Je eerste auto!?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Metchu

Je eerste auto!?

Bericht door Metchu » 06 okt 2008, 15:08

Het is leuk als mensen zich voorstellen en hun autoverleden opsommen. Toen bedacht ik dat dit een leuk topic zou zijn. De hamvraag hierin is: Wat was jouw eerste auto? En het verhaal eromheen... Hoe heb je hem gekocht, waarom, wanneer en voor hoeveel? Hoe lang heb je ermee gereden en je anekdotes in die auto 8)

Ik start met mijn eerste auto.

Het was winter (medio november) 2006 dat ik op Marktplaats aan het struinen was en me aan het vergapen was naar auto's. Ik wilde altijd al een eigen auto hebben, maar had (en heb nog steeds) er eigenlijk geen nodig. Totdat ik tot mijn verbazing bij mitsubishi's een net geplaatste Colt zag. Ik zag de prijs en die wekte mijn nieuwschierigheid... Een auto voor €75,- !!!?? Ongelofelijk dacht ik. Even klikken... Het ging om een auto die geschampt was door een vrachtwagen en de eigenaar had em voor 75 euro op markplaats gezet in plaats van naar de sloop te brengen. Ik was toevallig de eerste die reageerde.Dus de volgende dag maar meteen even op weg naar Beuningen(das best ver van Beverwijk); even erin gereden en gekocht :D Een Mitsubishi Colt was dus mijn eerste auto.

minpunten waren dat ik geen zijspiegel had aan de bestuurderskant, de deur niet op slot kon zetten aann die kant en dat de uitlaat lek was :mrgreen: Zijspiegeltje erop en gaan met die banaan :mrgreen:

Het grappigste kwam ik pas een paar weken later achter... Ik had voordat ik de auto had gezien, even de autoweek site bekeken voor de specs. Die website wist me van alles te vertellen. Ook bijvoorbeeld dat de auto maar 4 versnellingen had. Dat vond ik wel jammer, maar ja boeiend :D. Totdat ik op een nacht onderweg naar huis was met een vriendin van uitgaan en zij me vroeg, waarom ik niet doorschakelde naar z'n 5. Ik vertelde haar heel wijsneuzig dat er ook auto's bestonden met maar 4 versnellingen. "oh" zei ze... "waarom staat er dan een 5je op de pook?". Ik, HUH!? LOL, pas na 2 weken kwam ik er dus achter dat ik een 5e versnelling had :mrgreen: hahahahaha hilarisch :P

wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er uiteindelijk bijna een half jaar in gereden en heb er mijn eerste Zandvoort ervaring mee opgedaan :mrgreen: .
Daarna voor 300 euro op marktplaats gezet en aan een ethiopiër verkocht in Almere voor 250 euro 8) met afgebroken uitlaat en een handrem die iets te enthousiast was gebruikt :lol: Wat een lol heb ik gehad in dat ding.

videootje met mijn telefoon op zandvoort :clap:
[gvideo]http://video.google.com/videoplay?docid ... 7903155130[/gvideo]
Laatst gewijzigd door Metchu op 06 okt 2008, 15:16, 3 keer totaal gewijzigd.

WJ

Re: Je eerste auto!?

Bericht door WJ » 06 okt 2008, 15:13

"aaaah ik rij gewoon op Zandvoort"

:mrgreen:

PeerH

Bericht door PeerH » 06 okt 2008, 15:17

Lol @ topic!

Eerste wagen:

1972 Opel Kadett 1.2 Bruin :roll:

Foto's heb ik helaas niet, maar anekdote; Er gingen weddenschappen hoelang het duurde voordat ik hem Toto had.
Uiteindelijk Hoofdremcilinderreservoir van de HRC af getrapt met remmen :? En toch nog een klein weekje op alleen de handrem gereden. Blij dat ik hem verkocht had ( met winst )

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 okt 2008, 15:17

Golf 2 GTS 1.8 met 320,000km :D

Gekocht van de pa van een kameraad die er altijd 50 in 5 mee reed. Tied vur t´naie riedn dus alhoewel de 1.8 als onverwoestbaar bekend stond verbruikte het ding toch wel wat olie. Mijn toenmalige collega-monteurs zeiden dat dat moest liggen aan kool afzetting, gasgeven moest ik :D Dus op terugweg van de cafetaria maar eens een paar keer in de toerenbegrenzer gehangen waarna het oliedruk lampje aansprong en niet weer uitging :mrgreen: Natuurlijk doorgereden naar huis aangezien anders de hamburgers ook nog eens koud werden :lol: Na een zeer deskundige oliedruk meting van een vriend en mij samen werd er 0,0 druk gemeten en aangezien we nogal eigenwijs waren besloten we de meter maar de schuld te geven...die zal wel stuk zijn :hammer: :lol: Toch nog 1000km zonder oliedruk gehaald, toen moest er echt een ander blok in :hmmm: Wat een sloper was dat :lol:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 okt 2008, 15:21

AR 33 1.7. Weet er niet meer van. :bag: :whistle:

Tristan

Bericht door Tristan » 06 okt 2008, 15:24

Audi 1.6 102pk Ambition. Zodra je de airco aandeed, was het net ofdat je een anker uitgooide. Geen vermogen meer. :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 06 okt 2008, 15:25

Tristan schreef:Audi 1.6 102pk Ambition. Zodra je de airco aandeed, was het net ofdat je een anker uitgooide. Geen vermogen meer. :mrgreen:

hahahahahaha :mrgreen: Wat voor audi was dat dan? zo'n 80 ofzo?

Niels v D

Bericht door Niels v D » 06 okt 2008, 15:27

Tristan schreef:Audi 1.6 102pk Ambition. Zodra je de airco aandeed, was het net ofdat je een anker uitgooide. Geen vermogen meer. :mrgreen:
Haha, handig in de bergen :mrgreen:
Kun je de airco als extra rem gebruiken :clap:

Merijn

Bericht door Merijn » 06 okt 2008, 15:29

Mijn eerste auto was een Renault 5 GT Turbo phase 1 uit 1987. :) En die heeft zoveel indruk gemaakt, dat ik er een paar jaar geleden weer 1 teruggekocht heb. In de tussentijd heb ik wat andere auto's gereden, o.a. een Clio Williams, Opel Corsa, Volkswagen Golf, Citroen Saxo, Volkswagen Polo, maar zelfs de Williams kon de GT Turbo niet vervangen... Dus nu dus alweer een jaar of 4 bezig met de restauratie, vernieuwing, etc.

Mijn eerste auto heb ik overigens amper een jaartje gereden, omdat ie bij de eerste APK keuring zo rot bleek te zijn, dat ik er echt afscheid van moest nemen. Helaas... :(

Hopelijk is de nieuwe GT dit jaar nog klaar! Maar dat heb ik al eens eerder gezegd, geloof ik... :goodnight:

Klein fotootje van de 5 GT Turbo:

Afbeelding

Klein fotootje van de Williams:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Merijn op 06 okt 2008, 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 okt 2008, 15:31

Metchu schreef:

hahahahahaha :mrgreen: Wat voor audi was dat dan? zo'n 80 ofzo?
A3 uit 2000. Toen met 17' RS4 wielen. Ik helemaal "the man" met die velgen, maar na een half jaar reed iedereen ermee. :hammer:

Metchu

Bericht door Metchu » 06 okt 2008, 15:36

haha hier nog een foto van op zandvoort :D

Afbeelding

Barracuda_82

Bericht door Barracuda_82 » 06 okt 2008, 15:38

Mijn eerste auto in 2000 was een Civic Sedan ESi (125 PK VTEC) en ik was beretrots op die auto. Ding was maar 5 jaar oud en niemand van mijn leeftijdsgenoten had zo'n jonge en snelle auto, dus ik was helemaal the man. En toen ik dat ding net had kreeg ik bij het tankstation een opmerking van een motorrijder dat ie vond dat ik behoorlijk rap was. Sindsdien was ik in de waan dat niemand tegen mij op kon. Zeker niet toen ik ook nog eens een flitsubatsu veerpootbrug gemonteerd had, want dat was pas echte serieuze tuning!

Maar goed, in de jaren erna natuurlijk veel geleerd, dus ben ik daar wel een "beetje" op terug gekomen, maar ik vind nog steeds dat het een fijne en vooral degelijke auto was. Nog steeds ben ik heel erg te spreken over de lak van die auto. Die was zo hard als maar zijn kan.

Hier voor mijn ouderlijk huis, net voordat mijn vriendin hem totall-loss reed:
Afbeelding

René130i

Bericht door René130i » 06 okt 2008, 15:42

Mazda 323 1.5 GLX uit 1988!

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 06 okt 2008, 15:42

.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 okt 2008, 15:44

Niet verkeerd voor een 1e auto. :)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 okt 2008, 15:44

Een starlet uit eind jaren '80.
Gesponsord door onze ouders (auto was ook voor mijn broer).
1.3 12v, 4-bakje (Ja Metchu, hier zat dus [n]geen[/b] 5e versnelling in:P)
Ding haalde wel 170+ op de snelweg, leek soms net eens Red Bull reclame omdat je soms het idee had dat je beetje ging zweven met die fietsbandjes eronder..
Uiteindelijk goedkoop verkocht aan toenmalige kennissen. Altijd leuk als je zo'n deur dichtgooide van zo'n gebakje.

Casper

Bericht door Casper » 06 okt 2008, 15:46

Honda Accord 2.0i S uit 1992. Wat een fantastische bak! Gekocht van de moeder van een vriend van me voor €1500. Stond toen 170.000km op de teller.
131pk is echt giga als je net je rijbewijs hebt :mrgreen: Veel bijna-crash momenten meegemaakt. Achteraf gezien het ik dat ding eigenlijk niet echt eerbiedig behandeld. Enige wat er in 1,5jr tijd stuk was gegaan was de hoofdkoppelings cilinder.

Heb nog wel ergens een videotje dat het een cm of 10 had gesneeuwd en ik met een paar vrienden echt heerlijk aan het driften was op het Paddock van CPZ. Op een gegeven moment brandden alle lampjes. Hoppa, auto uit, auto aan, lampjes uit :)

Uiteindelijk weg gedaan omdat m'n autoradio was gejat en hierdoor het slot naar de klote was en ik de dag erna ik voor de deur van m'n vriendin met de zijkant tegen een betonnen paaltje aan reed :'( Toen nog voor €1000 verkocht aan een handelaar die 'm ging exporteren naar Afrika. Maar wat een superbak was dat :clap: Ik heb ook besloten dat ik nooit meer in zo'n auto wil rijden, want ik denk dat dat dan zwaar tegenvalt :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 06 okt 2008, 15:55

Ik ben nog maar met mijn tweede auto bezig, dus mijn eerst auto is nog niet zo lang geleden. In november 2005 heb ik mijn eerste wagen opgehaald.

In de aanloop naar de aankoop van mijn eerste auto ben ik hier op DF terecht gekomen. Hier was redelijk wat info te vinden aangaande de BMW e30. Destijds redelijk lang gezocht, ik wou per see een 318is hebben. Een paar bekeken, maar vrijwel allemaal erg triest. Toen kwam ik een diamant zwarte 318is tegen in Den Haag. De wagen bekeken en even gereden, beviel zeer goed en de auto zag er op 2 roestplekjes na redelijk goed uit. Op de terugweg de eigenaar gebeld dat de koop rond was voor, ik meende, 1700 euro.

Met deze auto zo enorm veel lol gehad. Vrijwel alles geleerd en enorm veel meegemaakt. Zo heb ik ervaringen gehad met onderstuur, enorm vaak met overstuur :thumbup: , fading, smerende banden, blokkerende wielen, shift lock.. erg veel basis gelegd. De eerste winter was meteen een goede en heb ik op een avond samen met een vriend van 22u tot 3u ongeveer met sneeuw het industrieterein verkend. Dat was de eerste stap voor mij wat driften aangaat, eerder wel eens dwars gehad maar echt driften zat er nog niet in. Op stukken waar het eigenlijk niet kan, hop die kont opzij en gaan. Op het laatst heb je het dan zo lekker in de hand en zelfs op het terein van een meubelfabrikant tussen twee straatlantaarns doorgedrift welke op zo'n 5 meter van elkaar stonden. Geeft je gewoon een kick.
Op de binnenweggetjes rondom Franeker veel geleerd qua insturen, balans zoeken, apexjes opzoeken enzovoort. Daar ook voor het eerste fading meegemaakt, maar daarna is het nooit meer terug gekomen wat ik ook deed. De remmen van de e30 waren origineel maar wel prima in orde.
Destijds werkte ik ook al bij de supermarkt en ging vaak vanuit het werk 's avonds in de regen het industrieterein weer op. 'Smiddags al steeds fanatiek de Drift Bible kijken op de computer en dat 's avonds uren lang oefenen na het werk. Erg veel geleerd toen en ook flink genoten.
Ook de eerste CPZ dag van DF meegemaakt met deze auto en was zeker niet ontevreden. De Toyo T1-R banden konden het al snel niet meer volgen en begonnen te smeren maar verder een goede tijd gehad. Ook de 2e CPZ DF dag met de e30 gereden.
Toen voor mezelf de balans opgemaakt en ivm roestvorming en andere reparaties de auto besloten te verkopen. Heeft een tijdje te koop gestaan omdat de markt voor de 318is maar heel beperkt was en ik de prijs redelijk hoog had ingeschaald. Uiteindelijk de wagen met winst kunnen verkopen. Daarna erg veel rondgekeken naar wat ik nu eigenlijk zocht. Naar Nissan S14's gekeken maar dit was toch eigenlijk boven budget. Toen kwam de e36 op marktplaats, wat ik uiteraard elke dag bezocht. Meteen gebeld en 7 dagen later had ik een e36 325i coupe op de oprit.

Dat was het verhaal, al zijn er nog veel meer dingen gebeurd met de auto natuurlijk. Kan nog wel wat A4tjes volschrijven. Hier wat foto's en een filmpje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Tristan

Bericht door Tristan » 06 okt 2008, 15:59

Heb ook een voorliefde voor E30's en jou foto's geven dat perfect aan hoe leuk en tijdloos een E30 is. E36 is leuk, maar qua betrokkenheid haalt het niet bij een E30.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 06 okt 2008, 16:01

Tristan schreef:Heb ook een voorliefde voor E30's en jou foto's geven dat perfect aan hoe leuk en tijdloos een E30 is. E36 is leuk, maar qua betrokkenheid haalt het niet bij een E30.
Helemaal waar!

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 06 okt 2008, 16:10

Mijn eerste en ook vorige auto was een Witte Toyota Corolla GS-i bouwjaar 1990 met veel roest en een hoog olie verbruik :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 okt 2008, 16:12

Eerste auto E36 M3 3.2.... Toen 6 of 7 jaar oud. Dat reed wel lekker dus heb ik die maar gehouden.

Tom V

Bericht door Tom V » 06 okt 2008, 16:18

Mooi topic :).

Mijn eerste auto was een Bmw E30 325e. Aso kort dif eronder, trok erg leuk. Continue 5000 toeren op de snelweg bij gemiddelde snelheden met een draaikolk in de tank. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Veel mee gereden, ook nog op zandvoort ermee.

Afbeelding

Good times! Uiteindelijk heeft hij op deze manier de wereld verlaten :

Afbeelding

HSR

Bericht door HSR » 06 okt 2008, 16:18

1998 Volvo V70R Awd met een 3 duims catloze voorpijp :bag:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 okt 2008, 16:27

Mijn eerste auto is tevens mijn enige auto tot nu toe en ook nog eens mijn huidige auto. De E36 M3 3.0 dus.

Waarom de M3? Was eigenlijk helemaal niet op zoek naar en M3 maar naar een nette 325i. Steven had er pas één gekocht en het leek mij toch ook wel wat. Dus rondgekeken en verschillende auto's gereden, maar wat een bagger zat er tussen zeg!! Toen op een vrijdagmiddag Steven mij van de trein haalde in Leeuwarden kwamen we op de terugweg langs een dealer waar een gele M3 stond. Even bekeken en babbeltje gemaakt, maar verder niets serieus. Tot ik die avond eens ging kijken wa zo'n auto voor mij eigenlijk kost. En dat viel me allemaal reuze mee. Toch de volgende dag nog mar eens kijken. En ja hoor....verkocht....
Zoals je begrijpt had ik toen wel een oogje gekregen op een M3. Dus nog maar even verder gezocht en een paar weekjes later was er dan één te koop die mij op zich wel aan stond. Wezen kijken en gereden, nachtje over geslapen en toen gekocht. Mijn eerste eigen auto, en nog wel een M3! Zoals bij de meesten wel bekend. Een 3liter met 286pk uit 1994 en destijds 165k op de klok. Onderhand al 175k. Daytona Violet en een smetteloos stof/alcantara interieur.

Hier een plaatje van de M3 samen met Steven zijn tracktool.
Afbeelding

Plaats reactie