Leuk voor de BMW rijders

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Luco

Leuk voor de BMW rijders

Bericht door Luco » 15 jul 2008, 22:49

:D
De 7 serie hoort bij de 50 slechtste auto's ooit.

Een lijst van slechtste auto’s sinds 1900? Moeilijk, alhoewel de meerderheid Multipla zal schreeuwen (logisch) zijn er veel meer kanshebbers. Volgens Time Magazine zijn er maar liefst 50 te benoemen, waaronder de Ferrari Mondial, de BMW 7-serie en de Jaguar X-Type…

De complete lijst staat hieronder, meer info op time.com.

1899-1939
* 1899 Horsey Horseless
* 1909 Ford Model T
* 1911 Overland OctoAuto
* 1913 Scripps-Booth Bi-Autogo
* 1920 Briggs and Stratton Flyer
* 1933 Fuller Dymaxion
* 1934 Chrysler/Desoto Airflow

1940-1959
* 1949 Crosley Hotshot
* 1956 Renault Dauphine
* 1957 King Midget Model III
* 1957 Waterman Aerobile
* 1958 Ford Edsel
* 1958 Lotus Elite
* 1958 MGA Twin Cam
* 1958 Zunndapp Janus

1960-1974
* 1961 Amphicar
* 1961 Corvair
* 1966 Peel Trident
* 1970 AMC Gremlin
* 1970 Triumph Stag
* 1971 Chrysler Imperial LeBaron Two-Door Hardtop
* 1971 Ford Pinto
* 1974 Jaguar XK-E V12 Series III

1975-1989
* 1975 Bricklin SV1
* 1975 Morgan Plus 8 Propane
* 1975 Triumph TR7
* 1975 Trabant
* 1976 Aston Martin Lagonda
* 1976 Chevy Chevette
* 1978 AMC Pacer
* 1980 Corvette 305 “California”
* 1980 Ferrari Mondial 8
* 1981 Cadillac Fleetwood V-8-6-4
* 1981 De Lorean DMC-12
* 1982 Cadillac Cimarron
* 1982 Camaro Iron Duke
* 1984 Maserati Biturbo
* 1985 Mosler Consulier GTP
* 1985 Yugo GV
* 1986 Lamborghini LM002

1990-Present
* 1995 Ford Explorer
* 1997 GM EV1
* 1997 Plymouth Prowler
* 1998 Fiat Multipla
* 2000 Ford Excursion
* 2001 Jaguar X-Type
* 2001 Pontiac Aztek
* 2002 BMW 7-series
* 2003 Hummer H2
* 2004 Chevy SSR

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Bericht door stefan740 » 15 jul 2008, 22:54

Zo onbetrouwbaar is zo'n 7 toch niet? Als er iets fout gaat is het wel duur ja :lol:

Een Multipla is toch lelijk niet zozeer slecht dacht ik.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 15 jul 2008, 22:59

Dat geloof ik wel aangezien ik ooit eens heb gelezen/gehoord dat de directeur van BMW NL zijn 7 voor een 5 had verruild :lol: Overigens geloof ik ook dat je met een 7 niet heel veel ellende meer hebt dan bij de A8 of S-Klasse. Er zit gewoon teveel zooi op en de klanten zijn terecht veeleisent dat het allemaal ook werkt zoals het moet. De defecten worden geteld en je eindigt in zo'n lijst :wink:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 15 jul 2008, 23:01

Dat er maar 1 Renault in staat is duidelijk een vergissing :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 15 jul 2008, 23:05

Of weinig eisende eigenaren :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jul 2008, 23:09

Volgens mij hadden de eersten heel veel last van electronische storingen. Dat heeft ze best wel wat imagoschade opgeleverd..


Maar nu even de feiten.. de 7 serie is wereldwijd al sinds de introductie de best verkopende topklasse limousine, dus ook nadat alle electronische problemen bekend waren. Geruisloos heeft BMW alle problemen met zijn klanten opgelost. Je hoort of leest ook net vaak iets over ontevredenheid. Helaas liegen statistieken niet en is alle ellende vakkundig vastgelegd.

Persoonlijk interesseert he me geen zier of de 7 serie slecht of goed is. Die hele auto interesseert me niet als BMW rijder :lol:

A8 is veulle malen mooier. En de nieuwe S klasse het echte plaatje.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 16 jul 2008, 00:52

Ha, die Drivers;

Typisch Amerikaanse lijst. Lees hier waaraan de E65 de vermelding in deze lijst te danken heeft:
http://www.time.com/time/specials/2007/ ... 41,00.html
Valt me nog mee dat ze de bekerhouders groot genoeg vonden....

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 jul 2008, 08:50

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;

Typisch Amerikaanse lijst. Lees hier waaraan de E65 de vermelding in deze lijst te danken heeft:
http://www.time.com/time/specials/2007/ ... 41,00.html
Valt me nog mee dat ze de bekerhouders groot genoeg vonden....
rare jongens die Yanks, je hebt er echt helemaal niets aan. Kun je de A8 en de S-klasse ook op de hoop gooien want die hebben het I-drive systeem ook op geheel eigen wijze overgenomen... :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 16 jul 2008, 08:55

Alleen veel beter....MMI is een genot om mee te werken...

I-drive...ssjah....zuigt.

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 16 jul 2008, 10:39

De 1995 Ford Explorer staat erbij, terwijl ik iemand ken in de US die met zijn 1995 Ford Explorer al ruim 2,5 miljoen km heeft gereden zonder noemenswaardige problemen...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 16 jul 2008, 10:48

Tis al geen 1 april meer he :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 16 jul 2008, 11:56

i-drive zuigt is een onzin opmerking.

BMW is een nieuwe weg ingeslagen met i-drive en ELKE fabrikant neemt het over.

Als je niet doorhebt dat i-drive dus een geweldige uitvinding is dan ben je gewoon stekeblind :)

Een systeem perfectionaliseren is weer een andere discussie. Dat het niet meteen werkte zoals het moet, tja, heeft ook met handigheid te maken. Ik heb er nooit moeite mee gehad, hoewel het handiger kon middels 2 extra knopjes en die zijn er ook gewoon gekomen. Maar als het echt zou zuigen zou niemand het overgenomen hebben.

Voor de rest ben ik het met Rico eens. Onzinlijst als je kijkt naar de beweegredenen

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 16 jul 2008, 11:59

Macboy schreef: BMW is een nieuwe weg ingeslagen met i-drive en ELKE fabrikant neemt het over.

Als je niet doorhebt dat i-drive dus een geweldige uitvinding is dan ben je gewoon stekeblind :)
Mercedes was eerder met het Comand systeem, alleen had dat geen centrale bedieningsknop. Echter het was wel 1 systeem om meerdere zaken te bedienen....(kan zijn dat er andere merken nog eerder waren, dat weet ik niet)

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 16 jul 2008, 12:52

Macboy schreef:i-drive zuigt is een onzin opmerking.

BMW is een nieuwe weg ingeslagen met i-drive en ELKE fabrikant neemt het over.

Als je niet doorhebt dat i-drive dus een geweldige uitvinding is dan ben je gewoon stekeblind :)

Een systeem perfectionaliseren is weer een andere discussie. Dat het niet meteen werkte zoals het moet, tja, heeft ook met handigheid te maken. Ik heb er nooit moeite mee gehad, hoewel het handiger kon middels 2 extra knopjes en die zijn er ook gewoon gekomen. Maar als het echt zou zuigen zou niemand het overgenomen hebben.

Voor de rest ben ik het met Rico eens. Onzinlijst als je kijkt naar de beweegredenen

eerste generatie i-drive was ronduit kansloos. alleen een 16 jarige puistenpuber computerkneus kon er mee werken, nu niet bepaald de doelgroep te noemen. De S-klasse van het thuisfront heeft ook dat systeem met de draaiknop, ook hier in vind ik het omslachtig en kansloos werken. Even Cd'tje wisselen of de stoel in de andere setting plaatsen kan gedaan worden via die stompzinnige draaiknop die alles behalve intuitief werkt. Gewoon terug naar normale knoppen ipv deze whizzkid bullshit.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 16 jul 2008, 16:24

Hebben een aantal e65 en e66 in de klantenkring lopen, van 02s tot 08s, en ik vind het by far de fijnste werkauto die er te koop is.

En dat i-Drive gelul moet echt eens ophouden, het werkt prima, en ELKE fabrikant kopieert het, terwijl je er dan geen gezeur over hoort. Als ik in een A8 stap zit ik ook te tobben de eerste paar km omdat ik die krengen zoveel mogelijk vermijd, is het daarom een k*tsysteem? Nee, ik ben er gewoon niet aan gewend.

Van hetzefde niveau was laatst ook een test in GTO, waarbij een 760Li punten verloor ten opzichte van een S600 en Phaeton W12 omdat er geen handschakelfunctie op de bak zou zitten. Waar denkt dat stelletje runderen dan waar die knopjes voor zijn waar ze in de foto's met hun duimen op zittten? Read the f*cking manual or ask someone who knows the bloody thing!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 jul 2008, 21:39

steve smith schreef:Hebben een aantal e65 en e66 in de klantenkring lopen, van 02s tot 08s, en ik vind het by far de fijnste werkauto die er te koop is.

En dat i-Drive gelul moet echt eens ophouden, het werkt prima, en ELKE fabrikant kopieert het, terwijl je er dan geen gezeur over hoort. Als ik in een A8 stap zit ik ook te tobben de eerste paar km omdat ik die krengen zoveel mogelijk vermijd, is het daarom een k*tsysteem? Nee, ik ben er gewoon niet aan gewend.

Van hetzefde niveau was laatst ook een test in GTO, waarbij een 760Li punten verloor ten opzichte van een S600 en Phaeton W12 omdat er geen handschakelfunctie op de bak zou zitten. Waar denkt dat stelletje runderen dan waar die knopjes voor zijn waar ze in de foto's met hun duimen op zittten? Read the f*cking manual or ask someone who knows the bloody thing!
Dit is nou gewoon het hele punt...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 jul 2008, 21:44

Overigens Rico haald ook nog even de storingsgevoeligheid van de 7er aan. Deze waren bij de vorige S-klasse nog legio groter dan van de 7er. Zelfs zo erg dat de meeste die auto ook gelijk terug gebracht hebben naar de dealer en ingeruild hebben op of Audi A8 of een BMW 7er...

Neemt niet weg dat de 3 grote limousine bouwers de A8/7er/S-klasse gebruiken om al de nieuwe electronische gadgets te introduceren en te laten zien wat er technisch allemaal mogelijk is. Eigenlijk kun je dan ook verwachten dat er wel iets fout kan gaan en dat deze techniek iets storingsgevoeliger is dan de reeds bestaande technieken. Tegen de tijd dat de kinderziektes eruit zijn, is deze techniek inmiddels al doorgedrongen tot de lagere modelseries. Idrive heeft nl. zijn weg al geruime tijd in de 1er gevonden.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 17 jul 2008, 09:37

Ik denk dat ze eigenlijk de vreselijkste auto's bedoelen?

Vandaar dat de Multipla ook in dat rijtje staat
"Multipla" is a time-honored name for Fiat. The company made an adorable microvan by that name in the '50s and '60s, based on the Fiat 600. The Multipla that appeared in 1998 was anything but adorable. With its strange high-beam lenses situated at the bottom of the A-pillars (base of the windshield), the Multipla looked like it had several sets of eyes, like an irradiated tadpole. It had this weird proboscis out front and a bulky, glass cabin in back, and the whole thing was situated on dwarfish wheels. I rented one of these in Europe and it worked beautifully, but it was just so tragic to look at. The Multipla (and the Aztek and the Consulier GTP) reminds us that cars cannot just work beautifully. They have to be beautiful. At least they can't look like this.

En idd..I-drive sucks, ook na 2 ton

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 jul 2008, 13:21

steve smith schreef:Hebben een aantal e65 en e66 in de klantenkring lopen, van 02s tot 08s, en ik vind het by far de fijnste werkauto die er te koop is.

En dat i-Drive gelul moet echt eens ophouden, het werkt prima, en ELKE fabrikant kopieert het, terwijl je er dan geen gezeur over hoort. Als ik in een A8 stap zit ik ook te tobben de eerste paar km omdat ik die krengen zoveel mogelijk vermijd, is het daarom een k*tsysteem? Nee, ik ben er gewoon niet aan gewend.

Van hetzefde niveau was laatst ook een test in GTO, waarbij een 760Li punten verloor ten opzichte van een S600 en Phaeton W12 omdat er geen handschakelfunctie op de bak zou zitten. Waar denkt dat stelletje runderen dan waar die knopjes voor zijn waar ze in de foto's met hun duimen op zittten? Read the f*cking manual or ask someone who knows the bloody thing!
Had het niet duidelijker kunnen verwoorden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten