De overheid heeft heel slim gehandeld, in mijn optiek, door de achterstand die ze hadden op dit vlak in zeer korte tijd met wat maatregelen recht te trekken. Even ongeacht of ik er nu achter sta of niet, ik vind dat ze een strak beleid hebben neergezet uiteindelijk en dat had ik ook niet verwacht, want in 2005 liepen ze echt nog enorm te tukken! Moet je zien hoeveel mensen er nu hybride rijden, die dat toen zelf ook echt nog niet hadden bedacht. Puur een centenkwestie bij de meesten. En die boost (vraag en aanbod), die had NL als land even nodig om de Kyotodoelstellingen zonder boetes te realiseren als het om auto-uitstoot gaat. Nu de 'mentaliteit' van de autokopers, zowel proffesionals als particulieren een omslagpunt heeft bereikt, zal het niet lang meer duren tot de overheid de subsidiekranen dichtdraait en wij allemaal de hybride auto's tegen normale kosten gaan kopen. Het hele belasting- en subsidiestelsel hieromheen, daar vloeken en tieren wij als autoliefhebbers natuurlijk (?) op, maar ik vind het objectief bekeken behoorlijk vernuftigd in elkaar zitten, en ik denk dat de beleidsmakers bij de overheid daar zelf best trots op zijn. Ze/we zijn er nog lang niet, want zaken zoals biobrandstof en andere alternatieve brandstoffen (die dé grote impuls na deze eerste groene label hype moeten worden) laten veels te lang op zich wachten, door allerlei oorzaken. En juist die alternatieve brandstoffen hebben autofabrikanten nodig om hun auto's nog milieuvriendelijker te maken en de Kyotodoelstellingen te realiseren. Of dat ook in 3 jaar gaat lukken? Ik durf daarover niets meer te voorspellen, maar ik hoop vanuit een maatschappelijk oogpunt dat dat lukt. Als autoliefhebber zal 't me jeuken, ik rijd toch al op LPG.