ANWB aanbieding

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Stéphane

ANWB aanbieding

Bericht door Stéphane » 09 jul 2008, 11:39

Aanbieding van de ANWB nu. Een geheel half jaar dienstverlening voor de prijs van slechts een heel jaar!

Oftewel, net abonnement daar afgesloten en op de factuur staat "U kunt 366 dagen van onze dienstverlening gebruik maken" terwijl in de praktijk het lidmaatschap nu dus loopt tot 31-12-2008. Oftewel dokken voor het hele jaar terwijl je maar een half jaar er gebruik van kunt maken.

En dan een vriendelijke telefoniste aan de andere kant van de lijn die beweert dat het gewoon zo werkt en dat je maar moet dokken. Dan heb je aan mij dus een goeie :twisted:

Dit vind ik dus pas echt oplichting, want dat wordt pas duidelijk als je de factuur ontvangt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2008, 12:36

366 dagen per jaar? Dat is dan wel weer een gave actie van ze! :)

Edit: ow ja, schrikkeljaar. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2008, 12:38

En Stéphane, wist je niet dat je gewoon 1 bedrag betaalt, ongeacht wanneer je daar lid wordt? Staat volgens mij echt overal in de ANWB informatie. Je bent gewoon te laat, of te vroeg. Net hoe je het bekijkt. Je had beter kunnen wachten tot je met pech zou komen te staan en dan ter plekke lid worden.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 jul 2008, 14:36

Dennis Cavallino schreef:En Stéphane, wist je niet dat je gewoon 1 bedrag betaalt, ongeacht wanneer je daar lid wordt? Staat volgens mij echt overal in de ANWB informatie. Je bent gewoon te laat, of te vroeg. Net hoe je het bekijkt. Je had beter kunnen wachten tot je met pech zou komen te staan en dan ter plekke lid worden.
Uhm...ja, maar dan betaal je nog meer kosten. Het staat werkelijk nergens vermeld op de website als je je inschrijft. Probeer het zelf maar eens. Heb de pagina's al opgeslagen als bewijs.

Dat het bekend is als je 'lid' bent is een ander verhaal. Dat het bekend verondersteld wordt een tweede, maar serieus het staat echt alleen in een document waarin ze zelf notabene zeggen: "De kans is groot dat u er niet direct naar uitkijkt om de ‘kleine lettertjes’ tot in de details na te lezen." Oftewel in de Algemene Voorwaarden.

Vanmorgen de hele website nageplozen en zelfs een nieuwe fictieve inschrijving gedaan, maar je ziet het echt nergens.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 jul 2008, 14:39

Het schijnt dat een Nederlandse weggebruiker gemiddeld eens in de 12 jaar de pechdienst nodig heeft. Ik begreep ook dat als je ter plekke lid wordt het dan ongeveer 2 keer het normale tarief kost.

Simpel rekensommetje in dat geval. Gewoon lid worden als je ze nodig hebt. :)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 jul 2008, 15:15

Je had nog kunnen wachten tot begin december, dan hoef je dit jaar(december) niet meer te betalen en betaal je voor 2009.

Aan de andere kant: Waar hebben we het over. Principeel zou je er moeite mee kunnen hebben, maar de ANWB biedt vaak goede service. Ik ben erg tevreden over de ANWB en dan zijn die twee tientjes te veel niet erg.

Hunter

Bericht door Hunter » 09 jul 2008, 15:51

Wouter81 schreef:Het schijnt dat een Nederlandse weggebruiker gemiddeld eens in de 12 jaar de pechdienst nodig heeft. Ik begreep ook dat als je ter plekke lid wordt het dan ongeveer 2 keer het normale tarief kost.
Ik al 3 keer dit jaar :roll: :lol:
Heb me contributie der wel weer uit voorlopig :wink:

Maar ik vind het overigens wel een vreemde gang van zaken...

Ar

Bericht door Ar » 09 jul 2008, 16:06

Mark de Jager schreef:
Wouter81 schreef:Het schijnt dat een Nederlandse weggebruiker gemiddeld eens in de 12 jaar de pechdienst nodig heeft. Ik begreep ook dat als je ter plekke lid wordt het dan ongeveer 2 keer het normale tarief kost.
Ik al 3 keer dit jaar :roll: :lol:
Heb me contributie der wel weer uit voorlopig :wink:

Maar ik vind het overigens wel een vreemde gang van zaken...
De vierde keer is betalen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 jul 2008, 17:39

@Ar: Gaat me inderdaad om principe, niet om het geld. Voornaamste principe punt is dat het gewoon helemaal nergens vermeld staat, althans ik heb het ook helemaal nergens zo kunnen ontdekken tijdens de 2e inschrijving (fake) die ik vandaag heb gedaan. Pas op de acceptgiro staat het letterlijk vermeld en inderdaad in de algemene voorwaarden, maar daar maken ze ook geen melding van tijdens de inschrijving.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2008, 17:44

Eens in de 12 jaar? Ik heb eens een jaar gehad dat ze 10 keer zijn geweest. Vanaf dat moment is ook de 4 keer per jaar regeling geintroduceerd. :)

Afgelopen vrijdag heb ik ze nog nodig gehad. Dat was de 2e keer dit jaar.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2008, 17:46

Stéphane: Ergens snap ik je nog niet hoor. Staat er dan WEL ergens dat je de helft van het jaarbedrag na het begin van het 3e kwartaal moet betalen? Dat staat toch ook nergens?
Heb je erom gevraagd of dat mogelijk was?
Waarom heb je de algemene voorwaarden niet gelezen als je zo principieel bent?

Ik stel de vragen maar even omdat ik 't nogal makkelijk vind klinken als je zegt dat zij die verantwoording hebben om jou dat te laten weten. Als het NERGENS staat, dan kun je er toch logischerwijs vanuit gaan dat je gewoon de volle mep moet betalen? Of denk ik nou te makkelijk?

Ar

Bericht door Ar » 09 jul 2008, 17:53

Stéphane schreef:@Ar: Gaat me inderdaad om principe, niet om het geld. Voornaamste principe punt is dat het gewoon helemaal nergens vermeld staat, althans ik heb het ook helemaal nergens zo kunnen ontdekken tijdens de 2e inschrijving (fake) die ik vandaag heb gedaan. Pas op de acceptgiro staat het letterlijk vermeld en inderdaad in de algemene voorwaarden, maar daar maken ze ook geen melding van tijdens de inschrijving.
Per telefoon wordt het wel gemeld. Administratief is dit wel makkelijker en kunnen misschien de kosten laag gehouden worden. Verder heb je wel gelijk.
Volgens mij hebben ze ook wel eens aanbiedingen halverwege het jaar.
Eens in de 12 jaar? Ik heb eens een jaar gehad dat ze 10 keer zijn geweest. Vanaf dat moment is ook de 4 keer per jaar regeling geintroduceerd.
:lol:

markk

Bericht door markk » 09 jul 2008, 18:59

Beetje raar idd. Was laatst ook "in the mood" voor het afsluiten van een lidmaatschap. Komen ze met "heel jaar afrekenen voor lidmaatschap t/m dec. 2008" :-(

Herkansing in jan. 2008 dus :-)

Mark.

Tom

Bericht door Tom » 09 jul 2008, 19:14

Ik snap dat niet, snappen die ondernemingen dat nou niet? We leven in 2008 met mooie automatisering en dan lopen ze met suffe jaarabonnementen per jaargang te kloten.

Sommige bedrijven denken echt vanuit zichzelf en niet vanuit de klant ofzo.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 09 jul 2008, 19:22

Simpel rekensommetje in dat geval. Gewoon lid worden als je ze nodig hebt. :)
Heb het geluk dat ik ze in 28 jaar nog nooit nodig heb gehad :) dus ik word denk ik ook maar pas lid als ik ze nodig mocht hebben.

@ markk - ik zou de herkansing in jan. 2009 doen ;) :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jul 2008, 19:34

Blij dat ik het abonnement heb opgezegd, alweer een aantal jaren geleden, ik ben zowiezo geen abonnementen man..................voor mij als het kan zo minimaal mogelijk lidmaatschappen van weet ik veel wat allemaal. Ik hou de boel graag overzichtelijk.

Als er al een keer pech voorkomt.........................1 belletje naar de dealer en het is opgelost, zelfs in het buitenland. Makkelijker en goedkoper gaat echt niet......................................

Tom

Bericht door Tom » 09 jul 2008, 19:40

Heb ze 1 keer nodig gehad, ter plekke abonnement met zo'n boete afgesloten, vervolgens zegt die vent na nog geen 2 minuten dat ie er niks aan kon doen. tja laat maar dan. abonnement gelijk weer opgezegd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jul 2008, 10:14

was je rubbertje weer gescheurd tom?

Ar

Bericht door Ar » 10 jul 2008, 10:40

Hoe zit het met route mobiel? Het is in ieder geval minder interessant als je meerdere auto's hebt.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 11 jul 2008, 13:37

Werelds die ANWB. Met vier verschillende auto's een keer vorig jaar :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jul 2008, 13:40

Dennis Cavallino schreef:was je rubbertje weer gescheurd tom?
Dennis is weer online :)

Hunter

Bericht door Hunter » 11 jul 2008, 13:58

Ar schreef:Hoe zit het met route mobiel?
Route mobiel repareert niks... Versleept je alleen maar...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jul 2008, 14:59

Mark de Jager schreef:
Ar schreef:Hoe zit het met route mobiel?
Route mobiel repareert niks... Versleept je alleen maar...
ja en dan ook nog naar een tussenplek en dan gaat ie eraf om de volgende dag door een ander opgehaald te worden van die tussenplek...

dus heb hen opgezegd en nu weer iets duurder? de oude terug, de ANWB met dat blad wat ik niet hoef maar wel betaal...maar hun brengen je auto wel naar huis of je garage. (tenminste zo was het)

Ar

Bericht door Ar » 11 jul 2008, 17:48

Nog steeds. Ik heb inmiddels dit jaar al twee keer op een oprijwagen gezeten. De ene keer 70 km. Super service.

Ik heb meerder auto's en dan is de ANWB goedkoper, omdat het per persoon is.

Plaats reactie