Als ik met de E36 (1994 M3) hard over een curbstone ga, spingen mijn knipperlichten aan en gaat het central doorlocksysteem uit. Dan moet ik de accukabel even los halen om de boel te resetten.
Als ik het goed begrijp uit het Bentley manual, is dit een crashbeveiliging. Er moeten ergens inertia / impactswitches zitten. Volgens het manual: "The impact switches are mounted in the left and right footwells behindthe speaker grilles" .
Nu zoek ik achter de speaker plaatsen (bij de beenruimte), echter ik kan ze niet vinden.
Weet iemand waar ze zitten?
E36 lokatie inertia crash impact switch?
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 lokatie inertia crash impact switch?
Klinkt luxe..... ik heb geen idee. Bij mij gebeurde er niets toen ik op de ring op 2 wielen ging dus ik had die techniek niet vrees ik.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 lokatie inertia crash impact switch?
Even in een tekening gekeken..
De inertia switch (S27) is volgens mij een normally open contact. Dus er gewoon uit slopen zou ook moeten werken. Volgens de BMW tekeningen voor 1994 M3 zit die in de "lower RH side A pillar" Er moet een draad van de ZKE module naar de inertia switch lopen, en van daar uit naar het linker massapunt in de beenruimte aan de passagierskant.
@Knot zou wel moeten, zit er vanaf 1992 in.
De inertia switch (S27) is volgens mij een normally open contact. Dus er gewoon uit slopen zou ook moeten werken. Volgens de BMW tekeningen voor 1994 M3 zit die in de "lower RH side A pillar" Er moet een draad van de ZKE module naar de inertia switch lopen, en van daar uit naar het linker massapunt in de beenruimte aan de passagierskant.
@Knot zou wel moeten, zit er vanaf 1992 in.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: E36 lokatie inertia crash impact switch?
Sorry, maar ik kan het niet meer volgen, ik haak af!
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: E36 lokatie inertia crash impact switch?
Bert, thx.Bert ///M3 schreef:Even in een tekening gekeken..
De inertia switch (S27) is volgens mij een normally open contact. Dus er gewoon uit slopen zou ook moeten werken. Volgens de BMW tekeningen voor 1994 M3 zit die in de "lower RH side A pillar" Er moet een draad van de ZKE module naar de inertia switch lopen, en van daar uit naar het linker massapunt in de beenruimte aan de passagierskant.
@Knot zou wel moeten, zit er vanaf 1992 in.
Ik wil idd de switch er gewoon uitslopen. Ik kan hem alleen nog niet vinden

En de draadjes zoeken is ook lastig in die BMW's met mijn kleurenblindheid
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 lokatie inertia crash impact switch?
Bert,
Misschien was ie er al uit? Heb een paar keer op de Nordschleife toch via een bump goed op 2 wielen gereden/geschoven en er was niks aan de hand behalve een klap bij neerkomen.
Misschien was ie er al uit? Heb een paar keer op de Nordschleife toch via een bump goed op 2 wielen gereden/geschoven en er was niks aan de hand behalve een klap bij neerkomen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 lokatie inertia crash impact switch?
Zou kunnen maar ik denk het niet. Ik heb er met mijn E36 ook nog nooit last van gehad. En daar zit hij toch echt nog in. Ik denk eerder dat het apparaat gewoon een bepaalde impact meten moet. Met remmen gaat hij ook niet aan en dat gaat ook met meer als 1G.
Misschien als je zoals op Zolder die verhoogde kerbs pakt oid dat hij dan aan gaat. Maar daar zie je het eigenlijk ook nooit met de BMW dagen terwijl er toch zat zijn die er met een aardige gang overheen klappen.
Denk dat het ook aan je onderstel ligt, met een flink stijf onderstel komt een kerstone wat harder aan als met een straat setup.
Misschien als je zoals op Zolder die verhoogde kerbs pakt oid dat hij dan aan gaat. Maar daar zie je het eigenlijk ook nooit met de BMW dagen terwijl er toch zat zijn die er met een aardige gang overheen klappen.
Denk dat het ook aan je onderstel ligt, met een flink stijf onderstel komt een kerstone wat harder aan als met een straat setup.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: E36 lokatie inertia crash impact switch?
156 heeft daar ook last van, daar zittie onder de stoel. Gewoon de stekker loshalen en de rest lekker laten zitten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten