Alonso zwaar bestraft na ruzie met Doornbos

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Alonso zwaar bestraft na ruzie met Doornbos

Bericht door Michel P » 05 aug 2006, 10:20

Ik krijg hier een beetje dubbel gevoel bij...... F1 is niet echt spannend meer, en nu gaat de FIA de spanning kunstmatig terug brengt.Een geldboete en voorwaardelijke straf was toch ook een optie geweest...


http://www.nu.nl/news/795872/47/Alonso_ ... rnbos.html

k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 05 aug 2006, 12:02

Eindelijk dat Alonso eens bestraft wordt voor al het commentaar wat hij op iedereen heeft op de baan. Als er een langzamere deelnemer 3 bochten voor hem zit begint hij elke keer al te zwaaien en raar te doen.

Gewoon zwaar straffen zodat dit irritante gedrag eens en voor altijd over is.

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29

Bericht door Erick » 05 aug 2006, 12:27

Volgens mij hebben we hier met 2 Schumacher Fans te maken. :lol: :lol: Ik vind wel dat ze die Alonso is moeten aanpakken want hij wordt wel steeds irritanter maar dat zal wel de druk zijn die die op ze schouders heeft en voelt van Ik ben WK en MOET het weer worden. Een schralle troost mr Alonso: Dat wordt je niet. :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 aug 2006, 12:38

Koos Spee mode on "regels zijn regels" :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 05 aug 2006, 13:13

Ben niet echt een Schumi fan, en ook geen Alonso fan maar dit riekt naar hoe houden we de kijkers aan de buis gekluisterd en incasseren we ff onze reclamegelden. Heb wel respect voor Schumi zijn drang om toch weer te winnen.

Michel

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 05 aug 2006, 14:16

Ik vind de straf die die oude dekzwabbervos heeft gekregen een stuk terechter. :twisted:

k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 07 aug 2006, 10:01

Als iemand nog twijfelt of de straf van Alonso terecht is, hierbij het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI

Wat een idioot!

En ook ik ben geen Schumacher fan, ik vond het fantastisch toen Alonso Schumacher vorig jaar onttroonde! Het gevoel dat ik bij Schumacher na 5 wereldtitels had, dat er wel weer eens iemand anders moest winnen omdat je het echt zat was, heb ik bij Alonso al na 1 jaar.

Ik vind het maar een irritant mannetje.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 aug 2006, 10:33

Tijdens de race welke een waar spectacel was, zag je ook wat minder fraaie aktie's jegens schumi door Renault F1, aantikken de bocht uit.... Schumi vond dat niet fijn, en deed het zelf ook ff terug, echter de voorvleugel is niet zo sterk...

@Kees, die aktie valt nog wel mee in mijn ogen.

Laten we afspreken dat het elke race moet regenen.

Michel

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 09 aug 2006, 10:36

Had 't nog niet gezien, maar ging daar nu alle ophef over?

Eén seconde voor dat inhalen onder geel, okee, maar dit is toch een akkefietje dat grote jongens onder elkaar na afloop oplossen? 't Is niet chic, nee, maar om nu te zeggen dat 't gevaarlijk is?

Ook dat hele idee van een seconde tijdstraf - waar komt dat opeens vandáán? En dan ineens twee keer tijdens hetzelfde evenement. Ik lees er nergens iets over in de reglementen... :roll:

Overigens vond ik dat wheel banging tussen Fisico en Schumi allemaal part of the game op een natte baan, Michel. Die dingen gebeuren. Ik zag nergens een welbewuste poging van Fisi om zijn tegenstander van de baan te tikken.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 09 aug 2006, 11:06

Dutch schreef: Overigens vond ik dat wheel banging tussen Fisico en Schumi allemaal part of the game op een natte baan, Michel. Die dingen gebeuren. Ik zag nergens een welbewuste poging van Fisi om zijn tegenstander van de baan te tikken.
Zat wel op het randje hoor, leuk voor de kijker, en Schumi liet zich toch op de kast jagen :lol: toch een teken van enige menselijkheid :D

Michel

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 09 aug 2006, 12:54

Ja, die tijdstraffen ineens uit het niets. Maf.
Zal vast wel ergens een slapend regeltje uit het reglement zijn dat ze nu wakker hebben geschopt; in feite stelden die voorwaardelijke straffen natuurlijk niet al te veel voor, en de bijbehorende geldboetes al helemaal niet.
Eerlijk gezegd vind ik het maar een vreemde actie van Alonso, zeker in een vrije training. Ik zie Doornbos niet zo heel veel geks doen, maar ja, vanuit een auto kan dat er heel anders uit zien, zeker met de druk van een kampioenschap dat langzaam uit je vingers glipt erbij.

Wel een beetje vreemde timing. Leuk dat Schumacher uiteindelijk dezelfde straf kreeg, maar anders zou je toch echt gaan denken dat de FIA wat kunstmatige spanning toe aan het voegen is. Zou jammer zijn en ook onnodig.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 09 aug 2006, 13:01

k33z schreef:Als iemand nog twijfelt of de straf van Alonso terecht is, hierbij het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI

Wat een idioot!

En ook ik ben geen Schumacher fan, ik vond het fantastisch toen Alonso Schumacher vorig jaar onttroonde! Het gevoel dat ik bij Schumacher na 5 wereldtitels had, dat er wel weer eens iemand anders moest winnen omdat je het echt zat was, heb ik bij Alonso al na 1 jaar.

Ik vind het maar een irritant mannetje.
Helemaal eens met Kees. Schumacher ben ik trouwens niet zat, maar ik vond wel dat er eens iemand anders de strijd mocht aan gaan, Alonso, die zag ik 2 jaar geleden nog als een echte jonge held, begin seizoen 2005 dacht ik daar al heel anders over. Echt een irritant kereltje, met zijn armgebaren als 'ie 500 meter achter een achterblijver rijdt en nog irritanter die vingertjes als 'ie gewonnen heeft.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 09 aug 2006, 15:42

Peter Tunissen schreef:Ja, die tijdstraffen ineens uit het niets. Maf.
Zal vast wel ergens een slapend regeltje uit het reglement zijn dat ze nu wakker hebben geschopt
Ik heb de 2006 FIA sporting regulations er eens op nageslagen en gezocht op 'time penalty' (waar anders op?). Het enige dat ik vond, was de stop-and-go tijdens de race. Dus het is echt iets uit de hoge hoed.
Peter Tunissen schreef:in feite stelden die voorwaardelijke straffen natuurlijk niet al te veel voor.
Daar dacht Villeneuve in '97 vast anders over...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 09 aug 2006, 15:46

Peter Tunissen schreef:Wel een beetje vreemde timing. Leuk dat Schumacher uiteindelijk dezelfde straf kreeg, maar anders zou je toch echt gaan denken dat de FIA wat kunstmatige spanning toe aan het voegen is. Zou jammer zijn en ook onnodig.
Mijn eerste gedacht, zie mijn openingspost.

Ze zijn er toe in staat, alles voor de kijkcijfers.........

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten