Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Hans » 05 sep 2008, 21:53

Ik lees met stijgende verbazing het voorlopig wetsvoorstel.. o Nederland! let op uw saeck! (Waarschuwing tegen het Spaanse bedrog in het jaar 1576)

Mensen de overheid gaat gewoon straks alles 5 :!: jaar lang bewaren, elke kilometer die je zult rijden..kan op de een of andere manier tegen je gebruikt worden, en zal ook tegen je gebruikt worden als het nodig is. Deze privacy aantasting kunnen we toch niet accepteren danwel tolereren. Niet alleen onze geliefde autoliefhebberij/hobby word vakkundig de nek omgedraaid, veel erger is dat onze individuele vrijheid word aangetast. Ja maar ik heb toch niks te verbergen, zullen somigen denken.. kastje komt er wel wat is het probleem.. Nou het probleem is dat de overheid alle ijzers in handen heeft om te gebruiken tegen je. Word je auto onrechtmatig gebruikt. Jij bent de bok, jij als kentekenhouder zal tot in lengte van jaren verantwoordelijk worden gehouden voor alles wat er met je auto gebeurd. Is de techniek niet meer goed werkend ? Jij als kentekenhouder zal tot in lengte van jaren daar verantwoordelijk worden gehouden. De goed geoliëde bonnenmachine, het CJIB krijgt straks totaalcontrole over elke snelheidsovetreding die we zullen maken. DF liefhebbers van snelle, dikke, maar ook flink Co2 uitstotende auto's zullen veel meer moeten betalen voor hun kilometer dan de kleine grijze muis rijder. Deze financiele ongelijkheid zal ons DF'ers straks heel hard treffen in de beurs.

ALS we dit toestaan als een stel makke schapen in dit land dan geven we alle rechten die we als individu hebben opgebouwd sinds de 2e wereldoorlog in 1 klap op. De overheid weet als geen ander dat de volwassen Nederlander voor 98% afhankelijk is van zijn auto.. 100% controle over alles wat met de auto gebeurt is 98% controle over alles wat we als Nederlander doen.

Gooien we onze rechten zo ten grabbel, zijn we bereid om zoveel vrijheid op te geven om wazige vervoersproblemen op te lossen die ook op vele andere manieren veel beter op te lossen zijn ? (bv meer asfalt op knelpunten, flexibel werken, telewerk etc.)

Of hebben we nog een beetje eigenwaarde in dit land en proberen we op de een of andere democratische manier, deze onrechtmatige daden van de overheid jegens onze individuele vrijheid te beteugelen ?

LET OP UW SAECK !


Uit het voorlopig wetsvoorstel:

Artikel 4.19
1. Onze Minister bewaart de persoonsgegevens met betrekking tot de
verschuldigde kilometerprijs tot vijf jaren na het einde van het kalenderjaar
waarin die verschuldigd is geworden.

2. Onze Minister bewaart de gegevens met betrekking tot betaling van
verschuldigde kilometerprijs en van de invordering daarvan tot en met het
tijdstip waarop geen te betalen bedrag resteert.

3. Onze Minister bewaart de persoonsgegevens van het toezicht op de
naleving van het bepaalde bij of krachtens deze wet of van de handhaving van
deze wet gedurende ten hoogste vijf jaren.




Rico
====================================================================================================================================










"Financieel belang Staat rechtvaardigt gevangenisstraf"

Hoge straffen ontduikers kilometerheffing
Ontduikers van de kilometerheffing kunnen straks rekenen op hoge straffen, tot celtraf aan toe.

Celstraf
In een wetsontwerp over de kilometerheffing, dat in het bezit is van RTL Nieuws, staat dat automobilisten die proberen te frauderen met de heffing, een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar riskeert. Het wetsvoorstel is voor advies naar een aantal organisaties gestuurd ne moet aan het eind van het jaar door het kabinet worden goedgekeurd.

Sateliet
Voor de invoering van de kilometerheffing moeten meer dan acht miljoen personeneauto's en één miljoen vrachtwagens voorzien van een kastje, dat precies bijhoudt hoeveel kilometers er gereden zijn. Het kastje stuurt de gegevens per sateliet naar de overheid.

Belang
Wie probeert het gps-signaal te verstoren dat de gegevens verstuurt, kan dus rekenen een hoge straf. Extreem hoog zelfs, maar dat moet wel, schrijft minister Eurlings van Verkeer in het wetsvoorstel: "Het financiële belang voor de Staat is zo groot, dat in dit geval een gevangenisstraf op zijn plaats is."

Camera's
Er komen vaste camera's boven de snelweg, die controleren of auto's zijn voorzien van een registratiekastje. Ook worden er mobiele camera's ingezet en zal de politie extra controleren.

Spitsheffing
Hoeveel de kilometerprijs wordt, is niet bekend, dat wordt pas volgend jaar vastgesteld. Er komt in elk geval een basistarief voor alle in Nederland gereden kilometers. Wie een schone of zuinige auto rijdt, betaalt minder. Er komt een spitstarief: wie tussen zeven en negen 's ochtends en tussen vier en zes 's middags op knelpunten rijdt, moet extra betalen. Voor welke knelpunten het spitstarief gaat gelden, is nog niet bekend.

Motoren
Politie, brandweer en ambulance betalen geen kilometerheffing. Ook begrafenisauto's, legervoertuigen, bussen en taxi's zijn uitgezonderd. Wat motorrijders betreft houdt miniser Eurling nog een slag om de arm. De kilometerheffing wordt in 2011 ingevoerd voor vrachtwagens en vanaf 2012 stapsgewijs ingevoerd voor personenauto's.

Ja, ja als mensen proberen centjes voor de staat achter proberen te houden worden ze hard aan gepakt. Pedo's komen met een taakstrafje weg. Bezopen kut land. Afbeelding

Gebruikersavatar
Herman Gast
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
Locatie: Zeeland

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Herman Gast » 05 sep 2008, 22:01

Hans schreef:
"De kilometerheffing wordt in 2011 ingevoerd voor vrachtwagens en vanaf 2012 stapsgewijs ingevoerd voor personenauto's.
Dat gaat vast niet lukken, amper 3 jaartjes voor een project van deze omvang :hmmm:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Joy » 05 sep 2008, 22:04

Hier heb ik ECHT geen zin in. Net of je een treinkaartje moet kopen voor het te rijden traject. :fy:
Alleen snelwegen zeggen ze. Wie ziet de problemen mbt binnendoor rijden al ? :whistle:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Andre » 05 sep 2008, 22:13

Er zijn ook systemen die het gps signaal kunnen omleiden is niet te traceren. Maar je systeem werkt wel:)


Wordt gewoon 1 groot nest van fraude.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Ravin ///M » 05 sep 2008, 22:16

Klinkt logisch. Iemand doodtrappen tijdens het uitgaan = taakstaf van 360 uur.
Economisch rijden = 4 jaar cel.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 05 sep 2008, 22:17

Wat een krankzinnig kutland is dit. Obersturmbahnführer Spee krijgt nu al natte lederhosen bij het idee alleen al, hij kan straks dat nsb tuig in de berm ontslaan want hiermee kan 'ie een volautomatische acceptgiro machine starten.

Mijn motivatie om dit land te verlaten is zojuist met 100 punten gestegen. Laat me niet door de Stasi overal volgen per satelliet. En dat noemen ze democratie en vrijheid, laat me niet lachen. Zal verder maar niet posten wat ze wat mij betreft met dat tuig in Den Haag zouden moeten doen.

André, Robin en anderen... groot gelijk om nu nog even een M3 te halen. Geniet ervan, de Stasi ontneemt je over een paar jaar alle plezier.

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Rambler » 05 sep 2008, 22:23

als er 50.000 fraudeurs zijn, wat gaan ze dan doen, 50.000 man extra in de cel zetten, yeah right :blabla:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Tom » 05 sep 2008, 22:24

Wie een schone of zuinige auto rijdt, betaalt minder.
Gelukkig was ik m'n auto regelmatig.

Maar tegen die tijd moet ik dus een taxizaak (op papier) beginnen en m'n auto op de zaak zetten? Die blauwe platen neem ik voor lief. Prima. next.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Joy » 05 sep 2008, 22:25

Als dit systeem daadwerkelijk ingevoerd gaat worden zitten we heel dicht tegen algehele snelheidscontrole aan. GPS kastje is al aanwezig, kleine aanpassing om dit gereed te maken voor snelheidscontrole danwel limitering. Aargh... :'(

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door allen » 05 sep 2008, 22:26

Zou ik er onderuit komen als ik tegen de tijd gewoon net over de grens ga wonen? :mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 05 sep 2008, 22:34

De 'positieve' kanten van het verhaal:

- In 3 jaar krijgen ze dit nooit klaar, een project van deze omvang. Die incompetente imbecielen kunnen een digitale strippenkaart voor het OV al niet eens werkend krijgen. :mrgreen:
- 50.000 fraudeurs passen idd. niet in de bestaande cellen. :)
- Hoe controleren ze of je echt moedwillig je gps signaal hebt geblokkeerd? Bedoel, mijn TomTom hapert nu ook wel eens. :)
- De nodige privacyclubs zullen wel wat rechtzaken gaan voeren :!:
- Dit kabinet zit er in 2011 niet meer :banaan:
- Spee heeft tegen die tijd al een ernstige SOA nadat hij op een homoparkeerplaats met Wegmisbruiker André van der Toorn lag te ketsen :bag:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Tom » 05 sep 2008, 22:41

Ik vind het raar dat ze het stapsgewijs invoeren... beetje krom lijkt me?

@Wouter
Als je dagelijks onder zo'n camera doorrijd en er komt geen GPS signaal van je binnen dan zal je toch verdacht zijn. Tja hoe ze bewijzen dat je het moedwillig doet, geen idee. Maar zo'n laserverklikker is ook verboden.. vond dat ook kromme wetgeving.

Luco

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Luco » 05 sep 2008, 22:41

Als ze pas 7.00 uur gaan heffen zijn ze echt dom
ik sta om 6.00 uur al in de file
dombo's zijn het.

Hoe willen ze dat trouwens gaan doen met auto's van 25 jaar en ouder?
Geschorste auto's?

enz, enz, enz

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Joy » 05 sep 2008, 22:42

luco hornsveld schreef:Als ze pas 7.00 uur gaan heffen zijn ze echt dom
ik sta om 6.00 uur al in de file
dombo's zijn het.

Hoe willen ze dat trouwens gaan doen met auto's van 25 jaar en ouder?
Geschorste auto's?

enz, enz, enz
Let wel, EXTRA heffing van 7 - 9. Dus nog eens bovenop de normale km-prijs :shakeit:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door romo » 05 sep 2008, 22:42

- Spee heeft tegen die tijd al een ernstige SOA nadat hij op een homoparkeerplaats met Wegmisbruiker André van der Toorn lag te ketsen
woehahaha :mrgreen:

Dit land is echt van de pot gerukt, als nu geen opstand meer komt dan kan je net zo goed vrijwillig in de bak gaan zitten..........................

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Casper » 05 sep 2008, 23:13

Wouter81 schreef: - In 3 jaar krijgen ze dit nooit klaar, een project van deze omvang. Die incompetente imbecielen kunnen een digitale strippenkaart voor het OV al niet eens werkend krijgen. :mrgreen:
Ik heb daar ook niet veel vertrouwen in. Alhoewel hier wel bakken geld mee te verdienen is, dus ik denk dat ze dan wel wat meer haast maken dat met zo'n lullig OV chipje waar geen cent te halen valt...

Eigenlijk ook wel Überkansloos, zo'n gigaproject opzetten om de hardwerkende burger op een legale manier extra geld uit de zak te kloppen. Wederom een reden om VVD te blijven stemmen 8)

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=9 ... entId=7175" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 23:23

Belang
Wie probeert het gps-signaal te verstoren dat de gegevens verstuurt, kan dus rekenen een hoge straf. Extreem hoog zelfs, maar dat moet wel, schrijft minister Eurlings van Verkeer in het wetsvoorstel: "Het financiële belang voor de Staat is zo groot, dat in dit geval een gevangenisstraf op zijn plaats is."

Dit vind ik wel heel erg eng als de overheid het hier op wil aansturen. :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 23:27

Verder lijkt me een kamer van koophandel inschrijving als begravenis ondernemer alvast handig.. mooie zwarte M5 station op de zaak met blinderingsgordijntjes en vlaggetjes op de spatborden :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 05 sep 2008, 23:34

Rico v Velzen schreef:
Belang
Wie probeert het gps-signaal te verstoren dat de gegevens verstuurt, kan dus rekenen een hoge straf. Extreem hoog zelfs, maar dat moet wel, schrijft minister Eurlings van Verkeer in het wetsvoorstel: "Het financiële belang voor de Staat is zo groot, dat in dit geval een gevangenisstraf op zijn plaats is."

Dit vind ik wel heel erg eng als de overheid het hier op wil aansturen. :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:
Is toch al lang zo dat financiele straffen zwaarder zijn dan bv. zedenmisdrijven.

Trouwens ook leuk voor de internationale vrachtwagenchauffeurs, hun wagen hangt straks helemaal vol met kastjes.
Laatst gewijzigd door wjn op 05 sep 2008, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Rambler » 05 sep 2008, 23:34

Rico v Velzen schreef:
Belang
Wie probeert het gps-signaal te verstoren dat de gegevens verstuurt, kan dus rekenen een hoge straf. Extreem hoog zelfs, maar dat moet wel, schrijft minister Eurlings van Verkeer in het wetsvoorstel: "Het financiële belang voor de Staat is zo groot, dat in dit geval een gevangenisstraf op zijn plaats is."

Dit vind ik wel heel erg eng als de overheid het hier op wil aansturen. :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:
Ik geloof nooit dat dat er van komt, daar is geen maatschappelijk draagvlak voor, politici gaan echt niets invoeren waar een belangrijk deel van de bevolking pertinent tegen is en dat moet echt niet de helft zijn, zelfs niet bijna. Geen enkele partij wil bv. 20-30 pct van het kiespubliek echt helemaal voor het hoofd stoten zodat die alvast onder geen beding voor hun partij gaan stemmen, dat is partijpolitieke zelfmoord, Als het echt te erg wordt, dan is er draagvlak voor een one issue partij (zoals de dierenpartij) maar dan voor de automobilist, dat gaan ze echt niet riskeren.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 23:48

WJN dit heeft verder niks te maken met zedenmisdrijven oid maar ik zie het als pure intimidatie van de politici die dit allemaal uitdenken.

Nu al dreigen met 4 jaar gevangenis straf vind ik echt diep en diep treurig, vooral omdat er nog helemaal geen randvoorwaarden zijn opgesteld..


Mijn moedertje, van techniek geen enkel benul rijd zonder haar eigen medeweten rond straks in haar twingootje met een GPS storing... tegen zulke mensen zeg de politiek NU al feitelijk, dan kun je 4 jaar de bak in.. of dat gebeurd is niet relevant.. maar die dreiging is er wel.. schandalig.


Dit is regelrechte overheidsterreur.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Ravin ///M » 05 sep 2008, 23:56

Rambler schreef: Ik geloof nooit dat dat er van komt, daar is geen maatschappelijk draagvlak voor, politici gaan echt niets invoeren waar een belangrijk deel van de bevolking pertinent tegen is

Waarom klinkt dat logisch, maar is het het feitelijk niet.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 06 sep 2008, 00:01

Alsof de politiek zich iets aantrekt van draagvlak onder de bevolking. Wie begon er laatst over btw verhoging naar 20%? Vliegtaksen? Bijtelling naar 25%? EU grondwet? Allemaal voorbeelden waarbij er zeker geen draagvlak is. De dictatuur van Den Haag trekt zich daar echter niets van aan, al helemaal niet als het om geld gaat. Dat is uiteindelijk de grote drijfveer, de bevolking maximaal uitknijpen tot de laatste eurocent.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Shakes » 06 sep 2008, 00:06

Nekschot

Next

Nee wacht

Doe er nog maar 1

N.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Tom » 06 sep 2008, 00:08

Wouter81 schreef:Alsof de politiek zich iets aantrekt van draagvlak onder de bevolking. Wie begon er laatst over btw verhoging naar 20%? Vliegtaksen? Bijtelling naar 25%? EU grondwet? Allemaal voorbeelden waarbij er zeker geen draagvlak is. De dictatuur van Den Haag trekt zich daar echter niets van aan, al helemaal niet als het om geld gaat. Dat is uiteindelijk de grote drijfveer, de bevolking maximaal uitknijpen tot de laatste eurocent.
Voor de euro waar ook al weinig draagvlak was. Net als de Europese grondwet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Bram, ErikS, Estoque, Jaws, krentenbol, mark123, matthyssie, Rogerb, RS-Ron, Sabberjoch, Semrush [Bot], vester86, vigilante, Wout309t en 150 gasten