E90 facelift

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Martijn

Re: E90 facelift

Bericht door Martijn » 18 sep 2008, 08:54

Ik heb de achterlichten van de E90 nooit een struikelblok gevonden, maar ik vind de nieuwe units toch wel degelijk een verbetering t.o.v. de pre-faceliftversie (zo van detailfoto iig zeker, de knik/vouw die zichtbaar is in de units spreekt mij wel aan naast de nieuwe indeling/vorm)

Belangrijkste verbetering vind ik echter niet de licht gewijzigde vorm en indeling, maar het feit dat de unit vrijwel geheel rood is en geen oranje vlakken meer kent. Ik vind dit een veel mooiere balans geven dan de wat onrustige (let wel: lelijk kan ik ze niet vinden) pre-facelift versie. Wat mij betreft de volgende rangorde (op detailgebied, ik zou bijvoorbeeld geen seconde nadenken over een ombouw zoals Robin dat doet)

1. LCI
2. Originele versie
..
..
..
..
..
..
..
..
975. Blackline BMW-accessoire.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 sep 2008, 10:32

Ik ben zelf erg gevoelig voor origineel uitziende auto's. Er zijn maar weinig BMW modellen waarvan ik de achterlichten zou vervangen voor andere exemplaren.
Als ik een mk1 e46 Compact zou kopen, dan kwamen daar gelijk mk2 achterlichten op te zitten.
Bij de e90 vind ik het moeilijk. Ik kan je vertellen dat ik echt wakker heb gelegen of die blacklines een verbetering zouden opleveren. Op de M3 van Robin vind ik het positief, dat Robin de blacklines weer verwijderd heeft.
Eigenlijk bij bijna alle kleuren zou ik voor het origineel gaan, maar op de één of andere manier vind ik dat de blacklines op onze 318d echt een verbetering zijn tov origineel.
Komt eigenlijk doordat de kleur van de blacklines iets contrasteerd (niet teveel), ook de raamlijsten en dakraam doen dat.
Daarbij hebben onze spaakwielen ook al heel snel een beetje titaniumkleur...ze worden mooi vuil zeg maar 8)

Ik zal eens een foto maken van de zwarte '05 e90 van mijn oom en de platinbronze e90 van ons naast elkaar. Ik heb ze al eventjes naast elkaar gezien en vond onze auto van achteren gezien echt frisser ogen.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 sep 2008, 11:42

Op een sparkling graphite horen die achterlichten toch ook ? Als dat geen verbetering is dan weet ik het niet meer...

Wat betreft de facelift E90 achterlichten: klik op mijn link op de vorige pagina: iemand heeft gefotoshopped en das inderdaad nog 10x beter. Nieuw vind ik zeker een verbetering, maar had nog mooier gekund.

Andre

Bericht door Andre » 19 sep 2008, 12:11

Achterlichten van de facelift zijn wel netjes.

Maar ik heb e90 facelift even real life gezien maar de spiegels zijn echt oerlelijk. Die van voor de facelift zijn veel beter.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 sep 2008, 21:32

Vandaag de auto bekeken bij de Beier met Hielke, Jelmer, Mark Nauty, Andre, Romo en mijzelf.

Spiegels heeft met EU-richtlijnen te maken. Toch wel erg fraai en ik krijg het heel erg moeilijk met kiezen. Stond ook een prachtige zwarte 320d coupe met M-pakket en business lease edition met zware kortingen.

De 3-facelift is prachtig in het echt. Kan niet anders zeggen, maar helaas stonden er geen "dikke" versies, dus niet eens xenon. De corona ringen vind ik eigenlijk jammer, vind dat het bij xenon hoort te blijven. Voorkant is subliem, achterkant ook, afwerking net wat beter (materialen veel fijner aanvoelend e.d.).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 sep 2008, 10:34

Je hebt de lichtknop links naast 't stuur. Draaiknop. Naar links is lichtsensor. 1keer naar rechts:Coronaringen, 2x is stadslichtkoplampen xenon. Op de 2e stand staat ie altijd. ZO parkeer ik 'm ook en dan gaat de verlichting ook zonder erbij na te denken uit als de auto geparkeerd staat....Al JAAAAAAAREN bij een E90 same fokking story.

Sinds vrijdagmiddag stond ie op stand 1 naar rechts:Coronaringen. En zo zet ik 'm ook in de garage. En zo was blijkbaar de accu leeg na 1 nacht zo gestaan te hebben. Lampen blijven dan dus gewoon branden BLIJKBAAR. wat een onzin. Bij de andere lichtstanden gaan de lampen bij het uitzetten van de motor uit, maar neen, niet bij die op stand coronaringen. onzin dus. snap die gang van zaken bij een E90 dus ook niet. :?: :?: :?: :?: :hmmm:

Andre en Robert kwamen ff gauw langs in een ruig klinkende scheef wegtrekkende E92 M3 met startaccu en toen deed ie 't weer. THANX jongens :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 sep 2008, 10:39

Je kan ook middels de I drive de "dagrijlichten" aktiveren. Indien geactiveerd zijn ze aan op stand 0 van de lichtschakelelaar. Deze gaan automatisch uit als je de auto parkeerd........................( deze dagrijlichten zijn ook nog eens feller dan het stadslicht, IMHO mooier dus)

Robin

Bericht door Robin » 21 sep 2008, 10:42

dat zijn die coronas dus ????

gvd rtfm blijkbaar. :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 sep 2008, 10:47

Die corona`s kennen dus 2 standen ( ja ik wist het ook niet tot dat ik de f.cking manual er bij had natuurlijk :mrgreen: )

Maar de felle stand ( dagrij verlichting dus) is echt mooi ( veel beter dan het stadslicht)

Robin

Bericht door Robin » 21 sep 2008, 11:04

is dit de felle stand van de coronas dan?
Afbeelding

romo

Bericht door romo » 21 sep 2008, 11:24

Dat vind ik lastig zo te beoordelen, maar het lijkt er wel op.......................

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 21 sep 2008, 12:04

Facelift gisteren inderdaad even gezien bij De beier. Paar dingen vielen meteen op. Spiegels zijn inderdaad groot, maar vind ze wel mooi gevormd. De lijn eroverheen vertoon overeenkomsten met de lijnen op de voorkant. De bumper is echt veel mooier, die diep naar beneden lopende lijnen in het midden geven hem veel meer smoel. Dat wordt nog eens versterkt door die schitterende lijnen die in het midden over de motorkap lopen. In denk dat dit heel mooi staat op bijvoorbeeld een donker grijze tint in de zon. Aan de achterkant vallen de achterlichten natuurlijk op. Die lopen aan de zijkant heel ver door en hebben dus een echte hoek gekregen. Dat staat erg fraai. Al met al dus een meer dan geslaagde facelift.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 sep 2008, 15:30

En wat vindt de rest van de LCI ? Staat inmiddels bij alle dealers.

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2008, 16:34

Tja...ik doe dus de andere achterlichtunits zodra de onderdeelnummers bekend zijn. Maar omdat het nieuw is dan echt 'mooier'(bij 'mooi' moet je bij Aston Martin zijn vind ik). De huidige units storen me niet, maar omdat ik weet dat de nieuwe er zijn , de nieuwe, dus. Ik doe de kofferklep dan zonder typeaanduiding en ZONDER Gurney(achterspoilertje wat een optie is op de M3 E90 althans in de USA, blijkt. Staat nóg lowprofiliger)

Zo dus zonder 'M3' aanduiding, echt een verbetering vind ik 't niet, maar ok:

Afbeelding

Of zó huidig, wat ik gewoon netjes/keurig vind, zonder die blacklines(vind ik-persoonlijk(!)-niks):
Afbeelding

Sukkel die ik ben dat ik die nieuwe achterlichtunits wil. :bag:

Andre

Bericht door Andre » 24 sep 2008, 19:19

Ik heb het even bekeken robin. Maar je moet dan ook nieuwe kofferklep, lampen en spuiten. Vindt je het dan niet een beetje een duur grapje worden.

Ik vindt de m3 non facelift ook prima.

Joop

Bericht door Joop » 24 sep 2008, 21:23

Je kunt ook gelijk zeggen dat je die oude units geen porem vindt... :wink: :mrgreen:

...lijkt mij vrij ver gaan. De nieuwe lampen vind ik er wel beter uit zien, maar om de halve achterkant te gaan verbouwen...

...zul je zien dat ze ook nog een andere besturingsunit voor de verlichting hebben gemonteerd.

...volgens mij een heel duur grapje voor gewijzigde twee kofferkleplampen.

Ik zou die Blacklines lekker laten zitten. Staat de auto gewoon erg goed.

romo

Bericht door romo » 24 sep 2008, 21:28

Precies, over 2 jaar heb je weer een andere............................ :mrgreen: alhoewel; resaultaten behaald in het verleden, geven geen garantie voor de toekomst :lol:

Joop

Bericht door Joop » 24 sep 2008, 21:31

romo schreef:Precies, over 2 jaar heb je weer een andere............................ :mrgreen: alhoewel; resaultaten behaald in het verleden, geven geen garantie voor de toekomst :lol:
De units van de coupe zijn prachtig, ben benieuwd of zit bij BMW weten te verknallen aankomend jaar (want dan zal de coupe/cabrio ook wel op de schop gaan, al valt er niets aan te verbeteren aan de buitenkant lijkt mij...)

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2008, 21:45

Ik heb geen blacklines Joop, vond ik ''te"'. En lezen, ik vind de nieuwe units niet 'mooier', maar ze zijn nieuwer. IK maak er geen geheim van dat ik dat interessant vind. Ieder z'n meug nietwaar?

Ja da's een kofferklep+spuiten+achterlichten +montage, naar schatting (hoog) E 1500,-

Leek me gewoon leuk. Niet mooier. Nieuwer. Maar als ik naar dat ding kijk vind ik 't ook wel goed zo. Soms vind ik 'm te hoog op de poten staan(...) Ja altijd wat te zeuren I know. Maar laten we eerlijk wezen, hier op DF en andere fora. We 'leuken' toch met z'n allen onze karren op onze manier 'op'?

Achterklepspoiler op de 130i heeft geen zin/nut eigenlijk.Wel leuk.
Wielen van 16 naar 17 naar 18/19/20/21"hoeft niet echt. Is wel mooi. Leder inbouwen. Verlagen. Spoilertje in carbon . Carbon buitenspiegels, Domstrebe. KN luchtfilter. Andere remmerij. stabis. Weetikveel.Alles kan, maar kost geld, maar we houden er hier met z'n allen wél van.

Over de Coupe E92 met z'n facelift volgend jaar: Er valt meer dan genoeg te verbeteren IMHO, voorál die platte achterklep/lange/platte lijn + achterlichten, vind IK dus niet mooi aan de E92.Echt niet.Veel te langgerekt, en de units van de E90 zijn Nissan Primera 1999. De units van de E92 Honda Prelude 1995 bij wijze van.Japperig .Jammer:)

Niet dat de E90 het 'voorelkaar heeft', ook niet, maar de achterkant na de B stijl van de E92 vind ik geen gezicht.Op de M3 is 't dan nog wat door de dikte/diffusor/etc.. Ieder z'n smaak. Anders had ik wel 'n E92 gehad, de kids kunnen egwel via de 2 deuren instappen ipv 4.:)

Joop

Bericht door Joop » 24 sep 2008, 22:40

De opmerking was ook met een dikke knipoog...

Je hebt helemaal gelijk..., gelukkig hebben we ook niet allemaal dezelfde smaak.

Ben zelf weg van de E92, maar dat was wellicht al duidelijk: maar moet wel zeggen dat de E90/E91 goed opgeknapt is met deze facelift: iets wat niet altijd het geval is bij dergelijke ingrepen.

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2008, 22:43

Robin geld verhaal buiten beschouwing gelaten, vind ik het "nieuwer" verhaal wel een punt hebben, Maar als je auto er nou mooier, danwel beter van word. oke valide.. Maar het enige wat je doet is veranderen van hetzelfde naar hetzelfde maar dan net anders.. Vergeet die nieuwe lampen eens, en kijk nou naar die mooie dikke kont van je M3.. ding klopt toch gewoon van alle kanten en uit elke hoek ?

Persoonlijk vind ik die achterzijde face lift echt de meest nutteloze verandering die BMW aan de e90 heeft doorgevoerd. Ook al roepen "anderen" dat het de beste verandering is.. ALLEEN hoeveel van die "anderen" hebben zelf een e90 ?

Welke e90 koper is helemaal schijtziek van de pre face lift achterzijde.. zodanig dat die gewoon afknapt op de auto ? Ik schat 0,0 van de e90 rijders..

Het zit vooral tussen de oren bij de non e90 rijders..

Andre

Bericht door Andre » 24 sep 2008, 22:44

Ik houd de m3 compleet standaard niet verlagen niks.

Prima zo.

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2008, 08:03

Rico, helemaal mee eens en heel goed verhaal. Zo zat ikzelf ook al te denken. Dit is m'n derde E90 en ben van begin af aan (2005) eigenlijk wel verzot op het ontwerpje geweest. Van ALLE kanten. Natuurlijk reed ik de dikkere jongens, met 18"en verlaging her en der chroom. Maar kijk die kar van M@rcel. Staat een prachtige kar. Veel netter dan de zwarte gefacelifte 318d op 16"naar mijn idee bij m'n dealer. Maar da's allemaal persoonlijk.

Het 'gezeik' komt van de non E90 rijders ofzo inderdaad, mensen die een stok zoeken om een hond mee te slaan. Maar dáár ging 't me niet om. Het ging om de nieuwe led's in de nieuwe achterlichtunits, voor de heb. :mrgreen:

Zag gisteren een zilvergrijze(da's wél mijn kleurtje anders) nieuwe Audi A4 . Wieldoppen, geen xenon, kale sjaak.(dus ook niet die lichtsliert? ik liep er vlot langs)

neem me niet kwalijk, maar wat een sneue stakkeruitvoering, voor zo'n klassewagen/merk. Ziet er niet uit.Dan echt liever een Skoda Superb(ook nooit, maar even voor de beeldvorming) :(

En zó kunnen we wel ff doorgaan....

Martijn

Bericht door Martijn » 25 sep 2008, 19:48

Ik denk dat je die asslift niet gaat redden voor 1500 EUR Robin.

Ik zou het zelf niet overwegen die ombouw, de M3 sedan is maar heel kort geproduceerd in pre-faceliftversie, lijkt mij nu net wel leuk om er dan zoëen te hebben.

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2008, 20:21

Martijn, zit wat in qua originaliteit en niet zoveel gebouwd.

Een kofferklep van de huidige E90 incl BTW ongespoten zit op minder dan 500 euro, snap je.

Plaats reactie