Wegenbelasting gaat niet weg, die krijgt alleen een andere naam, de BPM verdwijnt niet helemaal.Geelhoed schreef:Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, want deze zaken gaan weg.Andre schreef:
Maar Geelhoud let op. GEEN BPM, GEEN SLURPTAX, GEEN LABELS, GEEN WEGENBELASTING.
En het is Geelhoed.
Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- Hans
Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?
- Peric
En het lijkt me ook stug dat de net geïntroduceerde slurptax ook gaat verdwijnen..
Die zal wel blijven, heeft tenslotte niets met gebruik of verbruik te maken.. Alleen bij aanschaf..
Die zal wel blijven, heeft tenslotte niets met gebruik of verbruik te maken.. Alleen bij aanschaf..
- wjn
Onzin, slurptax etc. zijn de eerste stappen naar vervangen van BPM, die inderdaad helemaal zal gaan verdwijnen.Geelhoed schreef:Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, want deze zaken gaan weg.Andre schreef:
Maar Geelhoud let op. GEEN BPM, GEEN SLURPTAX, GEEN LABELS, GEEN WEGENBELASTING.
Kan iemand zich het hele verhaal rond de ziektekosten nog herinneren ??
Nee meneer, mevrouw, het wordt niet duurder. Gelijk of lager wordt het.
Nu een paar jaar later, weer een verhoging van de ziektekosten...
Slaap lekker, Nederland
- Geelhoed
Wegenbelasting gaat zeker weg. Wegenbelasting is een vastbedrag, de kilometerprijsis iets fundamenteel anders.Hans schreef: Wegenbelasting gaat niet weg, die krijgt alleen een andere naam, de BPM verdwijnt niet helemaal.
Slurptax (belasting op verspilling) wordt ook in de kilometerprijs gestopt.
- Geelhoed
Aan mensen die vergeten dat ze op 1januari 2006 netto meer op het loonstrookje kregen omdat het nieuwe zorgstelsel werd geintroduceerd, maar wel klagen dat ze nu vier keer zoveel aan de zorgverzekering moeten betalen, heb ik geen boodschap.wjn schreef: Kan iemand zich het hele verhaal rond de ziektekosten nog herinneren ??
- wjn
Omdat als je werkt je geen keuze hebt. Misschien kan jij tegen je werkgever zeggen: "Baas, doe de tent om 6:00 open, want dan start ik tegenwoordig" ?? Dan ben je een van de weinigen.Geelhoed schreef:Dat ben ik dan ook niet gelukkig!wjn schreef: Het meerendeel van de werkende mensen zal duurder uit zijn met die omslagpunten. Hoe je geen doctorandus voor te zijn.
En duurder uit, ja als je meer gebruik maakt van de weg dan gemiddeld dan is dat nou eenmaal zo.
Ik zie niet in waarom werken of niet zou moeten uitmaken voor de kilometerheffing.
De meeste mensen zullen gewoon tussen 8:00 - 9:00 moeten beginnen. De bouw uiteraard eerder, vandaar dat er om 7:00 al files staan.
-
Nogmaals
Geen kastjes in de auto zeker niet gps kasjes. km heffing ok mits alles weggaat en dat doen ze dan maar met kentekens registreren bij poorten boven de weg. Anders zie ik er helemaal niks in.
Tja en genaaid worden we zo bi zo. Ziektekosten is inderdaad een prachtig voorbeeld.
Geen kastjes in de auto zeker niet gps kasjes. km heffing ok mits alles weggaat en dat doen ze dan maar met kentekens registreren bij poorten boven de weg. Anders zie ik er helemaal niks in.
Tja en genaaid worden we zo bi zo. Ziektekosten is inderdaad een prachtig voorbeeld.
- wjn
Dus per type auto komt er een kastje / tarief ?? Anders kan er geen onderscheid maken tussen een "zuinige" en "onzuinige" auto uit dezelfde gewichtsklasse. Zuinige auto's hebben geen slurptax.Geelhoed schreef:Slurptax (belasting op verspilling) wordt ook in de kilometerprijs gestopt.
Ik heb alleen gelezen dat er naar gewicht gedifferentieerd wordt, net zoals de huidige "wegenbelasting".
- Geelhoed
Haha, ik begin inderdaad om 06:00 uur. Dan is de tent open want de schoonmaaksters beginnen dan ook!wjn schreef:[
Omdat als je werkt je geen keuze hebt. Misschien kan jij tegen je werkgever zeggen: "Baas, doe de tent om 6:00 open, want dan start ik tegenwoordig" ??
Ja, Mozes in een mandje, is er wel iets van de heffing bij je bekend. Moet haast wel als je zo mee discussieert toch?Dus per type auto komt er een tarief ??
- wjn
Euh, ik zal wel dom zijn. Maar die netto verhoging was bedoelt als compensatie, zodat niemand erop zou achteruitgaan.Geelhoed schreef:Aan mensen die vergeten dat ze op 1januari 2006 netto meer op het loonstrookje kregen omdat het nieuwe zorgstelsel werd geintroduceerd, maar wel klagen dat ze nu vier keer zoveel aan de zorgverzekering moeten betalen, heb ik geen boodschap.wjn schreef: Kan iemand zich het hele verhaal rond de ziektekosten nog herinneren ??
Punt is dat er iets beloofd is door de regering, wat ze, zoals vaker, niet waar kunnen maken. Wees dan een vent en zeg dat het duurder gaat worden voor de meesten, sorry mensen, maar dat zijn de kosten van de welvaart.
Idem voor km-heffing, registratie van de gereden km's en kosten,maar we bewaren alleen de berekende gegevens??
MRB verdwijnt helemaal in KM-heffing. Wat gaan de provincies doen met de gederfde inkomsten (prov. opcenten) ??
Zoals gezegd ik ben helemaal niet tegen km-heffing. Voorstander zelfs. Maar niet op deze misleidende manier.
Trouwens nog geen concrete voorstellen gezien hoe kopers van nieuwe auto's hun reeds betaalde BPM (deels) terugkrijgen, tijdens invoering van de km-heffing. Of worden die dubbel genaait ??
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zoals gezegd; sinterklaas deelt ook cadeautjes uit, maar die heb je wel zelf betaald................
Ergo; de spreekwoordelijke sigaar uit eigen doos.....................................
Ergo; de spreekwoordelijke sigaar uit eigen doos.....................................
- Geelhoed
Nee, de compensatie heet zorgtoeslag.wjn schreef: Euh, ik zal wel dom zijn. Maar die netto verhoging was bedoelt als compensatie, zodat niemand erop zou achteruitgaan.
- Geelhoed
Tja dat heet nu een land.romo schreef:Zoals gezegd; sinterklaas deelt ook cadeautjes uit, maar die heb je wel zelf betaald................
Zinnen belastingen je niet? Dan staat SeaLand nog te koop. Kun je je eigen rijksbegroting maken.
- Panda de Beer
Welkom in Nederland, waar het afschaffen van een belasting resulteert in wéér een nieuwe lastenverzwaring.
En dat alleen maar om, direct of indirect, pedante wijsneuzen als geelhoed aan het werk te houden.
En dat alleen maar om, direct of indirect, pedante wijsneuzen als geelhoed aan het werk te houden.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
De R32 gaat binnenkort in de verkoop, ben het helemaal zat.
Er komt een zuiniger auto voor terug en we gaan nu investeren in het huis, hadden we al veel eerder moeten doen!
Er komt een zuiniger auto voor terug en we gaan nu investeren in het huis, hadden we al veel eerder moeten doen!
- Niall
In het bedrijsleven is het zo dat als je met je budget niet rond kan komen of dat zaken slecht gaan, je gaat bezuinigen op de kosten. In het links geleide nederland verhoog je de belastingen en lasten als je met de begroting niet rond kan komen, ipv slimmer werken cq raamambtenaren buiten flikkeren. :banaan:
- Arthur
- Auto: Nr.51
Levert ook geen ruk op, joh.Mike R32 schreef:Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
Ene auto weg andere erin.
Je bespaart een paar tientjes per maand op de vaste lasten en je hebt een paar K om in je huis te stoppen.
En wat heb je daaraan?
Gewoon blijven rijden zolang het nog kan

- Peric
Een bedrijf moet zichzelf bedruipen, dus daar moet inderdaad op de kosten gelet worden.
In Nederland BV is het zo dat als het het niet red met de begroting gewoon de werknemers maar wat meer uitgeknepen worden.
En Geelhoed, best dat je discussieert, maar iets minder uit de hoogte doen zou wel fijn zijn...
In Nederland BV is het zo dat als het het niet red met de begroting gewoon de werknemers maar wat meer uitgeknepen worden.
En Geelhoed, best dat je discussieert, maar iets minder uit de hoogte doen zou wel fijn zijn...
- Geelhoed
Een andere oplossing voor dit schijnbare probleem ligt ook voor de hand.Peric schreef: En Geelhoed, best dat je discussieert, maar iets minder uit de hoogte doen zou wel fijn zijn...
- Peric
- Geelhoed
Of ik verlaag het niveau van de inhoudelijke discussie of .......
-
geelhoed jij krijgt van mij een mooie rode pet
en idd ik zou maar wat graag de begroting willen maken! 5 min werk en geld over
maar goed om te zien dat er volgens de poll tenmiste nog 2 mensen vertrouwen in de politiek hebben geelhoed is er waarschijnlijk 1 van feit is en blijft dat de overheid de laatste 10/15 jaar niet echt een hoge score heeft behaald kwa betrouwbaarheid er zijn aardig wat voorbeelden te noemen..we kunnen er op rekenen dat we straks weer dubbel gepakt gaan worden ik moet nu voor 3 auto,s betalen in theorie zou ik dus goedkoper uit kunnen zijn maar het zit er dik in dat de diverse regelingen als nog naast elkaar blijven bestaan om dat er gewoon geen harde beloftes worden gedaan ten aanzien van alle heffingen en toeslagen die we nu moeten betalen het kwartje van kok zit ik ook nog op te wachten.. maar alles komt goed hoor jongens onze centen worden weloverwogen uitgegeven!
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... eng_s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
het gps systeem wil ik niet in mijn auto hebben het gaat te ver! opzouten betalen is erg genoeg maar het privacy element weegt voor mij het zwaarst ik bedoel we hebben vroeger allemaal wel eens gejokt over ons huiswerk dat doet de overheid ook big brother is watching you
puk

en idd ik zou maar wat graag de begroting willen maken! 5 min werk en geld over

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... eng_s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
het gps systeem wil ik niet in mijn auto hebben het gaat te ver! opzouten betalen is erg genoeg maar het privacy element weegt voor mij het zwaarst ik bedoel we hebben vroeger allemaal wel eens gejokt over ons huiswerk dat doet de overheid ook big brother is watching you

puk
- Peric
Je WILT het gewoon niet snappen hèh..
Je kunt ook inhoudelijk discussiëren zonder de mening van anderen te ridiculiseren. Door gewoon tegenargumenten te geven.
Je had ons trouwens iets beloofd...
Je kunt ook inhoudelijk discussiëren zonder de mening van anderen te ridiculiseren. Door gewoon tegenargumenten te geven.
Je had ons trouwens iets beloofd...
Geelhoed schreef:Ik heb met stijgende verbazing dit topic gelezen. Van Hitlergroet via pedofielen tot emigreren, dit niveau is ver beneden mij.Hans schreef:Wacht even op Geelhoed, die zal het allemaal wel even uitleggen aan het domme onwetende volk.
Daarom Tabee.
- Geelhoed
Kwartje van kok is een andere discussie maar die heb je ook al terug.
Nee, dat werkt hier niet.Je kunt ook inhoudelijk discussiëren zonder de mening van anderen te ridiculiseren. Door gewoon tegenargumenten te geven.
-
Geelhoed schreef:Hans schreef:
Slurptax (belasting op verspilling) wordt ook in de kilometerprijs gestopt.
Bovenstaande is toch wel het schoolvoorbeeld voor subjectief belastingheffen. ''belasting op verspilling'' Dat is toch even onduidelijk als artikel 5. Geelhoed, definieer anders verspilling even aan de hand van een grafiekje. Enlighten me, please.