Verzekeringen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jochem Vaartjes » 18 sep 2008, 10:48

Ik betaal 445 euro per jaar voor WA+Beperkt Casco. Op mijn '94 E36 M3 met 6 schade vrije jaren.
Dit bij de Europeesche.

Toen ik mijn motor kocht heb ik deze ook bij de Europeesche verzekerd omdat deze dan ook 6 vrije jaren kreeg. Hier betaal ik 612 euro p/j voor All-Risk. Suzuki GSXR600 '08
Verder shop ik ieder jaar rond voor nieuwe verzekeringen. Ik zeg dan ook direct bij het afsluiten weer op. Het loont best om ieder jaar even rond te kijken.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Verzekeringen

Bericht door Niall » 18 sep 2008, 11:20

Jelmer850i schreef:
Wat een verschil!
Ik ga met hen in zee... 35 per maand wa kaal, of 166 all risk.......
Ik neem het risico en ga voor wa+, zelf wou ik gaan voor wa+ kwam op 53 euro uit, maar was even later niet mogelijk wegens de nieuwprijs > 75.000 dan moest je naar all risk.
Nou ja wat voor schade kan je krijgen?
Het risico dat ik hem aan gort rij neem ik wel.... het gaat niet om een dergelijk hoog bedrag.
Mooi dat het gelukt is :df:

Enigste risico is dat of hij gestolen wordt of dat je hem plat rijdt. Laatste is natuurlijk het meest voor de hand liggend, niet negatief bedoeld naar jou. Maar zulke auto's gaan nou eenmaal vaak plat :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Verzekeringen

Bericht door romo » 18 sep 2008, 11:43

Das nou precies waarom ik een allrisk "merk" verzekering heb afgesloten;

-2 jaar verzekerd voor het aankoopbedrag als ie total loss gaat, dus niet voor de dagwaarde!!
-Geen eigen risico bij ongevallen/schade
-Inzittenden verzekering
-Gratis vervangend vervoer
-Reparatie kan ik uit laten voeren daar waar ik hem gekocht heb, kan dus niet gedwongen worden naar een andere garage/herstelbedrijf te gaan.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 18 sep 2008, 11:50

@Romo mijn 118d heb ik verzekerd bij turnien, als ik hem binnen 3 jaar plat rij dan krijg ik de NIEUWWAARDE van de wagen terug!
Dus als iemand zich wil melden over 1,5 jaar om dat ding kort te rijden :mrgreen:
Maar deze wagen is 9 jaar oud, je verzekerd hem wel tegen de hoge nieuwwaarde...en je krijgt de dagwaarde, deze is +/- 15.000 euro.

Nja laat maar hoor.. als je hem plat rijdt zit er ook nog wel voor enkele duizenden euro's aan onderdelen in zo'n wagen...
Dus dat risico neem ik gewoon.

En diefstal? Hier in het hoge noorden?
De wagen staat in de garage achter slot en grendel. Plus ik zet mijn diesel er nog wel voor... dan met er heel wat gebeuren.

De verzekering moet overigens nog geaccepteerd worden.... dus nog niet te vroeg juichen..
Wel vreemd dat wa kaal zo goedkoop is in verhouding dan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Verzekeringen

Bericht door RVV » 18 sep 2008, 11:58

Al die zogenaamde goede voorwaarden kunnen me gestolen worden... gewoon de laagste premie betalen... gewoon geen schade rijden klaar..

1e auto 13 schadevrije jaren en 2e auto 8 schadevrije jaren..

Teveel verzekeringspremie betalen vind ik zo zonde van het geld..

Wel kies ik ervoor om all risk verzekerd te zijn. Eigen risico is 250 euro.

Ik zit nog steeds op een premie restitutie van Turien en Co te wachten van 923 euro... (al 2 maand lang :wtf: ) als je moet betalen zijn ze er vlot bij, als ze geld terug moeten geven....is het gewoon waardeloos..

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 18 sep 2008, 12:01

oh jij ook al?
Je bent niet de enigste, 2 maand geleden heb ik een premie terug betaald, dan zouden de hoeveelheid schadevrije jaren weer omhoog gaan. 5 maal gebeld ja schadevrije jaren zijn hersteld.
Gister afschrijving maar nee dus.. gewoon oude premie... , heb wat het ide dat ik voor niets 600 euro heb betaald... :'( :roll:

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Verzekeringen

Bericht door Mike S. » 18 sep 2008, 17:19

Ik vind het link hoor om alleen wa te verzekeren voor sommige misschien niet zo een groot bedrag maar 10-15000 euro vind IK veel geld om te kunnen verliezen en dat is zo gebeurd met zo een soort auto, en ja kwa diefstal in friesland zal het minder zijn maar kom jij nooit buiten friesland dan? en een m5 zal meer gewild zijn dan menig andere auto denk ik.

Maar blijft jou keuze natuurlijk ik zou het zelf nooit doen en vooral omdat het kwa diefstal en schaderijden toch een wat meer risico aan zo een auto zit.

En jelmer heb je al geprobeerd om het eigen risico flink omhoog te gooien zodat de premie wat lager word?

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Verzekeringen

Bericht door Mike S. » 18 sep 2008, 17:20

Rico v Velzen schreef:
Ik zit nog steeds op een premie restitutie van Turien en Co te wachten van 923 euro... (al 2 maand lang :wtf: ) als je moet betalen zijn ze er vlot bij, als ze geld terug moeten geven....is het gewoon waardeloos..
Dat vind ik met de belastingdienst ook altijd zo mooi, hetzelfde liedje.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 18 sep 2008, 17:30

@Mike: dat is gewoon een risico dat neem je of dat neem je niet.
Ik heb er voor gekozen om dit wel te nemen.
De wagen staat 95% van de tijd bij mij thuis in de garage, die vergrendeld is met de 118d vergrendeld ervoor. Dus er moet heel wat gebeuren. Uiteraard is die mogelijkheid aanwezig dat hij ergens anders 'gestolen' wordt.
Wat krijg je? De dagwaarde... deze is 13 tot 15.000 euro en zakt alleen maar.
Qua verzekering moet ik 1600-2400 euro EXTRA betalen op jaarbasis.
Nou daar kan ik de M5 zo ongeveer van onderhouden... en bij een aanrijding kan je van die centen heel wat opsparen, en heb je altijd nog onderdelen die je kan verkopen.
Dus ik maak me daar niet zo druk om.

De verzekering is definitief geregeld.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Verzekeringen

Bericht door RVV » 18 sep 2008, 17:35

Groot gelijk, 2500 premie betalen voor een auto die 15000 waard is (dagwaarde) ze lachen zich helemaal de tering bij een verzekeringsmaatschappij..

M3 moest ik trouwens 1350 euro betalen all risk met de hele bende en alarm klasse 3.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 18 sep 2008, 17:54

de vrouw aan de lijn gaf me zelfs dat advies!
Een beetje defensief rijden dan valt het meestel wel wat mee, en anders pech dan..
Het betreft mijn 2de wagen ik ben er niet van afhankelijk, dus dan pak ik de 118d weer.... heb er ook geen lening of wat dan ook maar voor dus

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Verzekeringen

Bericht door romo » 18 sep 2008, 21:17

Mike Spanjersbergh schreef:
Rico v Velzen schreef:
Ik zit nog steeds op een premie restitutie van Turien en Co te wachten van 923 euro... (al 2 maand lang :wtf: ) als je moet betalen zijn ze er vlot bij, als ze geld terug moeten geven....is het gewoon waardeloos..
Dat vind ik met de belastingdienst ook altijd zo mooi, hetzelfde liedje.
De belastingdienst vergoedt over de teruggave een hele mooie rente die duidelijk boven de bankspaarrente ligt........................... :mrgreen: Daar heb ik geen moeite mee om even te wachten op mijn geld.....................Ik spaar eigenlijk bij de belastingdienst, wie had dat ooit gedacht :mrgreen: , leuker kunnnen we het niet maken, wel makkelijker...................nou die mogen ze wel eens tegen het licht houden...........................

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 19 sep 2008, 16:09

Gdver*$#$

Wordt net gebeld door IAK verzekeringen.
"Ja euh tsja ik heb nog een paar vragen betreffende de verzekering voor de M5"
Ik: " Dat kan... , vertel"
"Ik heb het net even overlegd met mijn leidinggevende en euh... er zijn wat problemen"
Ik: " Wat voor problemen? "
"Nou heeft u al eens nagedacht omde andere wagen ook bij ons te verzekeren ?"
Ik: "nee, jullie kunnen vast dezelfde dekking niet bieden (na 3 jaar de volledige nieuwwaarde uitkeren in geval van schade)
Zij: " euh nee dat wordt lastig, doen zij dat dan ???? "
Ik: "ja... "
Zij: "nou euh tsja ik kan helaas deze verzekering niet accepteren"
Ik "he?, gister hebben we gebeld en was alles gereed en waren er geen problemen meer u heeft eea gecontroleerd alles was goed en ik zou morgen verzekerd zijn..."
Zij: "ja helaas mijn leidinggevende was het er niet mee eens... "
ik: "stomme keuze ik heb een bedrijf en heb hier diverse polussen lopen als het goed bevalt kunnen jullie eventueel meerdere polussen overnemen"
Zij " ...eeuh ja ... "
ik "dus u wilt mij niet als klant?"
zij " nee.... aangezien u dit jaar een forse schade heeft gehad kunnen wij u niet helpen"
ik "stom.... 't beste baf"

Leuh he? 7 jaar schadevrij rijden, 1 keer een tikje uit delen en men wil je niet meer als klant...
Ik heb de wagen nu gewoon weer bij turien en co verzekerd, zij hebben de schade netjes opgelost.
Wa verzekerd met een paar kleine opties toch nog +/- 1100 per jaar... :shock: :?
Ben het helemaal zat, had geen zin meer verder te kijken. Ik wil morgen wel verzekerd zijn dat gaat sneller bij een verzekering waar je reeds klant bij bent dan bij een vreemde verzekering.

knurften...

Kortom:

IAK GEEN AANRADER!!!!

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Verzekeringen

Bericht door Mike S. » 19 sep 2008, 17:37

Sjeez wat een gedoe om een auto te verzekeren jelmer daar word je toch gek van. maar gelukkig is het nu geregeld.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 19 sep 2008, 17:50

Sterker nog ik WAS al verzekerd door die maatschappij, echter bellen ze me een dag later nog op om me er weer uit te smijten...
Sjeez wat was ik pissig op die lui... :bag:
Terwijl dezelfde vrouw de dag ervoor nog erg vriendelijk en behulpzaam was...

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Verzekeringen

Bericht door Mike S. » 19 sep 2008, 18:05

Jelmer850i schreef:Sterker nog ik WAS al verzekerd door die maatschappij, echter bellen ze me een dag later nog op om me er weer uit te smijten...
Sjeez wat was ik pissig op die lui... :bag:
Terwijl dezelfde vrouw de dag ervoor nog erg vriendelijk en behulpzaam was...
Dat kan allemaal maar he, maar stel je voor dat jij je beslissing wil bijdraaien dan kan dat weer niet.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 19 sep 2008, 18:25

klopt... stel dwazen.... , dat was bij Centraal beheer beter. nou ja...
Toen ik mijn 850i 4 jaar geleden wou verzekeren heb ik eerst gebeld, is dat mogelijk?
De man was ook wel een liefhebber en wou van alles weten over de staat etc. heel leuk gesprek gehad toen.
Even later gevraagd, maar de verzekering is dus geen probleem? , hij nee hoor!
Ik zei: kunt u daar een notie van maken in jullie systeem ?

Dit was dus voor de aanschaf van de wagen.
Toen ik hem gekocht had heb ik gebeld, en toen zei de mevrouw, nee dat ikan helaas niet vanwege uw leeftijd icm het vermogen en het hoge gewicht.
Toen zei ik uw collega heeft hier destijds een notitie van heeft gemaakt.. , zij kijken, ja u heeft gelijk, de wagen is morgen verzekerd. nog een plezierige dag.

Nix leidinggevende bullshit, verzekerd ja of nee. Geauhoer allemaal.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Verzekeringen

Bericht door Niall » 19 sep 2008, 22:40

Jammer dat het zo moet aflopen. Vind het wel slecht van hun dat ze de ene dag ja zeggen en dan nee. Zeg dan tegen de klant dat het onder voorbehoud is of zo. :bag:
Blijft mooi spul zo een //M maar verzekeren schijnt toch een grootprobleem te zijn :hammer:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekeringen

Bericht door Casper » 19 sep 2008, 23:12

Staan alle schades die je maakt geregistreerd in een algemene database ofzo? Dat de ene verzekeraar kan zien dat je vorig jaar bij de andere een schade hebt gehad zegmaar....?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Verzekeringen

Bericht door RVV » 19 sep 2008, 23:33

Yep.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 20 sep 2008, 09:18

schades wel maar schadevrije jaren niet.... althans sommige verzekeringsmaatschappijen vroegen nog om zo'n kaart..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Verzekeringen

Bericht door romo » 20 sep 2008, 09:38

Zie;

http://www.seps.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekeringen

Bericht door Casper » 20 sep 2008, 10:05

Ok, dat wist ik niet. Hoe groot was jouw schade Jelmer afgelopen jaar? Ik heb vorig jaar een schade gereden van €3000. Ik weet niet of dat 'groot' is en of ze daar wel eens moeilijk over kunnen doen als ik volgend jaar evt. een ///M wil aanschaffen.....

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Jelmer850i » 21 sep 2008, 01:07

schade was +/- 5000 aan eigen voertuig en zo'n 5000 aan andere voertuigen.. het totaalbedrag was geloof ik +/- 9000 euro.
Redelijk veel... maar goed geen letsel oid dus wat dat betreft valt het wel mee... en in 6 jaar tijd met 2 wagens heb ik die premie ook al eens betaald.
Dus in mijn ogen valt dat wel mee... dat is overigens hun risico, daar ben je in hemelsnaam toch voor verzekerd? ik begin het nut van een verzekering steeds minder in te zien... als je wat hebt wordt het direct tegen je gebruikt! Terwijl je er wel gewoon voor betaald!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Verzekeringen

Bericht door RVV » 21 sep 2008, 09:13

Het zijn gewoon boeven, de enige reden dat ik all risk ben verzekerd is voor totaal verlies. Anders kun je het beter uit eigen zak betalen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bokkepoot, frankie, Joost H., MarcF, Martijn M, Paul76, tomgtr en 71 gasten