nissan 200sx s13 V mount 326pk

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

nissan 200sx s13 V mount 326pk

Bericht door Peter pwr » 26 apr 2008, 22:00

Ik ben al zeer lang bezig om met een beperkt budget toch de ultieme straat/track auto te bouwen.
De motor heb ik laten doen door een vriend die daar heel veel verstand van heeft
Ik heb de intercooler en radiateur V mount gemaakt: Zo heb je xtreem korte buizen van de intercooler en nauwelijks bochten in de piping met als resultaat dat je een enorm goeie gasreactie hebt. De koeling is zo ook veel beter. De intercooler is niet te groot zo dat je daardoor ook weer een betere gasreactie hebt.
De auto wordt straks met Nistune via een laptop afgesteld. Is lekker lowbudget omdat je de originele ecu gebruikt en daar een printplaatje in soldeert.

De auto zou straks wel heel snel zijn doordat de pk/gewichtsverhouding straks enorm gunstig is!




Afbeelding
H beam drijfstangen , de zuiger heb ik helaas strd gelaten :)


Afbeelding
Grotere carterpan met baffle kleppen

Afbeelding
Verstelbare nokkenastandwielen

Afbeelding
4 zuigere remklauwen van een s14 (later model 200sx) Oldschool deepdish op de sloop gevonden! (precies mijn smaak:)

Afbeelding
Dat zeg ik Gamma! :)

Afbeelding
De kleppendeksel heb ik ff bewerkt met een haakse slijper met dit als resultaat ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

wind meer naar de radiateur of de ic te verstellen met een vleugelmoertje

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter pwr op 08 feb 2009, 19:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Bericht door Peter pwr » 26 apr 2008, 22:06

Hier nog de speclist
motor:
geflowde en gepoorte cilinderkop
H beam drijfstangen
Stalen koppakking
gepolijste kleppen
custom carterpan, extensie 1 liter met baffle kleppen
Verstelbare nokkenas wielen met uitlaatnokkenas op de inlaat
geflowde cilinderkop
gebalanceerde en afgedraaid vliegwiel/drukgroep 9.8 kilo
AP racing geveerde '4 paddle clutch'
Xs power spagettie spruitstuk en 'devided elbow' met 3 inch freeflow uitlaat
T28 turbo met verstelbare actuator
Nistune DIY omgebouwde ECU voor fijnafstellen van motormanagement via laptop en wideband lamba(aem uego)
444cc injectoren
nissan skyline rb25 80mm lucht hoeveelheids meter
custom 'V mount ' intercooler setup met escort RS turbo ALU radtec radiator
HKS 'paddestoel' intake met hardpiping extra koude luch dmv airduct vanuit de voorbumper en hitteschild
oiltemp/turbodruk/oildruk meters.
accu achterin gebouwd


ophanging/remmen
4 zuigere rode remklauwen s14 met omgeboorde standaard s14 schijven met sportieve remblokken (merk weet ik ff niet)
subframe lockingkit en polythuraan tension rods
verlaagd /strutbar voor en achter
spacers 50 mm
s13 viscous LSD
Custom versterkte motorsteunen en baksteun(polyurethane 3m ruitenkit)
Apex stabilisatiestangen

Styling
deepdisch 'oldschool' 16 inch honingraadvelgen
Creatieve broer: "Datsun look' matzwarte achterlampen
matzwarte motorkap met luchtuitstroom openingen van gamma verwarmingsroosters
kuipstoelen leeggehaald interieur met knalgroene bekleding

toekomstplannen ooit:
rolkooi/coiloverset/andere turbo
Laatst gewijzigd door Peter pwr op 16 okt 2008, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Bericht door Peter pwr » 26 apr 2008, 22:19

Afbeelding
Dit is de carterpan met de zogenaamde baffle kleppen
Afbeelding
Afbeelding
Ca18det! Dat is pas een echte motor :P

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter pwr op 15 okt 2008, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 apr 2008, 15:10

Mooi project :D

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Bericht door Peter pwr » 28 apr 2008, 20:28

Zo de degelijke alu ic past!
Erg vet dik zwaar ding
Afbeelding


Airflow van de radiateur en ic te verstellen met vleugelmoertje
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter pwr op 15 okt 2008, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 28 apr 2008, 21:32

Hehe gaaf project, maatje van me (ook DF'er heeft ook een SX) wil ook nog zoiets doen...

Gebruikersavatar
Ronald Snijders
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 nov 2007, 20:13
Locatie: Klazienaveen

Bericht door Ronald Snijders » 28 apr 2008, 21:44

ey SX moat! :)

klinkt allemaal als muziek in de oren :D:D
ben benieuwd naar het eind resultaat
houd ons op de hoogte en blijf maar foto's posten :P:P

succes ermee
8)

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 15 okt 2008, 19:36

Even mijn topic updaten :)
Hij doet het al een tijdje en loopt lekker. Onze enige en allereerste 0-100 tijd test gaf direct al een tijd van 4,45 sec neer inclusief bestuurder en bijrijder, dus een nog snellere tijd is mogelijk!
:D Wacht nu een pakketje met een garrett gt28r gekogelagerde turbo , ben benieuwd met het verschil van de standaard t28 turbo die er nu op zit.



Het lijkt allemaal niet zo hard te gaan maar die nissan Timo ofzoiets in het begin was rijdt daar ook geen 120 km/h ;)


Mijn echte eerste testrit op 1.15 bar :D

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door frank de jonge » 15 okt 2008, 23:07

Nice, nu ook wat foto's erbij plempen please ;)

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 15 okt 2008, 23:15

Die foto's worden niet meer weergegeven, waarom weet ik niet. Ik heb al een bericht gestuurd na de chef hier van DF :D

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Miesjel » 15 okt 2008, 23:48

Komt door forum update. Overal waar [img:600:863] staat moet je [img] van maken. simpelweg getallen weg halen en dan doen ze 't weer.

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 15 okt 2008, 23:58

Dit topic heb ik helemaal nooit geupdate zie ik nu :D Hier wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Geert. » 16 okt 2008, 00:00

Leuk!! :mrgreen:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Marco R. » 16 okt 2008, 13:32

Doet me denken aan zo'n rooie die wel es in Driel stond bij zo'n sloot..
Leuk ding maareh, V-mount? Heb je daar iets meer uitleg over?

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 16 okt 2008, 17:55

Dat is die. Daar woont de jongen die de motor voor me gebouwd heeft en het laswerk gedaan geeft, en helpt bij het afstellen van de nistune motormanagement :D

V mount , de radiateur en de ic staan in een V gemonteerd. Zo hebben ze allebij optimale koeling van voren, en door de luchtuitsroomopening op de motorkap zorgt het voor vacuum achter die ic.
Het voordeel is dat de buizen aanzienlijk korter zijn tegenover een gewone front mount Intercooler setup, daardoor minder turbo lag.

Vroeger toen ik nog gewoon een front mount intercooler had met dezelfde intercooler dan was een gedeelte van de intercooler warm en een gedeelte koud, nu is het gehele inlaattraject ijskoud :D

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Marco R. » 16 okt 2008, 18:00

Ah kijk, nu vat ik hem. Goed bezig dus!

En dus toch goed gegokt haha! Mijn vriendin woont in Driel, en ik zag deze er wel eens staan daaro. Mooi project iig!

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Marco R. » 18 okt 2008, 15:36

BTW, heb je die ventilatieroosters nou gewoon vast gepopnageld op je motorkap hehe?
Praktisch :P

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 18 okt 2008, 21:05

Yep ik ben heel creatief bezig geweest met ventilatieroosters, alu strips, plaatmateriaal en popnagels uit de plaatselijke Gamma :D

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Marco R. » 18 okt 2008, 21:29

Hehe, erg handig. Misschien dat het ook wel een goede richting voor mij is. Het wordt echt te heet met die turbo bij mij onder de motorkap heb ik laatst al gemerkt..
Volgens mij woon jij in de omgeving Arnhem ofniet?

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 18 okt 2008, 22:05

Yep

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Marco R. » 18 okt 2008, 22:21

Kzal int vervolg es opletten of ik je auto weer een x spot :)

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 02 nov 2008, 11:47

nieuwe turbo is binnen :) Ik heb de turbine keramisch laten coaten, Zit er wel mooi uit van binnen lijkt het materiaal gepolijst ofzo.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door frank de jonge » 02 nov 2008, 12:45

Nou hoppa monteren dat ding en knalluh!!!!

Paul

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Paul » 02 nov 2008, 14:38

GT28 = max 350 pk toch?

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: nissan 200sx s13 V mount

Bericht door Peter pwr » 02 nov 2008, 15:32

Is een gt28r aka gt2560r
300 pk is wel te halen denk ik, dat ga ik zien met de rollenbanktest binnekort ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMWDennis, EricT, SlowCo, Williams en 1 gast