Alfa Romeo Mi.To

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 21 jul 2008, 18:34

Nou kom zeg verdorie! En die 500 oogt weer groter dan de MiTo?! :lol:
Ik vind de Fiat eigenlijk net ff teveel vrouwenauto. Oogt ook heel smal omdat hij zo hoog is.

Heb de MiTo nog niet in het echt gezien, dus wellicht dat ik later wel begrijp wat je bedoeld. Vooralsnog vind ik hem mooi. :wink:

Gebruikersavatar
Ayrton Jenna
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 apr 2008, 20:53
Locatie: Malden

Bericht door Ayrton Jenna » 23 jul 2008, 14:11

Dit is wat ik ervan gezien heb:

http://www.youtube.com/watch?v=UdXboHKUQsQ

Ik vind het een knap wagentje, alleen heb ik het idee dat de kleur zilver te saai is en hem geen recht doet.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 23 jul 2008, 15:15

Mooi filmpje van de MiTo in de sneeuw:
http://nl.youtube.com/watch?v=E3zXorIFTvw

En zo gaat het als een gemiddelde liefhebber hetzelfde stukje mag rijden:
http://nl.youtube.com/watch?v=W09J-IuAEXU
De vertaling van wat ze zeggen staat er hier (in het Engels) gelukkig bij....op 2.40 min wordt het interessant. :wink:

En nog 3 linkjes naar filmpjes die de moeite van het bekijken waard zijn.
Zonder vertaling helaas maar de beelden spreken hier voor zich.

Op de Ring:
http://nl.youtube.com/watch?v=SA6AMh6DPtQ

De productielijn:
http://nl.youtube.com/watch?v=-He4g5c3ecU

Testritje op een track in de regen waarbij verteld wordt over de verschillen tussen de drie standen van het 'intelligente' onderstel......op 3.37 min kun je goed zien wat dat doet.
http://nl.youtube.com/watch?v=YvY74KAHFYo

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 23 jul 2008, 15:56

luco hornsveld schreef:Dat gezeur altijd over die 1 serie.
DAT IS PAS EEN WIJVENAUTO :!:
Ik ben een paar daagjes weg geweest. Moest veel topics lezen, maar dit is toch wel de beste (ahum :oops: ) one-liner die ik gelezen had. Eindelijk iemand die het durft te zeggen. :lol: :lol:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Tom » 22 aug 2008, 20:10

Zag zojuist dat ie bij de dealer stond, morgen eens binnenwandelen..

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Mike R32 » 22 aug 2008, 23:19

Heb vandaag een rode gespot op de A73, mooi ding 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Joop » 22 aug 2008, 23:56

De Mi.To. kwam in het wit vorige week bij het kantoor voorbij rijden...
...hele knappe auto om te zien moet ik zeggen.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Tom » 23 aug 2008, 16:48

Net bij de dealer bekeken. Hele knappe auto. Stond een sportuitvoering in het rood. Echt super :)
Alleen mag ie wat lager, zit teveel ruimte tussen wielen en carrosserie.. maar daar hebben meer Alfa's last van.
Interieur zag er ook top uit... mooie materialen!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Joop » 23 aug 2008, 18:59

Tom schreef:...Alleen mag ie wat lager, zit teveel ruimte tussen wielen en carrosserie...
Dat is net als bij de Grande Punto waar de Mi.To. op gebaseerd is, ook standaard te hoog op de poten; maar dat is vrij gemakkelijk op te lossen.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Sander » 23 aug 2008, 19:39

Hij mag nog niet eens rondrijden, het doek moet er minimaal nog een maand op zitten tot de officiële lancering.. :roll:
Was vanmiddag nog bij een dealer daar kan je er al in proefrijden .. :roll:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door RutgerK » 23 aug 2008, 22:00

Ik zag vandaag een rode MiTo rijden in Den Haag op de Koningskade/Mauritskade. In potentie een mooi autootje. Voor mijn gevoel wel eerst minimaal 10 cm verlagen.

Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Style » 29 aug 2008, 12:42

ik vind t wel een gave wagen. Vorige week bij de Ring stonden er wel 100 op een parkeerplaats! introductie event ofzo? waren allemaal Nederlandse kentekens.

De MiTo GTA ben ik heel nieuwsgierig naar :D

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Wouter81 » 11 sep 2008, 12:28

Net even kort (10 mins) in een 155 PK MiTo gereden. Niet lang genoeg om een compleet beeld van de auto te krijgen maar genoeg voor een eerste indruk. Leuke vergelijking met mijn eigen Grande Punto Sport. Ligt dezelfde motor (1.4 Turbo) in.

Wat me opvalt... leuk ding, goed afgewerkt en veel herkenbare Fiat onderdelen erin. Veel knoppen etc. zijn identiek aan mijn auto, duidelijk kostenreductie. Geeft niet maar valt wel op. Verder aardig dashboardje, leuk afgewerkt. Zitpositie goed, goede stoelen, zouden iets lager mogen. Euvel heeft mijn Grande Punto ook. Lekker motorgeluidje, beetje brommerig, wat zwaarder dan mijn auto. Power viel me wat tegen, zou niet gelijk zeggen dat er 155 PK in zit, heb het idee dat mijn eigen GP iets vlotter is (die is lichtelijk aangepast en zou ongeveer evenveel PK's hebben nu). Mijn GP is explosiever, vind ik vermakelijker. Dit is iets cleaner en klinischer voor m'n gevoel, had iets meer "Red Bull geeft je vleugels" verwacht als de turbo erin komt zeg maar. :) Onderstel strak, goed... niet bikkelhard maar gewoon lekker stevig. Zit een DNA knop in waarmee je 3 mappings kunt kiezen. Heb er zoals gezegd maar kort in kunnen rijden maar ik vond het effect zo op het eerste gevoel verwaarloosbaar. Kon niet bepaald veel verschil merken. Vooral leuk voor de marketing zullen we maar zeggen. :) Schijnt een electronisch sper in te zitten volgens de verkoper maar deze loopt dan duidelijk achter de feiten aan. Kreeg toch al vrij vlot een doorspinnend binnenste voorwiel toen ik wat hard een haakse bocht uitkwam en het duurde IMO vrij lang voor de electronica ingreep. Ook wel eens met een Alfa GT met mechanisch Q2 sperdiff gereden en dat was aanmerkelijk beter.

Al met al leuk karretje maar ik had niet het 'wow' gevoel. Voor het echt leuke zou het ding 180-200 PK moeten hebben en een mechanisch sper, dan heb je echt een fun ding. Nu vond ik het maar weinig meerwaarde tov. mijn Grande Punto Sport.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 13:43

Leuk verslag Wouter.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door StefanW » 11 sep 2008, 17:44

Vandaag heb ik toevallig samen met Style ook in de Mito 155 pk gereden. Ik vind het een nette auto. Ik vind dat wel weer dat de stoelen redelijk laag kunnen. Niet zo laag als in mijn mini, maar als ik het vergelijk met andere auto's in de klasse vind ik het wel redelijk laag.

We hebben iets meer als een uur in de auto gereden. Wij merkte zeker verschil met het DNA knopje. Op Neutraal en All Weather komt de turbo er rustig in. Zet je hem op Dynamic, dan merk je echt dat de turbo erin gegooid wordt. Daardoor wel duidelijk een turbogatje.

Voor de grap een offerte laten maken. Dan kom ik op 32.500 euro uit. Veel geld voor een Mito.

Het onderstel is erg goed! Remmen zijn met 305mm standaard ook al erg groot/goed.
Ook nog even 0-100 getest en de 8 sec die de fabriek aangeeft, klopt ongeveer wel.

Persoonlijk zou ik nog even wachten op de GTA variant.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door WJ » 14 sep 2008, 13:31

StefanCS schreef: Voor de grap een offerte laten maken. Dan kom ik op 32.500 euro uit. Veel geld voor een Mito.
Jeetje, dat is zeker een hoop geld.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door 1995 M3 » 15 sep 2008, 00:48

Wouter81 schreef:Al met al leuk karretje maar ik had niet het 'wow' gevoel. Voor het echt leuke zou het ding 180-200 PK moeten hebben en een mechanisch sper, dan heb je echt een fun ding. Nu vond ik het maar weinig meerwaarde tov. mijn Grande Punto Sport.

Even wachten tot de GTA komt dan...230pk. Met een chippie zal dat wel rond de 270pk worden! :shocking: :mrgreen:

Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Style » 16 sep 2008, 22:15

Heb vorige week de MiTo 1.4 Sport met 155 pk gereden en was zeer onder de indruk van de wegligging! stuurt echt strak. Geluid bij 6000 toeren is echt lachen :D

Kan niet wachten op de GTA! Dat zou een eventuele opvolger voor de OPC kúnnen worden...

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Hunter » 03 nov 2008, 13:56

Zaterdag voor het eerst dit wagentje in het echt bewonderd... Vind het qua looks een prachtige auto hoor!
Moet zeggen dat hij wel me interesse heeft getrokken. En dat voor een Alfa! 8)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Harrie » 04 nov 2008, 10:28

WJ schreef:
StefanCS schreef: Voor de grap een offerte laten maken. Dan kom ik op 32.500 euro uit. Veel geld voor een Mito.
Jeetje, dat is zeker een hoop geld.
Ik kijk ook met veel belangstelling naar de GTA versie. Maar als een aardig aangeklede 155 pk al 32.5k kost, (dat zijn 200pk GTI getallen) wat kost een 230pk GTA dan wel niet?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Snipe » 21 jan 2009, 15:39

Homo-auto van het jaar weer Italiaans

dinsdag 20 januari 2009
De Alfa Romeo Mito is benoemd tot Gay Car of the Year 2009. Leden van Ledorga, de Europese vereniging voor autominnende homo’s, gaven het model 82 punten. Vorig jaar won een andere compacte Italiaan: de Fiat 500, en in 2007 won de Alfa Romeo Spider.
De Mito liet de Volkswagen Scirocco (72 punten) en de Lancia Delta (60 punten) achter zich.

http://www.autoworks.nl/index.php?optio ... w&id=18234

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Fietsbel » 19 mar 2009, 21:28

Vandaag wezen rijden met de MiTo, de 80pk en de 155pk versie sterke benzine versie.
Om gelijk met de deur in huis te vallen is de 80pk sterke MiTo geen plezier, eerder een straf. Het rijden zelf is prima maar je moet ook niet verwachten dat je even een andere auto kan inhalen op de snelweg, de auto heeft daar teveel moeite mee en dat maakt het meer een frustratie dan sensatie, mocht je echt alleen voor de looks gaan en voor de rest niks verwacht van de auto kan het een optie zijn. Bij deze uitvoering merk je nagenoeg ook geen verschil in de normale modus of de dynamic setting. De 150pk turbo versie is wel een sensatie en dat gaat dan ook behoorlijk rap en met veel koppel. De stoelen zitten lekker en het geluid dat de auto maakt (vooral in de dynamic mode) is prima. De afwerking viel mij op sommige punten wel tegen, zo zijn er 4 gaatjes bij de radio die goed in het zicht zitten en zijn bedoeld om de radio eruit te kunnen halen mocht dat nodig zijn. Sommige plastic panelen konden best een betere "feeling" krijgen. Desondanks is het een wagen naar mijn smaak - wanneer de wagen aangekleed is. Het verschil tussen de normal en dynamic modus zijn goed merkbaar. In de normale modus reageert de wagen goed en gedoseerd, in de dynamic stand is de wagen een stuk feller en pittiger. Na een lange en goede rit ben ik daarom ben ik dan dus ook aan het overwegen om er eentje aan te schaffen.
Nu is de wagen pas net op de markt en zijn de eventuele kinderziektes nog niet echt bekend, maar hoe zit het met de afschrijving van een alfa, prijzen voor onderhoud? En hoe betrouwbaar is de hedendaagse alfa?
Nog wat foto's, gemaakt met een xperia x1 dus het zijn geen top foto's:
De zwarte 80pk basic uitvoering, werkelijk alles was het minimale en de wagen miste daarom ook behoorlijk wat, zowel motorisch als in het interieur.
Afbeelding

De rode 150 pk zware rakker, de lak op deze rode uitvoering was niet zo oranje als op de foto's maar het was erg flets en het maakte de wagen er niet mooier op. De wagen is beschikbaar in deze kleur rood maar ook in een soort candy red, dieper en voller van kleur. Deze kleur wil ik ook nog een keer in het echt zien.
Afbeelding

De uitvoering waarvoor ik een offerte heb aangevraagd;
155pk sport version, 18” wielen, ledere bekleding, carbon interieur, bi-xenon, en sideskirts.
Op de foto ontbreken de sideskirts die ik wel zou nemen en moet zeggen dat de wagen in het echt beter oogt dan op een foto!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Arthur » 20 mar 2009, 11:07

Heb hem nu een aantal keren irl gezien. Ik vind hem eigenlijk spuuglelijk. Smal en hoog. Er zit niks diks aan. Mijn eerste gedachte was dat de mensen nu uit hun Yaris Verso stappen in deze MiTo. Lijkt me echt de vervanger daarvoor :mrgreen: Nee, dacht dat het wel een leuke kar zou zijn maar vind er geen "hol" aan :oops:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door René130i » 20 mar 2009, 11:11

Wij hebben sinds een maand ook een (reclame)Mito in het wagenpark, ik vind 'm stoer 8) (mits sportief uitgevoerd)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfa Romeo Mi.To

Bericht door Arthur » 20 mar 2009, 11:16

Die ik hier zie is dat ook, vind er echt niets aan. Nahja, smaken verschillen. Ik vind jouw auto ook mooi, sommige anderen hier niet :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten