Iets te hard gereden...en nu ??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EricYellow

Iets te hard gereden...en nu ??

Bericht door EricYellow » 09 sep 2008, 20:31

Vond zojuist een brief in de brievenbus met de mededeling dat ik "iets" te hard had gereden.
Of ik nu wil aangeven of ik de bestuurder was of niet.....
Enig advies van iemand die eerder in mijn schoenen heeft gestaan ?
Max snelheid ter plaatse is 120, geconstateerde snelheid is aardig wat harder...
Ehhh.....HELP ??
Laatst gewijzigd door EricYellow op 10 sep 2008, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Re: Iets te hard gereden...en nu ??

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 sep 2008, 20:35

als jij het was, zeg ik BETALEN!! eigen risico.. 199 is na correctie dus heb je boven de 200 gereden :shithappens:

wjn

Bericht door wjn » 09 sep 2008, 20:37

Hier krijgt ie geen bekeuring / schikking voor hoor, meer dan 70 te hard is sowieso rijbewijs inleveren en voorkomen. En daarna de boete.

Als je de bestuurder bent geweest :sealed:

jaydee

Bericht door jaydee » 09 sep 2008, 20:38

Los van de ervaring van anderen lijkt het mij zo klaar als een klontje: niet liegen.
Wie zijn billen brandt... :|

Je kunt in dit geval wel je rijbewijs houden geloof ik, omdat je niet staandegehouden bent. Tenzij je meer op je kerfstok hebt.
Succes gewenst.

Casper

Bericht door Casper » 09 sep 2008, 20:44

Invullen dat je je auto toentertijd hebt uitgeleend aan diverse vrienden en niet meer kan achterhalen wie het was. Of dat een het een potentiële koper was waarvan je geen adresgegevens heb genoteerd.
De boete zul je sowieso moeten betalen als kentekenhouder, maar als je gaat bekennen dat je zelf reed mag je ook nog even langs het politiebureau om je rbw in te leveren...

Hans

Bericht door Hans » 09 sep 2008, 20:47

Doen wat Casper schrijft. Officier van justitie probeert zo even vlug een bekentenis te ontfutselen, hij moet bewijzen wie er reed.

@iko

Bericht door @iko » 09 sep 2008, 20:50

Heb je geen oudoom van 92 die nog wel een rijbewijs heeft, maar niet meer rijdt?

Degene die voorkomt kan het roze papiertje achterlaten.

Harrie

Bericht door Harrie » 09 sep 2008, 20:52

Hans schreef:Doen wat Casper schrijft. Officier van justitie probeert zo even vlug een bekentenis te ontfutselen, hij moet bewijzen wie er reed.
Je bent toch ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de auto, mits je aangeeft wie er gereden had?

EG

Bericht door EG » 09 sep 2008, 20:54

BRIEF WEGGOOIEN HET IS ALLEEN MAAR BANGMAKERIJ.

Been there done that.com

Maat reed op de wibautstraat in Amsterdam 101 (na correctie) waar je 50 mocht. Hij kreeg zelfde brief (+500 euro boete LOL).

Brief is weggeknikkerd.

Niks invullen ofzo, WEGGOOIEN DIE SHIT. :evil:

Shakes

Bericht door Shakes » 09 sep 2008, 20:55

Ja precies,

ik ben ook wel van dat soort acties maar vertrouw er niet 100% op zeg maar :hmmm:

EG

Bericht door EG » 09 sep 2008, 20:58

Je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken. Dat is de reden waarom je die brief mag wegflikkeren.

Het is gewoon puur uit de tent lokkerij van justitie. Ze wachten tot een of andere "sukkel" zichzelf gaat lopen verraden zodat ze nog meer kunnen cashen/bestraffen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 21:17

Dit is dus waarom ze in Duitsland je van voren flitsen. Krijg je keurig netjes een foto met je eigen gezicht terwijl je achter het stuur zit.

Hans

Bericht door Hans » 09 sep 2008, 21:35

In Duitsland hebben ze ook geen wet mulder, en is de bestuurder verantwoordelijk, en niet de kentekenhouder.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 09 sep 2008, 21:45

1. Aangeven dat je op vakantie bent geweest... Ergens ticket vandaan toveren (via kennissen ofzo).
2. Auto ergens bij een verlaten stuk of industrieterrein tegen een paaltje parkeren en 1 band leeg laten lopen of lek steken.
3. Eventueel raampje intikken bij je woning???
4. Aangeven dat je auto gestolen is... bij terugkomst van vakantie.
5. Naar de pliesie gaan....

Veel geluk

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2008, 21:51

scary stuff...

maar wat als je die papieren weg flkkert wat een goede optie lijkt...wat is dan het vervolg? alleen een acceptgiro met betalen als verantwoordelijke kentekenhouder?? dat lijkt me wat te "gemakkelijk" gaan...alhoewel rijbewijs inbeslagname ook iets doms is zonder staande houding, immers met staande houding mag je geen meter meer rijden maar nu na een paar weken na de overtreding van de "auto" zouden ze het in nemen? kromme zaak zou dat zijn immers anderen mogen dat niet (nog een paar weken rijden)...ik zeg bij niet staande houding of bewezen gevaar, het papiertje gewoon behouden :df: maja das mijn mening :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2008, 21:53

Adje ///M3 schreef:Ergens ticket vandaan toveren (via kennissen ofzo).
"Ja meneer de rechter, tijdens de rust in de vakantie ben ik ook tot inzicht gekomen dat ik mijn naam moest veranderen... ik was em helemaal beu. Vandaar dat mijn oude naam nog op de tickets stond"
;)

EG

Bericht door EG » 09 sep 2008, 21:59

GTRene schreef:scary stuff...

maar wat als je die papieren weg flkkert wat een goede optie lijkt...wat is dan het vervolg? alleen een acceptgiro met betalen als verantwoordelijke kentekenhouder?? dat lijkt me wat te "gemakkelijk" gaan...alhoewel rijbewijs inbeslagname ook iets doms is zonder staande houding, immers met staande houding mag je geen meter meer rijden maar nu na een paar weken na de overtreding van de "auto" zouden ze het in nemen? kromme zaak zou dat zijn immers anderen mogen dat niet (nog een paar weken rijden)...ik zeg bij niet staande houding of bewezen gevaar, het papiertje gewoon behouden :df: maja das mijn mening :mrgreen:
Ik heb hierover EricYellow gepbed.

Je hoeft niet aan eigen veroordeling te werken.

Situatie van maat was als volgt: (heb hem hiervoor speciaal gebeld):

Precies 50 te hard na correctie, DUS rijbewijs inname bij staandehouding. Is geflitst dus niet staandegehouden.

Boete was 430 euro + brief gekregen waarop staat wie er reed.

Brief heeft ie netjes weggepleurd, boete heeft ie betaald. Dit is meer dan 1 jaar geleden gebeurd.

Het kan wel zo makkelijk dus.

@iko

Bericht door @iko » 09 sep 2008, 22:43

precies 50 km te hard is volgens mij een hele andere situatie dan precies 79 km te hard.

Bij precies 50 km te hard raak je je rijbewijs ook niet kwijt bij de rechter (zelfs niet bij staande houding. bij staande houding met MEER DAN 50 KM raak je hem tijdelijk kwijt, maar dan krijg je hem zo weer terug)

Casper

Bericht door Casper » 09 sep 2008, 23:12

Precies 50 te hard is helaas echt rbw inleveren bij staandehouding. Meerdere keren gezien bij Wegmisbruikers e.d. Vaak probeerde het slachtoffer dan nog een km'tje af te dingen. Waarna de brave diender even duidelijk vertelde dat ze daar niet op de markt zijn....wat een helden zijn het ook hè :roflol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 sep 2008, 23:14

Er was niet toevallig een geinteresseerde koper met je auto weg? ;-)

Macboy

Bericht door Macboy » 10 sep 2008, 03:49

Je hoeft inderdaad niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Je kunt je beroepen op je zwijgrecht. En bovendien: als je niet zo hard gereden hebt, dan hoef je je niet eens te beroepen op het zwijgrecht, maar kun je gewoon ontkennen zo hard gereden te hebben !
Tom schreef:"Ja meneer de rechter, tijdens de rust in de vakantie ben ik ook tot inzicht gekomen dat ik mijn naam moest veranderen... ik was em helemaal beu. Vandaar dat mijn oude naam nog op de tickets stond"
;)
Komt een man bij de gemeente.
man: "Mijn naam is Pieter Kutjes. Ik wil mijn naam graag veranderen."
gemeente: "Ja dat lijkt me wel logisch met zo'n naam. Hoe wil je voortaan heten dan?"
man: "Jan Kutjes"

:)

Dexter

Bericht door Dexter » 10 sep 2008, 10:20

Het enige wat belangrijk is in deze kwestie is dat je niet als bestuurder wordt gezien.
Dat kost je namelijk je rijbewijs én zorgt voor een aantekening in het register van het OM.
Wat je dus moet zien aan te tonen is dat je zelf niet de bestuurder was ten tijde van de overtreding.
En omdat je nu als verdachte wordt gevraagd om te bekennen dat jij de bestuurder was hoef je daar inderdaad niet aan mee te werken door er bevestigend op te antwoorden. Brief laten voor wat is is dus.
Wist je trouwens dat liegen mag als je verdachte bent..... :wink:
Het zal echter niet gemakkelijk zijn om aan te tonen dat iemand anders gereden heeft als je niemand kan vinden die dat wil bevestigen.
Je zou de mogelijkheid kunnen benutten om aan de hand van getuigenverklaringen het bewijs te leveren dat je op het tijdstip ergens anders aanwezig was.
Dit moeten wel vreemden voor je zijn dus geen familie want die verklaringen worden niet meegewogen.
Maar als je op een feestje was waar 2 of 3 mensen jou hebben gezien de hele avond...... :angel:
Voorkomen moet je in ieder geval en een boete krijg je ook sowieso.
Maar daar is overheen te komen.... 8)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 sep 2008, 11:18

EricYellow schreef: Of ik nu wil aangeven of ik de bestuurder was of niet.....
Zoals door anderen al aangegeven ( waarvan twee met kennis van zaken ) hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
Dus niet op reageren lijkt mij het devies !!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 sep 2008, 11:48

Jeroen van Emmerik schreef:als jij het was, zeg ik BETALEN!! eigen risico.. 199 is na correctie dus heb je boven de 200 gereden :shithappens:
jaydee schreef:Los van de ervaring van anderen lijkt het mij zo klaar als een klontje: niet liegen.
Wie zijn billen brandt... :|

Je kunt in dit geval wel je rijbewijs houden geloof ik, omdat je niet staandegehouden bent. Tenzij je meer op je kerfstok hebt.
Succes gewenst.
:blabla:
Je mag toch wel IETS proberen??
Wat braaf weer zeg :hmmm:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 14 sep 2008, 11:10

Idd., blijft een spelletje van kat en muis......nooit toegeven dus, laat ze zelf maar op de blaren gaan zitten, stelletje k@#^%*&.

Plaats reactie