Peugeot 306 Cabriolet,UPDATE! Zaterdag kijken

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 aug 2008, 23:33

Niets bestellen voordat ie op je naam staat EN je er de nodige kilometers mee gemaakt hebt Paul!

Zo ging ik ooit eens na plaatjes kijken en een telefoontje richting noordholland om een Celica T23 te bekijken... kwam ik daar, deukjes, krasjes, putjes, brandgat in de bestuurderstoel enz enz... drama dus.. ja maar dat kan allemaal gemaakt worden meneer.... yeah right.. moet je doen voordat je m in de showroom zet en mensen vertelt dat er een 100% nette celica bij je staat!

Zonde van de brandstof dat ritje...

Maar wel gaaf dat die 306 cabrio standaard een pinautomaat heeft!!! 8)

Paul

Bericht door Paul » 07 aug 2008, 23:46

Tja.. bedankt indo..

Maar 11.000 heb ik niet.. en is me wat teveel voor een autootje voor dr bij,..

Stomme is ik was er al heilig van overtuigd dat dit hem zou worden... stom!

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 07 aug 2008, 23:51

Paul schreef: Nederland - Turkije eindstand 1:0
wanneer is de rematch? :twisted:

Paul

Bericht door Paul » 08 aug 2008, 00:10

Metchu schreef:
Paul schreef: Nederland - Turkije eindstand 1:0
wanneer is de rematch? :twisted:
Hij belt maar ;)


Kerel stond echt met iedereen ruzie te zoeken, en kennelijk had het personeel al de politie gebeld.. valt me ook op dat 99% niets durft te zeggen of wat dan ook..

Ik vroeg hem of ie een kutje had, omdat ie zo liep te mekkeren... ;)

HSR
Berichten: 5295
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 08 aug 2008, 00:49

Paul schreef:
Metchu schreef:
Paul schreef: Nederland - Turkije eindstand 1:0
wanneer is de rematch? :twisted:
Hij belt maar ;)


Kerel stond echt met iedereen ruzie te zoeken, en kennelijk had het personeel al de politie gebeld.. valt me ook op dat 99% niets durft te zeggen of wat dan ook..

Ik vroeg hem of ie een kutje had, omdat ie zo liep te mekkeren... ;)
Houd op man, vandaag op het parkeerterrein net na de grens voor Breda, Dikke file door het pokkeweer en die mafkees maar toeren en moeilijk doen. Fucking iedereen staat vast door de drukte en die proleet uit het rifgebergte maar opgefokt en moeilijk doen. Man man man, onmogelijk.... :?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39857
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 08:58

Paul schreef:valt me ook op dat 99% niets durft te zeggen of wat dan ook..

Ik vroeg hem of ie een kutje had, omdat ie zo liep te mekkeren... ;)
Zal best Paul.
Maar tegenwoordig word je al vermoord om een parkeerplaats.
Een (gewone) klap op je bek is er tegenwoordig niet meer bij.
Al die opgewonden typetjes hebben een mes of pistool op zak...
Daar win ik het niet van :wink:
Als het kan ontloop ik ze gewoon en negeer ze.
Ik zal wel een mietje wezen dan maar dat is het mij niet waard :?

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 08 aug 2008, 13:51

Knot schreef:.... yeah right.. moet je doen voordat je m in de showroom zet en mensen vertelt dat er een 100% nette celica bij je staat!
Ik word ook helemaal tierelier van dat "100% nette" blabla. Afgelopen half jaar bij een hoop auto's wezen kijken die echt 100% net waren, 100% origineel, interieur als nieuw, technisch 1000000% en op de foto's goed. En nog voordat je de parkeerplaats oprijdt komen de mankementen je al tegemoet...Of van die handelaren die, als je een mankement tegenkomt, deze direct even op denken te lossen met een tie-wrap of ducktape.

En het waren nou niet echt de goedkoopste exemplaren die te koop stonden...

Wouter81
Berichten: 9074
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 08 aug 2008, 14:50

Was zeker zo'n advertentie Paul? :)

100% NETTE PUNTGAVE AUTO!!!!!! DE MOOISTE VAN NEDERLAND!!!! ZIEN IS KOPEN!!!!! IN ABSOLUTE NIEUWSTAAT!!!!!!!!!!!!!

Paul

Bericht door Paul » 08 aug 2008, 15:34

Nee het was meer van THE ONE AND ONLY!!!!!!!!! 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Dennis Orgers
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41

Bericht door Dennis Orgers » 08 aug 2008, 22:23

hoi paul,

ik heb zelf inderdaad ook een 306 cabrio van het eerste type,

een paar puntje waar je op moet letten als je de wagen gaat kopen;

ten eerste de raammechanismes, gaan heel vaak stuk en kosten best veel om te vervangen.

tweede punt; werkt de elektrische kap als die erop zit kost een godsvermogen om te maken maakt niet uit wat er stuk gaat alles is duur.
ik heb al wel handleidingen om de kap open te laten gaan zonder dat je de motor uit moet zetten dat is origineel wel zo. ook kijk de computer eerst naar 3 punten voordat de kap echt opengaat dit is ook wel eens fout.

Derde punt zijn de rubbers ook allemaal erg duur ivm dat ze alleen op de cabrio zijn gebruikt.

De stoel van bestuurder heeft bijna altijd een gat, ik heb zelf nu 3 306-en en allemaa hebben ze dat gat komt door het pinnetje van een spijkerbroek wat op dat punt tegen het frame van de stoel drukt

Als er airco op de 306 kan je er vanuit gaan dat hij stuk is meestal is de condesor lek kost ook ongeveer 450 euro (ja ik heb ook airco in de cabrio)

voor de rest kan je op een later punt een fase 1 naar een fase 3 ombouwen je hebt dan alleen het koplampframe nodig en dan kan je de nieuwere bumpers, grill, lampen en motorkap monteren.

Als er nog meer vragen zijn kan je die altijd stellen

PS ik ben bezig met de V6 in mijn cabrio te hangen hij rijdt helaas nog niet

MVG Dennis Orgers

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 09 aug 2008, 08:03

Rico v Velzen schreef:Heerlijk de bijdrages van Paul :lol: :lol:
Ik leer er altijd van dat ik mezelf niet zo bescheiden moet opstellen :mrgreen:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 09 aug 2008, 09:08

Zo'n cabrio is wél een ontwerp van wijlen Pininfarina hoor!
Beetje meer respect voor die auto dus Paul..... :twisted: :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 aug 2008, 11:49

zo das dus een misser...dacht dat je die kar allang in real life had gezien, op de foto's lijkt het inderdaad wel wat, balen zeg!

Zo reed ik in het analoge tijdperk voor niks naar Den Haag, iets van 200km heen...man aan de lijn zo'n Rambo type, ja meneer bla bla nwe enz en ik van is het echt dat bouwjaar en dat ronde model, hij ja bla bal dat is hem, ik oke kom eraan...
Kom ik daar zie ik alleen dat oudere vierkante lelijke typ staan maar niet dat nwe model, en die vierkante was ook nog 1 a 2 jaar ouder...ik zei tegen die vent, is dat hem (voelde het al aankomen) hij van ja dat is hem, ik van, das het oude model, bouwjaar klopt ook niet en 400km voor niks gereden, hij van, "ja meneer je kan niet alles hebben" ik heb verder niks gezegd, in de auto gestapt en weer naar huis :evil:
Baal ik wel zo van, je vraagt erichte info, dan zeggen ze dat alles klopt je vraagt nog meer ja klopt en blijkt er niks van te kloppen...

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 09 aug 2008, 12:01

GTRene schreef: Baal ik wel zo van, je vraagt erichte info, dan zeggen ze dat alles klopt je vraagt nog meer ja klopt en blijkt er niks van te kloppen...
+1

Of van die smeerpijpen die 'per ongeluk' hebben geadverteerd met een km-stand die 50.000-150.000km te laag is.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n manier van mensen lokken naar je auto's echt geld kan opleveren. Heb het nu al 2 keer meegemaakt. De eerste keer heb ik gezegd dat ik die vent een zakkenwasser vond en ik z'n bedrijf bij iedereen die ik ken af zou raden. De 2de keer was dat bedrijf bij de BOVAG aangesloten en heb ik ter plekke daarnaartoe gebeld dat ze daar adverteerden met foute km-standen. Die eigenaar vloog me zowat naar de keel! Gelukkig was het een klein opdondertje :lol: Maar de volgende dag waren meerdere km-standen op internet bij hem aangepast. Jammer dat dat soort figuren autohandelaren zo'n slechte naam geven....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22274
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 09 aug 2008, 16:06

Ik cross niet meer door heel Nederland voor de wat oudere auto's want het is 9 van de 10 keer de moeite niet en het kost je gewoon veel tijd. Zo'n auto moet je al helemaal niet van een handelaar kopen wat ook geld voor sportief spul dat wat ouder is. Als het echt bij een liefhebber is die ook nog documentatie heeft e.d. kun je het er op wagen. Succes met je zoektocht :wink:

Dennis Orgers
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41

Bericht door Dennis Orgers » 09 aug 2008, 16:59

nog even een bijdrage ik weet niet wat je budget is, maar deze man heeft altijd leuke wagens staan en nu heeft hij ook een cabrio op zijn site staan.

http://www.pietspeugeots.nl/autos.htm

MVG Dennis Orgers

Paul

Bericht door Paul » 11 aug 2008, 22:48

BEdankt voor de tips Dennis..

Gaan binnenkort naar een Blauwe phase 2 kijken , 98er.. met cognac leer, etc. etc..
zit een 1.6 in maar dat maakt me niets uit... vrouw rijdt er toch maar in.. en kunnen we nog s zuinig cruisen!

Gebruikersavatar
Stefan Platteschor
Berichten: 117
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
Locatie: Drachten

Bericht door Stefan Platteschor » 12 aug 2008, 11:12

Ik heb er ook nog 1 staan Paul.
Van het laatste bouwjaar 2002.
Automatische airco.
Elec dak ---> zijn de kabels van de afdekplaat vervangen (gaan vaak stuk)
Compleet onderhouds historie erbij (van Athlon)
Ik denk dat de stoel vervangen moet worden. Heeft wel een mooie vorm maar heb nog nooit lekker in die auto gezeten.
O ja, kleur is zilver.

Paul

Bericht door Paul » 13 aug 2008, 18:33

Blauwe was niet super geweldig..


Zaterdag kijken naar een cosmos grey(donker antraciete) 1998er, fulloptions, elektr kap, dealeronderhouden,leer.airco, net grote beurt gehad met distributieriem etc etc.. boekjes erbij.. en 130k gereden.. standaard wielen..en 2.0 16v... dus wil ook nog wel vooruit ;)

Is 2e auto van een ouder paar geweest...

We shall see...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten