Maurice Graber schreef:
Niels, jazeker. Het sociale gedeelte is er op gericht om de mensen die weinig kilometers rijden toch een auto te kunnen laten behouden ten behoeve van hun mobiliteit. Dat dat ten koste gaat van de mensen die niet anders KUNNEN vanwege hun werk is een bijzaak, zo werkt links namelijk. Al het extra geld wat nodig is voor mensen die minder te besteden hebben moet komen van de mensen die dat wel te besteden hebben. Inkomens nivelleren, daar wil dit kabinet heen. De kloof tussen arm en rijk verkleinen.. Ja, mn reet. Nog even ik kan beter helemaal geen zak uitvoeren en de hele dag thuis zitten, hou ik nog meer over in de maand ook.
Dat bovenstaande economisch gezien niet verstandig is zal links een rotzorg zijn. Maar daar heeft Nederland nou eenmaal voor gestemt en dat ze er spijt van hebben kunnen we zien aan de peilingen en het enorme verlies aan zetels van de PvdA.
Sorry Maurice maar dit is echt veel te kort door de bocht en met alle respect ook een gedachtengang die gebaseerd op een jaar of 20 terug

Was je ook niet in de veronderstelling dat we het gas nog steeds weggaven aan het buitenland

:

Absoluut no offence verder
Geelhoed schreef:Niels schreef:Mensen betalen al voor het gebruik! Snap dat dan
Klopt helemaal: Men betaalt voor aanschaf: BPM. Verbruik van benzine: accijns. Gebruik van de weg : wegenbelasting.
En die wegenbelasting word gedifferentieerd naar het gebruik van de weg. Hoeveel keer moet ik het nog zeggen?
Kijk jouw theoretische onderbouwing klopt best maar ik betaal al naar gebruik van de weg, namelijk in de vorm van brandstof accijns. Dit kun je ontkennen maar het feit is dat het verbruik van brandstof direkt linkt aan de kilometers die je aflegt. Dat mensen per kilometer meer of minder kunnen betalen in de vorm van een SUV of een Lupo 3L is nog altijd de vrijheid die men momenteel heeft in NL. Daarnaast de wegenbelasting: een beetje kilometervreter rijdt op diesel of LPG hetgeen al een hogere wegenbelasting met zich meebrengt....een beetje Diesel station weegt al zo richting de 1400kg wat gewoon 100,- p.mnd kost. Had ik al genoemd dat dit bijvoorbeeld in Duitsland gewoon in de brandstof is verwerkt
In Duitsland betaald de gebruiker, in NL wordt je gewoon leeggemolken. In de toekomst wordt dat leegmelken een bespioneert, een systeem waarvan we de miljarden die de realisatie heeft gekost zelf ook nog even hebben mogen betalen...