Dit verzin je toch niet?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JohanH

Dit verzin je toch niet?

Bericht door JohanH » 21 jul 2008, 10:33

LEEUWARDEN - Het was een ongewone strafzaak. Een automobilist (20) had op 10 mei vorig jaar op een invalsweg van Drachten een duif aangereden. De man stond voor de economische politierechter terecht voor overtreding van de Flora- en faunawet. Hij werd ervan beticht dat hij een houtduif, een beschermde inheemse diersoort, had gedood of verwond.

De verbalisant had tot zijn verontwaardiging gezien dat de beklaagde op een invalsweg van Drachten met onverminderde snelheid was toegereden op drie duiven. Twee van hen hadden tijdig kunnen wegkomen. Maar de derde was door de auto geraakt en weggefladderd naar bosschages. Het is niet bekend, of de duif de aanrijding heeft overleefd.

De man had volgens de politiebeambte voldoende ruimte gehad om uit te wijken. Hij ontkende dat hij de duif opzettelijk had aangereden. De autorijder liet weten dat hij in gesprek met zijn vriendin was geweest. Hij verzekerde dat hij de duiven niet had gezien.

De officier van justitie achtte een bewezenverklaring wel degelijk mogelijk. Volgens de officier had de gedaagde bewust het aanmerkelijke risico genomen dat hij de duif zou aanrijden. De aanklager vorderde een boete van €150. De man had de zaak kunnen schikken door dat bedrag te betalen.

De economische politierechter dacht er evenwel anders over. Hij sprak de automobilist vrij. De magistraat constateerde dat niet is vastgesteld of de aangereden duif een ‘beschermde diersoort' was of een gedomesticeerde vogel, zoals een postduif.

van: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... Comments=1

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jul 2008, 10:49

Komkommertijd voor de OvJ blijkbaar......................onder het motto; and now something completly different..........................

RVV

Bericht door RVV » 21 jul 2008, 11:05

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij 100 km/h, a 33 meter per seconde een houtduif van postduif kan onderscheiden ? En als ik toch zie dat het ene houtduif is, hoe ik moet kiezen tussen een tegenligger of de berm met en sloot?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 jul 2008, 11:10

postduif, TNT pet en dito jas
Houtduif, spreekt voor zich....houtnerf donkerbruin etc.

doebe.

Hans

Bericht door Hans » 21 jul 2008, 11:18

Ach de milieu taliban word steeds sterker in dit bezopen land, over enkele jaren kunnen we het volgende berichtje in de krant vinden:
LEEUWARDEN - Het was een ongewone strafzaak. Een automobilist (20) had op 10 mei vorig jaar op een invalsweg van Drachten een Libelle aangereden. De man stond voor de economische politierechter terecht voor overtreding van de Flora- en faunawet. Hij werd ervan beticht dat hij een Libelle, een beschermde inheemse diersoort, had gedood of verwond.

Michel P

Bericht door Michel P » 21 jul 2008, 11:34

duifjes.com schreef:postduif, TNT pet en dito jas

doebe.
:lol: :lol:

Mack

Bericht door Mack » 21 jul 2008, 11:36

LEEUWARDEN - Het was een ongewone strafzaak. Een automobilist (20) had op 10 mei vorig jaar op een invalsweg van Drachten gereden. De man stond voor de economische politierechter terecht voor overtreding van de Flora- en faunawet. Hij werd ervan beticht dat hij een beschermde inheemse diersoort, had gedood of verwond middels de uitlaatgassen van zijn auto.

Casper

Bericht door Casper » 21 jul 2008, 12:03

Ik zou die verbalisant helemaal kapot sue'en. Scheit ambtenaren...

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 12:25

:? onder het motto, het mot ni zotter worden...

achja, in Nijverdal tussen nijverdal en Holten sluiten ze na een bepaalde tijd de hele weg af ivm een paar korhoenders die daar zitten! dus de hele mensheid sluiten ze buiten voor een paar k*t korhoenders die misschien de weg kunnen oversteken en onder de auto kunnen komen :? en zo hebben ze daar al veel meer afgesloten wat vroeger erg leuk/mooi/gezellig was daar...we mogen straks alleen nog naar plaatjes kijken van de natuur, er doorheen lopen/rijden e.d. mag niet eens meer, wat heb je aan een mooie natuur als je niet eens in het echt er van kan genieten denk ik dan. :roll:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 21 jul 2008, 12:32

Rico v Velzen schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik bij 100 km/h, a 33 meter per seconde een houtduif van postduif kan onderscheiden ? En als ik toch zie dat het ene houtduif is, hoe ik moet kiezen tussen een tegenligger of de berm met en sloot?
Wat dacht je van gewoon remmen voor elke duif?
Indien het verkeer niet in gevaar brengend natuurlijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 jul 2008, 13:27

Rico v Velzen schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik bij 100 km/h, a 33 meter per seconde een houtduif van postduif kan onderscheiden ? En als ik toch zie dat het ene houtduif is, hoe ik moet kiezen tussen een tegenligger of de berm met en sloot?
HAHAHAHA :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 21 jul 2008, 13:31

Belastinggeld.

Terwijl kinderen in Afrika doodgaan van de honger.

N.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 13:33

Nandor schreef:Belastinggeld.

Terwijl kinderen in Afrika doodgaan van de honger.

N.
ja...en dan maken ze zich druk om 1 of andere d(r)uif... :? de wereld op z'n kop...

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 jul 2008, 13:45

Aram schreef:
Wat dacht je van gewoon remmen voor elke duif?
Indien het verkeer niet in gevaar brengend natuurlijk.
Dat kost alleen maar extra benzine en dat is slecht voor het milieu. :twisted:

Bovendien is het Darwinistisch zeer verantwoord. Survival of the fittest: Too late to avoid speeding car; unfit. :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 jul 2008, 13:51

GTRene schreef:.we mogen straks alleen nog naar plaatjes kijken van de natuur, er doorheen lopen/rijden e.d. mag niet eens meer, wat heb je aan een mooie natuur als je niet eens in het echt er van kan genieten denk ik dan. :roll:
Lol, die natuur is er echt niet voor ons vermaak Rene.

Ik vind het overigens goed dat ze dieren en natuur beschermen.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 21 jul 2008, 13:56

Dit is toch GVD weer toppunt van NL. In zo'n maatschappij leven wij dus....niet te geloven. Jij en ik betalen ervoor omdat één of andere malloot zo op een duifje is gesteld. Ik vind dit echt te schandalig voor woorden dat het mogelijk is om hiervoor rechtzaken te houden.

duifjes.com schreef:postduif, TNT pet en dito jas
MEGALOL!!!

Hans

Bericht door Hans » 21 jul 2008, 13:58

Ik hoop dat die duif niet al teveel schade aan die meneer zijn auto heeft veroorzaakt.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 14:08

Hans schreef:Ik hoop dat die duif niet al teveel schade aan die meneer zijn auto heeft veroorzaakt.
ik zou die duif aansprakelijk stellen :lol: of TNT als het een postduif was :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 14:11

Marcel van Meerbeek schreef:
GTRene schreef:.we mogen straks alleen nog naar plaatjes kijken van de natuur, er doorheen lopen/rijden e.d. mag niet eens meer, wat heb je aan een mooie natuur als je niet eens in het echt er van kan genieten denk ik dan. :roll:
Lol, die natuur is er echt niet voor ons vermaak Rene.

Ik vind het overigens goed dat ze dieren en natuur beschermen.
Ik vind dat ook een hele goede zaak, maar ze slaan wel eens door. :wink:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 21 jul 2008, 15:08

Je krijgt trouwens een enorme mistbank van veertjes als je zo'n beest aanrijd. :?

Oh shit, typte ik dat hardop?....

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 15:38

:lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jul 2008, 16:25

Zo`n duif moet gewoon beter communiceren met de (v)luchtverkeersleiding........................................ :lol:

Luco

Bericht door Luco » 21 jul 2008, 16:48

De natuur kan ook voor je werken, als ze bv ergens willen bouwen en je wilt dat niet dan laat je gewoon een paar beschermde dieren los op het terrein en de bouw ligt stil :D :D

Plaats reactie