Verzekering
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41
Verzekering
Ik heb twee vragen.
-Als na een aanrijding geen schadeformulier is ingevuld (dom), is het dan nog mogelijk om bij de verzekering de kosten te claimen?
-Wat is het omslagpunt (waar te vinden, of hoe zelf te berekenen) wanneer je het beste de kosten zelf kan betalen. Dit icm een zo hoog mogelijk opgebouwde no-claim, en een WA-verzekering.
Dank.
-Als na een aanrijding geen schadeformulier is ingevuld (dom), is het dan nog mogelijk om bij de verzekering de kosten te claimen?
-Wat is het omslagpunt (waar te vinden, of hoe zelf te berekenen) wanneer je het beste de kosten zelf kan betalen. Dit icm een zo hoog mogelijk opgebouwde no-claim, en een WA-verzekering.
Dank.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
MAN schei uit! Ik ben nu al 2 maanden bezig om het wat mijn ongeluk betreft rond te krijgen (ook geen formulier ingevuld, agenten zeiden dat het politierapport voldoende was) en het enigste wat ik van de verzekering kon krijgen is een kooSSpee style antwoord waarbij ze maar ÉÉN f*cking kloteregel in het hele politierapport gelezen hebben en dat was dat ik mijn snelheid moest verhogen om langs die klootzak te komen en zo proberen het ongeluk te voorkomen, conclusie: op die ENE regel is mijn hele claim de deur uit gerot voor de rest stonden er helemaal GEEN andere argumenten
Situatie: ik zat op een voorrangsweg en kom bij een kruising aan waarop er een knurft niet eens kijkt en zomaar vlak voor mijn auto de weg op reed met zijn oordopjes in. Ik kon nog proberen er omheen te komen maar er zat een vluchtheuvel in mijn weg waardoor ik hem net niet voorbij kon komen.
Ik heb Macboy al om advies gevraagd maar ik zeg je toch dat ik een advocaat in de arm ga nemen om die neuzen van richting te laten veranderen. Ik ben hier werkelijk té laaiend voor woorden over!




Situatie: ik zat op een voorrangsweg en kom bij een kruising aan waarop er een knurft niet eens kijkt en zomaar vlak voor mijn auto de weg op reed met zijn oordopjes in. Ik kon nog proberen er omheen te komen maar er zat een vluchtheuvel in mijn weg waardoor ik hem net niet voorbij kon komen.
Ik heb Macboy al om advies gevraagd maar ik zeg je toch dat ik een advocaat in de arm ga nemen om die neuzen van richting te laten veranderen. Ik ben hier werkelijk té laaiend voor woorden over!
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Verzekering
Je moet zo rekenen Kees. Als je een no-claim van 75% hebt, betaal je maar 25% premie. Als je dus een stap terug doet op de no-claim ladder met bv 10%, ga je dus naar 35%. Dat is dus in echt geld 40% meer betalen (35/25). Daarnaast doe je er vaak langer dan een jaar over om weer op je oude no-claim percentage te zitten. Dus je zal over een aantal jaren meer premie betalen tot je weer op 75% zit.Kees Bunk schreef:Ik heb twee vragen.
-Als na een aanrijding geen schadeformulier is ingevuld (dom), is het dan nog mogelijk om bij de verzekering de kosten te claimen?
-Wat is het omslagpunt (waar te vinden, of hoe zelf te berekenen) wanneer je het beste de kosten zelf kan betalen. Dit icm een zo hoog mogelijk opgebouwde no-claim, en een WA-verzekering.
Dank.
Dit natuurlijk afhankelijk van of er niet een mogelijkheid is om een schade een keer te kunnen claimen zonder in tredes omlaag te gaan.
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Verzekering
Antwoord uit mijn ervaring als voormalig tussenpersoon:Kees Bunk schreef:Ik heb twee vragen.
-Als na een aanrijding geen schadeformulier is ingevuld (dom), is het dan nog mogelijk om bij de verzekering de kosten te claimen?
-Wat is het omslagpunt (waar te vinden, of hoe zelf te berekenen) wanneer je het beste de kosten zelf kan betalen. Dit icm een zo hoog mogelijk opgebouwde no-claim, en een WA-verzekering.
Dank.
Hangt ervan af of er twee rijdende auto's bij betrokken waren of niet.
In het eerste geval dient de schuldvraag/aansprakelijkheid beantwoord te worden aan de hand van de gegevens op het door beide partijen ondertekende schadeformulier.
In het tweede geval, wanneer je bijvoorbeeld zelf tegen een geparkeerde auto gereden bent, ligt de schuld altijd bij jou en kun je het schadeformulier ook zonder de handtekening van de tegenpartij later invullen.
*Hou er in het vervolg wel rekening mee dat je verzekeringsmaatschappij altijd een ingevuld schadeformulier zal willen hebben met je handtekening erop!
En kijk bij het invullen van een schadeformulier of het er precies zo op staat als het gebeurt is en of de situatieschets en getuigen er goed opstaan.
Ben je het er niet mee eens dan geen handtekening zetten, de inhoud van het schadeformulier is naderhand niet meer te wijzigen ook al was de werkelijke situatie anders!
Politierapporten zijn niets anders dan achteraf ingevulde registratieformulieren en wegen voor de vaststelling van de aansprakelijkheid niet zwaarder dan het door beide partijen ingevulde en ondertekende schadeformulier.
Vervolgens is het zaak om te bekijken hoe de Bonus/Malus regeling is opgezet die jouw verzekeringsmaatschappij toepast.
Bij sommige maatschappijen ga je na één schuldschade 4 tredes op de B/M ladder terug en soms ook wel 5 tredes.
Hoeveel % no-claim korting je daarmee verliest is ook weer afhankelijk van de kortingsopbouw van je verzekeringsmaatschappij.
Je 'verdient' in ieder geval één trede per schadevrij jaar op je oorspronkelijke instaptrede dus je doet er dan 4 of 5 jaar over om die B/M trede met bijbehorende no-claim korting weer terug te krijgen.
Op B/M trede 14 heb je meestal recht op de maximale no-claim korting. (ergens tussen de 75 en 80 % afhankelijk van je maatschappij)
Maar wanneer je op B/M trede 19 staat is dat van geen belang want dan blijf je je maximale no-claim korting houden en val je alleen maar terug in tredes.
Heb je toevallig een no-claim beschermer dan zit je helemaal goed want dan verandert ook aan je B/M trede niets.
Vooralsnog ga ik er hier even van uit dat je lager op de B/M ladder staat dan trede 19 en je dus no-claim in gaat leveren.
Dan moet je berekenen hoeveel je meer gaat betalen aan premie de komende 4 of 5 jaar (tot je weer op de trede bent waar je nu was) en dat afzetten tegen het schade bedrag van de tegenpartij.
Is het totaalbedrag aan te betalen premies lager dan het schadebedrag van de tegenpartij, dan gewoon de tegenpartij schadeloos laten stellen.
Is de totale schade echter lager of gelijk aan het bedrag wat je aan hogere premies moet gaan betalen, dan is het beter om de schade van de tegenpartij voor eigen rekening te betalen.
Je bouwt dan de komende 4 of 5 jaar ook weer verder aan je B/M status op de ladder en betaald daardoor juist minder premie in plaats van meer waardoor je een volgende keer minder kans hebt op terugval op de B/M ladder.
Je kunt je verzekeringsmaatschappij tot een jaar na afwikkeling van de schade om het schadebedrag van de tegenpartij vragen en dan op je gemak bovenstaande berekening uitvoeren. (een goede tussenpersoon doet dat wel voor je als je hem erom vraagt)
Blijkt het gunstiger te zijn om het schadebedrag voor eigen rekening te nemen, dan kun je dat doen door het schadebedrag alsnog aan je verzekeringsmaatschappij 'terug te betalen'.
Daarmee hef je dan als het ware jouw, door hun aan de tegenpartij betaalde, schuldschade weer op en moet je oorspronkelijke B/M status weer hersteld worden.
Succes met je schadeafwikkeling!

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Verzekering
Even OT hoor, djeez Dexter, wat heb jij nou niet gedaan??Dexter schreef: Antwoord uit mijn ervaring als voormalig tussenpersoon:
Autospuiter, fotograaf, tussenpersoon, nu je eigen winkel..

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Verzekering
Het lijstje compleet.....Peric schreef:Even OT hoor, djeez Dexter, wat heb jij nou niet gedaan??Dexter schreef: Antwoord uit mijn ervaring als voormalig tussenpersoon:
Autospuiter, fotograaf, tussenpersoon, nu je eigen winkel..

- Douane ambtenaar (in opleiding)
- Spuitgieter kunststof producten
- Slager/uitbener
- Voorbewerker autoschadebedrijf
- Spuiter autoschadebedrijf
- Special paint airbrusher (motorfietsen en zo...)
- Verkoper jeans- leisure- en herenmode
- Cross-operator sigarettenfabriek
- Opleider operators sigarettenfabriek
- Financieel planner/ tussenpersoon verzekeringen
- Im- en Export reptielen(gifslangen)
- Systeembeheer
- Functioneel applicatiebeheerder (CRM applicatie voor 250 man)
- Freelance fotograaf
- Mede-eigenaar damesmodezaak (met mijn vrouw samen)
En verder organiseer(de) ik weleens wat met auto's en hard rijden. Lelystad, Lanciaclub en DF uiteraard!:roll:

Niet alles was even logisch en sommige vroege carriëremoves zijn onstaan vanuit bittere noodzaak.
Dus je ziet het: er is nog zat wat ik niet gedaan heb!

@InjectTheVenom: Ik ben bij Samco in Wales op werkbezoek geweest om te zien hoe ze die siliconen slangen maken...erg interessant!
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41
Kijk, daar staat een heleboel nuttige informatie in! Ik heb er echt 0 verstand van, en soms is het ook wel interessant om het uit te zoeken. Helaas krijg je bij google vaak van die commercieel getinte antwoorden. (Ja, zoeken is ook nog een kunst.)
Ik zoek het allemaal even rustig uit en neem elk punt van je in overweging. Nogmaals bedankt!
Ik zoek het allemaal even rustig uit en neem elk punt van je in overweging. Nogmaals bedankt!
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Verzekering
Dexter schreef:Het lijstje compleet.....Peric schreef:Even OT hoor, djeez Dexter, wat heb jij nou niet gedaan??Dexter schreef: Antwoord uit mijn ervaring als voormalig tussenpersoon:
Autospuiter, fotograaf, tussenpersoon, nu je eigen winkel..
- Douane ambtenaar (in opleiding)
- Spuitgieter kunststof producten
- Slager/uitbener
- Voorbewerker autoschadebedrijf
- Spuiter autoschadebedrijf
- Special paint airbrusher (motorfietsen en zo...)
- Verkoper jeans- leisure- en herenmode
- Cross-operator sigarettenfabriek
- Opleider operators sigarettenfabriek
- Financieel planner/ tussenpersoon verzekeringen
- Im- en Export reptielen(gifslangen)
- Systeembeheer
- Functioneel applicatiebeheerder (CRM applicatie voor 250 man)
- Freelance fotograaf
- Mede-eigenaar damesmodezaak (met mijn vrouw samen)
En verder organiseer(de) ik weleens wat met auto's en hard rijden. Lelystad, Lanciaclub en DF uiteraard!:roll:
Niet alles was even logisch en sommige vroege carriëremoves zijn onstaan vanuit bittere noodzaak.
Dus je ziet het: er is nog zat wat ik niet gedaan heb!
@InjectTheVenom: Ik ben bij Samco in Wales op werkbezoek geweest om te zien hoe ze die siliconen slangen maken...erg interessant!
OEFFF,wat een lijst...

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Thomasss en 6 gasten