E92 M3 van Romo

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door HSR » 22 sep 2008, 16:14

Robin schreef:Die van mij is de kleur zoals hier naast de Gallardo, Dré's M3 komt begin nov.
Mooi kenteken:
[img]BI9%20EGO[/img]
Small P3n1s

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Robin » 22 sep 2008, 16:22

Zo dus eigenlijk:
5M4LL P3N1S

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door romo » 22 sep 2008, 19:39

Op de pik getrapte types hierzo................................ :mrgreen: :wink:

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door ErikS » 23 sep 2008, 10:14

Vraag me af of ze die wel hebben,

Zijn net kibbelende vrouwen :shock: :twisted:

Zag gisteren een witte coupe M3 knallen, en zondag een zwarte coupe M3....
Wat een wagens, nog een keer gefeliciteerd! :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Macboy » 23 sep 2008, 13:19

Alles is al wel gezegd. Sorry dat ik even wat doordraafde maar wilde mijn punt maken :)

Romo: wat is de top op de A31 ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Knot » 23 sep 2008, 13:23

Filmpjes van de topspeed aub!!! :)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Robin » 23 sep 2008, 13:39



vanaf 2:05 ben ik 't met Dr. Palmer eens. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Niels » 23 sep 2008, 14:20

Briljant flimpje blijft dat :D Die acceleratie is gewoon onvoorstelbaar van zo'n F1 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door romo » 23 sep 2008, 19:08

Macboy schreef:Alles is al wel gezegd. Sorry dat ik even wat doordraafde maar wilde mijn punt maken :)

Romo: wat is de top op de A31 ?
Nog geen tijd voor gehad, gaan we binnenkort wel even proberen....................... :mrgreen:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Robin » 23 sep 2008, 19:09

280 + die van mij en toen moest ik weer remmen.... :|

begrenser moet eraf. :twisted:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door romo » 23 sep 2008, 19:11

Volgens M Bitous blijkt dat lastig........................die begrenzer er af dus FWIW

Ik vind zelf dat ik de auto beter moet leren kennen. Het gaat allemaal heel soepeltjes, weinig lawaai, makkelijk.............daardoor ook weinig feedback, althans ivm de E46 M3. Ik heb toch een beetje het idee dat de E46 meer een maatpak was, je trekt het aan, het zit goed, en gaan met die banaan :banaan: Meer 1 met de auto, dat gevoel mis ik tot nog toe op de E92 ( wennen denk ik )
Bij de nieuwe is het wat afstandelijker, daardoor IMHO ook moeilijker in te schatten..................................

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Macboy » 24 sep 2008, 15:41

Dat afstandelijke heb ik herkend tijdens de rit, maar is puur de emotie afgezet tegen de kwaliteiten van de auto. Je bent gewoon zo in extase dat je bang bent om je helemaal over te geven aan de auto. Komt nog wel als er meer kilometers in gemaakt zijn. Dan ga je ook wat "ruiger" en ontspannender rijden en dan trek je de auto ook meer aan. Het zal het nivo van aantrekken van de E46 natuurlijk niet behalen, maar toch

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Robin » 24 sep 2008, 16:55

Mooi verhaal Ilja, en verdomd, best wel mee eens...ofzo. Romo, echt serieus, het ding 'grows on you' na weken, écht. Heb er veul meer lol in dan de eerste paar dagen(gvd wat een kar, maar ding is $$$ en ik ga geen drifts neerleggen hoor, mij te 'duur', liever poetsen binnen/buiten) Nu na een dikke maand: Wat ken 't skeele! Ding is niet van suiker gvd! Ramme met dat ding. De herfst komt, natheid(is altijd goed ook bij 't andere geslacht-bespaar me tena-lady geintjes aub. :mrgreen: )

Kortom, ik trek 'm veel meer gewoon 'aan' als ware het de 335i of elke willekeurige 'normale' BMW: De wasstraat komt het weekend wel weer, 3 euro: klaar.

Rem eens wat agressiever/later, speel eens met de M drive.Of zet(mocht je daarin zin hebben en weten hoe te handelen) de hele DSC op off ofzo. Het ding is VEEL MEER dan een uitgebouwde 3 serie met leer en een tv scherm en alles electrisch:VEEL meer. Maar dat raakt je niet als je bij 5000rpm schakelt. Helemaal NIET.(Dan is het gewoon een 325i bij wijze van spreken)

Als je dat doet kon je beter de E46M3 of in mijn geval de 335i behouden. Op een klaverbladbocht druk ik de M knop in en dan verstugt de demping enseguida. Ding is een staaltje techniek. En doorlellend naar 8300rpm haal ik op elk kutstukje asfalt 200 waar ik met de 335i bij 180 bleef 'steken'.

Heerlijke kar. Ben er met de dag 'verliefder'op aan 't worden. Maar in 't begin zat ik nog te dubben eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door romo » 24 sep 2008, 19:59

Helemaal eens; Dubben is een zwaar woord, maar het is echt wennen, het is anders, echt anders dan de E46 M3, ik ben de grenzen al wat meer aan het opzoeken, uiteraard met de nodige voorzichtigheid. De remmen zijn van de bijterige soort. Mischien ligt het mij, maar als ik net wegrijd heb ik de indruk dat het systeem nog op scherp gezet moet worden, of zie/voel ik dat verkeerd? Eerst heb ik meer "pedaalslag" en een een stukje rijden neemt die slag duidelijk af, hij remt dan dus agressiever......................net of er druk opgebouwd wordt FWIW..................

Af en toe een beetje trappen als ie op temp is ( wat betrekkelijk snel gaat idd) De RPM gaat echt met gezwinde spoed de hoogte in, dit alles bij een meer dan beschaafd geluidsniveau. Dat vertekend het beeld van de echte snelheid, een blik op de teller doet je bijna het schaamrood te voorschijn roepen :oops: ( dat gaat toch wel ietsie pietsie harder dan ik zo dacht :mrgreen: )
Beetje oefenen met de EDC, waarbij de zachtste stand naar mijn smaak niet echt uitgebalanceerd is ( die hadden wel wat zachter moeten maken om het limo karakter meer te benadrukken waar dat nodig mocht zijn) Vooralsnog vind ik de middelste stand ( sport) de beste.
De koppeling van ik een ( gering) minpunt, zoals eerder gemeld, beetje doods en gevoelloos ( moet een strakkere veer in IMO, weet niet of dat alsnog kan, wie het weet mag het zeggen, roept u maar) een beetje een wijven koppeling, met respect verder :wink:
Ander klein punt; bij een onregelmatig wegdek, hoor ik af en toe mijn "stijlloze" zijruit.............hoe dat zit snap ik niet, het zal toch geen torsie van de karrosserie zijn ga ik van uit?

Nou das weer veel info en wat vragen, zal binnenkort de 31 even met een bezoekje vereren, dus wees gewaarschuwd :df: :mrgreen:

Nog even wat laatste nieuws betreffennde de "dagrij" verlichting ( die al standaard aanwezig is)

124 Teletekst wo 24 sep
***************************************
Daglichtlampen in 2011 verplicht

***************************************
` Nieuwe automodellen moeten vanaf 2011
allemaal voorzien zijn van speciale
daglichtlampen.Dat heeft de Europese
Commissie aangekondigd.De lampen maken
auto's beter zichtbaar,waardoor de kans
op een ongeluk kleiner wordt.

De lampen komen naast de al bestaande
dimlichten en gaan automatisch aan als
de motor wordt gestart.Als bij regen of
duisternis de gewone lampen aangezet
worden,gaan de daglichtlampen vanzelf
uit.De lampen zijn zuiniger en daarmee
minder belastend voor het milieu.

De speciale daglichtlampen zijn vanaf
de zomer van 2012 ook verplicht voor
vrachtwagens en bussen.
***************************************

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door M-bitious » 24 sep 2008, 23:59

Begrenzer kwam er bij mijn M3 bij precies 284 km/h in. Olieverbruik over 16.000 km = 0,0

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door romo » 26 sep 2008, 11:41

Opvallend detail; de PDC die ik heb ( zowel achter als voor) komt er nog al traag in................. :shock:

Das toch wel vervelend als je op tijd gewaarschuwd wil worden :mrgreen: De variant op de oude M3 ( alleen achter) was veel acurater/sneller.

Vervelende is ook nog dat als ik achteruit rijd, vervolgens stop, de versnelling in de vrij zet, het achterlijke piepje gewoon doorgaat................................man dat moet dan gewoon stoppen lijkt me ( kan het wel manueel uitschakelen, maar irritant is en blijft het, al die extra handelingen)

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Tom » 26 sep 2008, 11:42

Inruilen man, dat word niks.

:roflol:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door M-bitious » 26 sep 2008, 12:51

romo schreef:Opvallend detail; de PDC die ik heb ( zowel achter als voor) komt er nog al traag in................. :shock:

Das toch wel vervelend als je op tijd gewaarschuwd wil worden :mrgreen: De variant op de oude M3 ( alleen achter) was veel acurater/sneller.

Vervelende is ook nog dat als ik achteruit rijd, vervolgens stop, de versnelling in de vrij zet, het achterlijke piepje gewoon doorgaat................................man dat moet dan gewoon stoppen lijkt me ( kan het wel manueel uitschakelen, maar irritant is en blijft het, al die extra handelingen)
En vooral ook niet te snel achteruit rijden, want hij sloft het dan niet bij.
Piepie is bloedirritant. Op mijn 330 gaat hij wel uit als ik schakel. Zou het eens aan de dealer voorleggen......

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door romo » 26 sep 2008, 20:27

Zal het eens navragen................................

Benieuwd of ze er wat mee kunnen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Eric Z, Erminio, Google [Bot] en 80 gasten