Dit verzin je toch niet?
- JohanH
Dit verzin je toch niet?
LEEUWARDEN - Het was een ongewone strafzaak. Een automobilist (20) had op 10 mei vorig jaar op een invalsweg van Drachten een duif aangereden. De man stond voor de economische politierechter terecht voor overtreding van de Flora- en faunawet. Hij werd ervan beticht dat hij een houtduif, een beschermde inheemse diersoort, had gedood of verwond.
De verbalisant had tot zijn verontwaardiging gezien dat de beklaagde op een invalsweg van Drachten met onverminderde snelheid was toegereden op drie duiven. Twee van hen hadden tijdig kunnen wegkomen. Maar de derde was door de auto geraakt en weggefladderd naar bosschages. Het is niet bekend, of de duif de aanrijding heeft overleefd.
De man had volgens de politiebeambte voldoende ruimte gehad om uit te wijken. Hij ontkende dat hij de duif opzettelijk had aangereden. De autorijder liet weten dat hij in gesprek met zijn vriendin was geweest. Hij verzekerde dat hij de duiven niet had gezien.
De officier van justitie achtte een bewezenverklaring wel degelijk mogelijk. Volgens de officier had de gedaagde bewust het aanmerkelijke risico genomen dat hij de duif zou aanrijden. De aanklager vorderde een boete van €150. De man had de zaak kunnen schikken door dat bedrag te betalen.
De economische politierechter dacht er evenwel anders over. Hij sprak de automobilist vrij. De magistraat constateerde dat niet is vastgesteld of de aangereden duif een ‘beschermde diersoort' was of een gedomesticeerde vogel, zoals een postduif.
van: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... Comments=1
De verbalisant had tot zijn verontwaardiging gezien dat de beklaagde op een invalsweg van Drachten met onverminderde snelheid was toegereden op drie duiven. Twee van hen hadden tijdig kunnen wegkomen. Maar de derde was door de auto geraakt en weggefladderd naar bosschages. Het is niet bekend, of de duif de aanrijding heeft overleefd.
De man had volgens de politiebeambte voldoende ruimte gehad om uit te wijken. Hij ontkende dat hij de duif opzettelijk had aangereden. De autorijder liet weten dat hij in gesprek met zijn vriendin was geweest. Hij verzekerde dat hij de duiven niet had gezien.
De officier van justitie achtte een bewezenverklaring wel degelijk mogelijk. Volgens de officier had de gedaagde bewust het aanmerkelijke risico genomen dat hij de duif zou aanrijden. De aanklager vorderde een boete van €150. De man had de zaak kunnen schikken door dat bedrag te betalen.
De economische politierechter dacht er evenwel anders over. Hij sprak de automobilist vrij. De magistraat constateerde dat niet is vastgesteld of de aangereden duif een ‘beschermde diersoort' was of een gedomesticeerde vogel, zoals een postduif.
van: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... Comments=1
- RVV
- duifjes.com
- Hans
Ach de milieu taliban word steeds sterker in dit bezopen land, over enkele jaren kunnen we het volgende berichtje in de krant vinden:
LEEUWARDEN - Het was een ongewone strafzaak. Een automobilist (20) had op 10 mei vorig jaar op een invalsweg van Drachten een Libelle aangereden. De man stond voor de economische politierechter terecht voor overtreding van de Flora- en faunawet. Hij werd ervan beticht dat hij een Libelle, een beschermde inheemse diersoort, had gedood of verwond.
- Mack
LEEUWARDEN - Het was een ongewone strafzaak. Een automobilist (20) had op 10 mei vorig jaar op een invalsweg van Drachten gereden. De man stond voor de economische politierechter terecht voor overtreding van de Flora- en faunawet. Hij werd ervan beticht dat hij een beschermde inheemse diersoort, had gedood of verwond middels de uitlaatgassen van zijn auto.
- GTRene

achja, in Nijverdal tussen nijverdal en Holten sluiten ze na een bepaalde tijd de hele weg af ivm een paar korhoenders die daar zitten! dus de hele mensheid sluiten ze buiten voor een paar k*t korhoenders die misschien de weg kunnen oversteken en onder de auto kunnen komen

- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Wat dacht je van gewoon remmen voor elke duif?Rico v Velzen schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik bij 100 km/h, a 33 meter per seconde een houtduif van postduif kan onderscheiden ? En als ik toch zie dat het ene houtduif is, hoe ik moet kiezen tussen een tegenligger of de berm met en sloot?
Indien het verkeer niet in gevaar brengend natuurlijk.
- Maus335i
- Mari Oh Oh!
Dat kost alleen maar extra benzine en dat is slecht voor het milieu. :twisted:Aram schreef:Wat dacht je van gewoon remmen voor elke duif?Rico v Velzen schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik bij 100 km/h, a 33 meter per seconde een houtduif van postduif kan onderscheiden ? En als ik toch zie dat het ene houtduif is, hoe ik moet kiezen tussen een tegenligger of de berm met en sloot?
Indien het verkeer niet in gevaar brengend natuurlijk.
Bovendien is het Darwinistisch zeer verantwoord. Survival of the fittest: Too late to avoid speeding car; unfit.

-
Lol, die natuur is er echt niet voor ons vermaak Rene.GTRene schreef:.we mogen straks alleen nog naar plaatjes kijken van de natuur, er doorheen lopen/rijden e.d. mag niet eens meer, wat heb je aan een mooie natuur als je niet eens in het echt er van kan genieten denk ik dan.
Ik vind het overigens goed dat ze dieren en natuur beschermen.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dit is toch GVD weer toppunt van NL. In zo'n maatschappij leven wij dus....niet te geloven. Jij en ik betalen ervoor omdat één of andere malloot zo op een duifje is gesteld. Ik vind dit echt te schandalig voor woorden dat het mogelijk is om hiervoor rechtzaken te houden.
MEGALOL!!!duifjes.com schreef:postduif, TNT pet en dito jas
Houtduif, spreekt voor zich....houtnerf donkerbruin etc.
- GTRene
Ik vind dat ook een hele goede zaak, maar ze slaan wel eens door.Marcel van Meerbeek schreef:Lol, die natuur is er echt niet voor ons vermaak Rene.GTRene schreef:.we mogen straks alleen nog naar plaatjes kijken van de natuur, er doorheen lopen/rijden e.d. mag niet eens meer, wat heb je aan een mooie natuur als je niet eens in het echt er van kan genieten denk ik dan.
Ik vind het overigens goed dat ze dieren en natuur beschermen.