om een nieuwe motor te testen (cool dat ze dat gewoon zo doen).
Een kort boos telefoontje naar Opel Duitsland en mijnheer de dealer mocht de volgende dag heel wat uitleggen doen aan de Nederlandse importeur.
Heerlijk, dat soort poëtische gerechtigdheid.

Iemand meer van dat soort verhalen? Schroom niet om ze te delen, altijd leuk om te lezen. :)

Joy

Bericht door Joy » 30 aug 2006, 23:51

Lol @ efteling-beschrijving :lol:

Heb alleen een verhaal over mijn vroegere baas. Deze beste man heeft een nasaal stemgeluid en taalgebruik wat door de hele vestiging werd geimiteerd. Bij binnenkomst in een meeting van hoge heren in het hoofdkantoor bemerkt een secretaresse dit en begint doodleuk terug te praten in een zelfde stem in de veronderstelling dat hij grapjes zat te maken... whoops ! :D

Plaats reactie