Cannonball run 6 augustus 2006

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Erik K.

Bericht door Erik K. » 06 aug 2006, 20:28

Was zeker een zeer geslaagde dag!

Niels en ik heb aardig wat foto's en filmpje gemaakt met zowel video- als fotocamera's!
Zitten best goeie tussen, o.a. Rico tegen mijn M3 en ik tegen de 535D en tegen Knot.
Ik zal morgen de filmpjes posten, komt er vandaag niet aan toe. De vrouwen wil nu ook weer wat aandacht he ;)
De film gemaakt met de videocamera zal wat later verschijnen omdat dat wat meer werk is en ik zelf ga doen (ben er niet zo handig mee en heb een trage PC) Maar de andere met fotocamera's zijn ook zeker de moeite waard!

Laatste rit met Rico was ook leuk, Niels in mijn auto, Paul brullend en gillend voor ons met zijn BMW. Staat er allemaal goed op hoor Paul!
Eindelijk eens met een M3 SMG mee kunnen rijden, schakelt heel apart moet ik zeggen. Leuke ervaring bedankt daarvoor Rico 8)

Knot

Bericht door Knot » 06 aug 2006, 20:36

Vanochtend nog even de olie gecontroleerd, bandjes gewisseld, en rijden maar. Samen met Erik en Marc vanaf Amersfoort opgereden, RS4 maakt ook een bruut geluid zeg, kan ik niet tegenop! De andere DME werkt goed, de M3 trekt lekkerder, pakt beter op, loopt naar 7800rpm ipv 7200 maar helaas, in 5 stopt de pret nog steeds bij 270km/u en 7200rpm, jammer.

Na een hoop gelul eindelijk rijden, hadden een mooi stukje warmrijden, omkeren bij de afrit/oprit en daarna netjes opstellen naast elkaar, 100km/u op de klok en aftellen. Sprintjes tegen de 350Z van Jeroen en de M3 van Paul kon ik netaan winnen, dat was mooi, maar ik was zeker niet de snelste. De M3 3.2 van Erik was gewoon een stuk sneller, ding pakte op sommige delen zelfs de E46 M3 van Rico!

De Porsche van Arnoud had wat moeite met de automaat, moest eerst terugschakelen, dan pak ik bijna een hele wagenlengte dus eigenlijk geen eerlijk sprintje, maar wees niet bang, ook al is dat eigenlijk een valse start, hij komt gewoon keihard terug, zeker in 4 loopt ie lekker weg bij me. Ik moet meer power!!!

Dexter was inderdaad de malloot van de dag, met die meesterlijk grote lens uit het raam hangen, zag er niet uit... maar ben wel benieuwd naar de foto's hoor ;)

De Gallardo was zeker gaaf, wat een ding zeg, dat geluid op hoge toeren, klinkt gewoon gevaarlijk dat geluid wat uit die uitlaten komt! Gaaf dat ze even mee kwamen voor een praatje, ik kan het toch niet bijbenen, maar had graag een sprintje netjes op camera gezien tussen de Viper en de Lambo, denk dat de Viper met dat koppel onderin 3 toch wel een stukje voorsprong had geboekt, zeker het eerste stuk.

Albert lekker (verstandig) op de motor, kon ie tenminste iedereen de baas.. de ouwe snoepert :)

Tussendoor nog meegereden met Arthur, apart geluidje hoor die 5 cilinder, trekt prima, ben benieuwd wat ie doet na chippen, dan moet ie zeker af gaan. Turbodrukmeter is ook gaaf, die moet naar 1,2bar, dan is t nog leuker om er naar te kijken :) Ook nog ingestapt bij Elmar, zonder oordoppen, maar wat een bak zeg die Viper. Startmotor komt bijna niet rond, en met een brul slaat de V10 aan, OK... indrukwekkend geluid, maar als je eenmaal het koppel voelt, lage toeren in 3 op het gas, bizar gewoon! Heren, bedankt voor de ritjes.

De 535d tegen de M3 van Rico, dat was gaaf, ging gelijk op en pas bij de 200km/u pakte Rico volgens mij iets voorsprong. Kon het niet helemaal goed zien vanuit de Focus van Arthur, die is wel snel maar kon dat toch net ff niet bijbenen. De M3 van Rico tegen mijn GT, geen partij, de E46 spuit zo een paar wagenlengtes weg, jammer maar had niet anders verwacht. Op de terugweg terug naar parkeerplaats nog even proberen Rico te foppen door met 90 in zn 2 te starten, 3..2..1.. bam.. *KUT* Rico zat ook in 2 :) Voor mij ook geen winst tegen de 535d, misschien heel even door mijn gasreactie maar als het koppel losgelaten werd kon ik toch niet meer mee, dan gaat ie langzaam uitlopen. Een standaard 535d pak ik wel maar deze niet, is een rappe diesel Joost!

Gelukkig was ik niet de gekste, Paul kan er ook wat van... kijk uit voor de Polizei he ;) Ouwe rubberbrander :)

Terugweg was ook geinig, rustig beginnen en dan toch weer hele stukken plankgas.... Leuk met Tom en Femme lopen sporten, Z4 is wel snel hoor, alleen op top kan ik goed meekomen maar voor de rest maakt ie gehakt van me.

Eenmaal terug in NL toch maar het laatste sprintje gedaan tegen Erik, gelijk weg maar einde 3 moet ik toch alweer een wagenlengte inleveren, 300pk is niet meer van deze tijd, ik moet rapper!

Zit nu lekker aan een bakkie koffie, even bijkomen, video staat te capturen boven maar daar ga ik deze week mee aan de gang. Heb het ff helemaal gehad vandaag.

Maik, kan je mij de originelen mailen of uploaden van de filmpjes ipv die putfile handel?

Meiden waren wel grappig, maar echt lekker, nah... nee. Wel een leuk idee.

Hier wat plaatjes:

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... k_Marc.jpg[/img]

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... n_M3GT.jpg[/img]

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... _Viper.jpg[/img]

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... uimpje.jpg[/img]

Maik

Bericht door Maik » 06 aug 2006, 20:38

Echt Arthur, ik vond je ST bizar hard gaan! Ook de 996 kon je goed volgen tot de 240 :shock:
Supermooie kleur heeft dat fordje ook :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 aug 2006, 20:45

[img:47:20]http://www.xsbb.nl/phpbb/uploads/demo/s ... thanks.gif[/img]
Vond het ook helemaal niet tegenvallen tussen al dat geweld, alhoewel als het op echte kracht aankomt ik natuurlijk gewoon te kort kom.
Was wel leuk om te doen iig :D

Dat Fordje ja, nou bedankt Dex!!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 20:46

Heeft iemand trouwens mn 2.8 bleer apparaat nog op film kunnen vastleggen???

Ben er wel benieuwd naar.
Vernam wel dat aan het einde van de dag trekkracht steeds minder werd en de temp meter soms wel aardig opliep :(

Wordt toch tijd voor die andere Fächerkrümmer e.d.

Ohwjah, hier nog enkele foto's weer dan :)

[IMG:704:528]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... G_0185.jpg[/img]
[IMG:704:528]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... G_0184.jpg[/img]
[IMG:704:528]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... G_0174.jpg[/img]
[IMG:704:528]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... G_0161.jpg[/img]
[IMG:704:528]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... G_0164.jpg[/img]

Rebel

Bericht door Rebel » 06 aug 2006, 20:48

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... n_M3GT.jpg[/img]

Knot en zoiets laat je tegen je auto leunen? Burpsss

Waar blijven de andere bikkini's? Of was die blonde dame de enige .. LOL

Rein

Bericht door Rein » 06 aug 2006, 20:49

Tering wat een partij mooie wagens bij elkaar! Geweldig :shock:

Sjaak Langendoen

Bericht door Sjaak Langendoen » 06 aug 2006, 21:02

Gaaf zeg,ik heb wat gemist,volgende keer probeer ik zeker te komen.

Joep

Bericht door Joep » 06 aug 2006, 21:06

Heel erg leuk om te zien/lezen!

Niet zo heel veel verassends...
maar de 996 Tiptronic is dus niet zo geweldig snel in verglijking met de andere deelnemers... (komend door de Tt)

En er zit serieus verschil tussen een M3 3.0 en een M3 3.2 (beide E36...)

Dat zijn dus echt leuke maar bovenal nuttige resultaten!

Maar nu de hamvraag...was de circa 450pk sterke RS4 nog steeds het snelst, ondanks de deelname van de Viper???

Joep

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 21:28

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 06 aug 2006, 21:39

Ik had niet verwacht dat ik mijn auto nog zo goed zou horen. Valt me niet tegen. Is nogal stil binnenin namelijk.

Hoe kun je deze filmpjes opslaan?

En meeeeer graag!

Tom

Bericht door Tom » 06 aug 2006, 21:49

Ik ben ook weer terug.
Was wat later gekomen omdat ik niet echt een fatsoenlijke routebeschrijving bij had en gewoon stom de verkeerde kant op was gereden (verkeerde afslagen). :roll: Anyway, toen ik kwam was iedereen er al.

Weer een aantal bekende gezichten gezien maar ook nieuwe mensen. Leuk. Eerst met Rico meegereden, dat moest gewoon :D superauto! Looks 120 punten en meerijden was gaaf, vooral hoe dat ding oppakt en door z'n toeren gaat.
Daarna zelf een paar keer gereden (in zo'n 330i gaat het wel snel maar 't is net cruisen met die snelheden) dus de rest van de dag vooral meegereden hehe. Waren echt gave auto's bij, helemaal goed, heb ervan genoten!

Alpina Z4 van Femme had ik al eerder gezien maar nog niet meegereden. Is dus helemaal mijn soort auto 8)
Cabrio, gaat hard, klinkt goed, kon geen minpunten ontdekken (behalve de kleur misschien). Zelf ook gereden, erg gaaf! Nu wil ik zeker een Z4 :)

Viper was bruut, helaas niet meegereden (volgende keer als die er komt).
Porsche ook niet meegereden helaas, en ik hoop dat er geen schade is vanwege die vogel?
535d was schitterend (ingetogen sportief, mooie kleur!) en snel.
Focus ST erg mooi, vooral in die kleur.
Ook meegereden met Rody in de M3 GT, goed stuurwerk! super

Mooie dag en moeten we vaker doen!
Ohja Rico, bedankt voor dat opbergvakje.. ik had em inderdaad ook. lol rijd al een half jaar in dat ding rond en had het nooit gezien. Ging een wereld voor mij open :lol:

Ilija volgende keer wel komen ja.. stond een 911 met schitterend interieur, de ST van Arthur vond je vast gaaf en ook die 535d super. Viel genoeg interieur te fappen :P
Laatst gewijzigd door Tom op 06 aug 2006, 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 21:52

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 21:56

MOet alleen nog ff een site hebben waar ik een download link van kan maken want yousendit laat me barsten :(

Elmar

Bericht door Elmar » 06 aug 2006, 22:03

Ondanks dat ik me niet had aangemeld toch gekomen. Het leek mij bij voorbaat een evenement wat mij niet leuk leek.(@ Rico, alsnog mijn excuses voor het niet beantwoorden van je pb)

Niets is minder waar, ik heb mij uitermate vermaakt deze zondag middag. Niet alleen het dom blazen op de snelweg, maar het verschil zien in de auto's, beetje praten en kijken. Ik denk dat zelfs Rebel het leuk had gevonden. :wink: Plaats was ook perfekt.

Heb aleen met Jeroen mee gereden tegen de 535D, ongelofelijk hoe een diesel kan gaan.

Heb een aantal keren 290 op de teller zien staan, er zit nog wel meer in, maar bij die snelheid vind ik de auto zodanig aanvoelen dat het voor mij wel genoeg is. Ik ben benieuwd naar het filmpje dat ik achter de R1 van Albèrt rijd.

Meest jammere van de dag is natuurlijk dat Rico door een bestuurder van een Corsa zal worden aangeklaagd voor snijden... :wink:

Paul

Bericht door Paul » 06 aug 2006, 22:04

Heerlijk heh dit..... krijg meteen weer zin!

En Jeroen, je 350Z klinkt mega! Eisenmann onder mijn M3tje blert ook een leuk potje mee... is de Exportversie, dus niet in Duitsland toegestaan..

Normaal zit er in de praktijk echt niet veel verschil tussen een 3.2 en 3.0 , feit is gewoon dat Erik een heel fris ding heeft en ding loopt gewoon ERG goed..

Rody, volgend jaar samen maar eens een filmpie maken...synchroon driften en tegen die tijd doet Rico ook gewoon leuk mee... :D

Ik zal op zoek naar een garagebox en dan gaat de M zo snel mogelijk erin en uitelkaar... en volgend jaar staat ie er netjes bij... want jesus wat is het een hok zeg... sta je lekker met je geleende waterpomptang de wielkasten weer om te buigen :S rotzooi..

Meer filmpies!!!! fotos... Dex waar blijf je? wittebroodsweken zijn voorbij! :D

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 06 aug 2006, 22:07

Elmar schreef:Meest jammere van de dag is natuurlijk dat Rico door een bestuurder van een Corsa zal worden aangeklaagd voor snijden... :wink:
Ja Rico, wat was dat? Je ging helemaal los man. Is rechtuitbranden dan echt je roeping geworden? :D

Rnd

Bericht door Rnd » 06 aug 2006, 22:11

Ja, was een leuk dagje. Zo traag ging het nou ook weer niet met de 996.. alleen als je vanaf 100 samen weg wil rijden en het gas indrukt dan moet de Tiptronic er even over nadenken. Daarna komt het goed.

Het viel me niet tegen hoe snel die M3's zijn. Die gaan net zo hard, alleen op top gaat de 996 wel nog even door, maar zover kwam het eigenlijk nooit.

Helaas heeft het wel een vogelleven gekost. Rico en ik reden schuin naast elkaar. Toen we 260 reden besloot een vogel (duif ofzo) midden op de snelweg te landen. Tja, wat doe je dan, uitwijken is er niet bij met zulke snelheden. Ik heb nog wel geremd en ik ben blij dat hij bleef zitten en niet voor de gril is gekomen. Helaas heeft hij het door de werveling onder de auto volgens mij niet overleefd :oops: .

Marc R

Bericht door Marc R » 06 aug 2006, 22:12

Joep schreef:
Maar nu de hamvraag...was de circa 450pk sterke RS4 nog steeds het snelst, ondanks de deelname van de Viper???

Joep
We hebben 3 runs bij elkaar gereden maar ik ben niet in een directe sprint door Elmar gepasseerd.

Ik weet dus ook niet of ie er vol voor ging (al leek het wel zo want WAAAAAAAT n kabaal maakt dat ding....heerlijk gewoon!)....
K zou niet raar opkijken als ie me wel voorbij zou gaan hoor.

Die Lambo was echt bruut......Alles was bruut :wink:

Feit blijft dat het te warm was voor mijn auto...maar k geloof dat ik dat al ergens gezegd had :wink:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 22:15

Ik vond die stinkefinger gebaar van die MOF zo gaaf in die Corsa toen ik bij Knot inzat :D

We kwamen met wat was het... 270km/h in zn spiegel opdoemen en die oetlul wou niet naar rechts gaan.

In de ankers wat makkelijk kon :)

En die drift bovenaan bij die afrit weer hetzelfde gebaar maar toen van een andere MOF

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 22:17

Dexter

Bericht door Dexter » 06 aug 2006, 22:20

Hier is alvast wat...ik moet zo nog even weg dus de rest komt morgen. (of vannacht :D)

[img:1024:681]http://www.creativephotoart.nl/CB/CB-01.jpg[/img]

[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/CB/CB-02.jpg[/img]

[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/CB/CB-03.jpg[/img]

[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/CB/CB-04.jpg[/img]

Dexter

Bericht door Dexter » 06 aug 2006, 22:20

Dexter

Bericht door Dexter » 06 aug 2006, 22:21

Dexter

Bericht door Dexter » 06 aug 2006, 22:22

[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/CB/CB-13.jpg[/img]

Niet getreurd ik heb nog meer plaatjes van rijdende auto's, maar zoals gezegd die komen wat later.
grtz,

Dex en Marianne

Plaats reactie