ITB's 318is
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
ITB's 318is
Ik volg een project http://www.e36coupe.co.uk/forum/viewtop ... 5&start=45 op een Brits E36-forum waar de eigenaar van een 318is bezig is met een eigengemaakte individual throttle body (respect). Nu heeft hij een redelijk reguliere setup, behalve de injectoren.
Als ik de foto's bekijk lijkt mij de injectorrail de luchtstroom behoorlijk te hinderen.
[img:640:480]http://i34.photobucket.com/albums/d117/ ... CT0004.jpg[/img]
Normaal gesproken zitten de injectoren achter de kelken ingebouwd.
[img:800:800]http://www.jenvey.co.uk/Imgs/Prods/TBonMV03_m.jpg[/img]
Wat is het voordeel om het op de bovenste manier te doen ?
Als ik de foto's bekijk lijkt mij de injectorrail de luchtstroom behoorlijk te hinderen.
[img:640:480]http://i34.photobucket.com/albums/d117/ ... CT0004.jpg[/img]
Normaal gesproken zitten de injectoren achter de kelken ingebouwd.
[img:800:800]http://www.jenvey.co.uk/Imgs/Prods/TBonMV03_m.jpg[/img]
Wat is het voordeel om het op de bovenste manier te doen ?
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Nice, niet zo makkelijk om zelf even in mekaar te knutselen..
Doet me denken aan dit filmpje:
http://sjaro.speed.planet.nl/auto/s2000 ... dified.wmv
Doet me denken aan dit filmpje:
http://sjaro.speed.planet.nl/auto/s2000 ... dified.wmv
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Hmm, hij gaat dus gewoon 8 injectoren gebruiken mbv een dual-stage controller.
"well i hope so, i guna get it running first just on the 4 injectors by the head, then when i got abit more money i will get the megasquirt ecu to control all 8, and i will have the normal 4 on up to 3000rpm, then the 2nd bank will phase in and by 4000rpm the ones at the head will be off completly, so that from 4000 to 8000 it will just be the ones in the air box, for much much better atomization"
Interessant.
"well i hope so, i guna get it running first just on the 4 injectors by the head, then when i got abit more money i will get the megasquirt ecu to control all 8, and i will have the normal 4 on up to 3000rpm, then the 2nd bank will phase in and by 4000rpm the ones at the head will be off completly, so that from 4000 to 8000 it will just be the ones in the air box, for much much better atomization"
Interessant.
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng/index.htm
1453 euro en plug en play, het is wel leuk om het zelf te maken voor je eigen ego.
maar dit is een veel verstandiger manier en nog goedkoper denk ik ook.
maarja dan gaan we weer 1453 kost het weer, dus waarom koop je dan geen 325i
1453 euro en plug en play, het is wel leuk om het zelf te maken voor je eigen ego.
maar dit is een veel verstandiger manier en nog goedkoper denk ik ook.
maarja dan gaan we weer 1453 kost het weer, dus waarom koop je dan geen 325i
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Het Dbilas spul is erg mooi. Joy was met ons mee bij DBilas, ter plaatse nog een rondleiding gekregen door de fabricagehal. Kijkje in de keuken van DBilas.
En ja, er staat een auto met ITB's van DBilas hier. Minder plug and play dan het lijkt, als je het zelf gaat doen schijnt het nogal plug and pray te zijn.
En ja, er staat een auto met ITB's van DBilas hier. Minder plug and play dan het lijkt, als je het zelf gaat doen schijnt het nogal plug and pray te zijn.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Tis alleen een beetje sneu dan dat het staal waar de injectors in bevestigd zitten als een afdekplaat over die kelken heen liggen
En dat hij voor een opstelling van 8 injectoren wil kiezen maar door de centrale positie van de 4 die er al zijn geen ruimte meer heeft
Een gevalletje "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt" als je het mij vraagt
En dat hij voor een opstelling van 8 injectoren wil kiezen maar door de centrale positie van de 4 die er al zijn geen ruimte meer heeft
Een gevalletje "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt" als je het mij vraagt