Fake platen op de Ring

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Hunter » 24 jun 2008, 15:44

JeroenT schreef:Valt dat niet onder je reisverzekering?
Als je 1 dagje in het buitenland bent, zonder overnachting zal er vaak geen dekking zijn voor een kapotte auto in het buitenland op een reisverzekering.

Dit geldt vaak pas bij een aantoonbare overnachting (dus niet slapen in de auto)

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 24 jun 2008, 16:12

Bert ///M3 schreef:Hm nou dat kan tegenvallen. Als je een beetje je best doet dan kan je voor alleen de baanschade al een leuke E36 kopen.

Je ziet het ook wel op CPZ bijvoorbeeld, rijden ze met 500 euro barrels maar de meesten hebben er nog nooit over nagedacht wat het kost als je wat aan gort rijd.

Heel goed punt, Bert. Ik heb derhalve ook altijd een zeer ruim ingecalculeerd bedrag op mijn rekening staan als het fout mocht gaan. Dit is ook de reden dat ik de 5 serie gekocht heb. de c30 ging prima leuk over de baan maar als je die kort rijdt heb je zo'n pak ellende aan je broek.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 04 jul 2008, 00:31

topic niet gevolgd zie ik deze ontsporing :cry:
volgens mij begrijpen jullie me niet
met een leasewagen heb je niets op de ring te zoeken is mijn mening
doe je het wel pak dan fake nummerplaten
ben je niet herkenbaar op de verschillende sites
fake als in platen met "driving fun" erop ofzo
ik spreek toch nergens over valse ?
ik zou er niet aan moeten denken dat mn wagen met kenteken zomaar gepubliceerd wordt voor jan en alleman
leuk voor je werkgever voor in je persoonlijk dossier

dan een ander niet geheel onbelangrijk puntje (algemeen niet op de persoon)
persoonlijk vind ik het nogal laf te denken dat je op de ring verzekerd bent (ook al zou het evt wel zo zijn, ik ken verschillende verhalen dat het achteraf niet zo bleek te zijn)
prestatierit / tijdrit ben je niet verzekerd
touristenfahrt my ass, ja als je 1 ronde daar gaat rijden om ff te kijken misschien, die andere 100 ronden, tourist fahrt ? Ja dag, moet ik de spiegel voor houden of doe je het zelf ?
mooie topics op internet deelnemen met je tijden genoteerd, dacht je dat de experts die ingehuurd worden door verzekeringsmaatschappijen uit een ei komen ofzo ?

de helden die hun auto opvouwen op de ring en claimen bij de verzekering zorgen voor torenhoge premies
dus hoezo verantwoording nemen voor je daden ?
en waarom moet ik daar indirect aan bijdragen ?
moedwillig gaan racen en dan je wagen opvouwen waarvan de oorzaak aantoonbaar in het verkennen van je grenzen ligt.....................

is ook de enige reden dat je geen licentie haalt en lekker op CPZ of waar dan ook gaat racen. DAT kost namenlijk wel serieus geld en is 100% zeker NIET verzekerd, terwijl het effect hetzelfde is : rijden op tijd / prestatieritten uitvoeren.

rijden op de ring is budget racen en dan als het misgaat claimen bij de verzekering sorry hoor nu ga ik ff bot doen maar DAN ben je dus een hypocriet-weich-ei van de eerste categorie

dat moest er ff uit

8)

E

PS al het op de man gespeelde persoonlijke commentaar ben ik maar snel vergeten, op zijn zachtst gezegd niet DF waardig

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 04 jul 2008, 02:46

Erik schreef:touristenfahrt my ass, ja als je 1 ronde daar gaat rijden om ff te kijken misschien, die andere 100 ronden, tourist fahrt ? Ja dag, moet ik de spiegel voor houden of doe je het zelf ?
mooie topics op internet deelnemen met je tijden genoteerd, dacht je dat de experts die ingehuurd worden door verzekeringsmaatschappijen uit een ei komen ofzo ?
Of jij (of een andere held) voor jezelf claimt of niet zal me jeuken. Zoals je hierboven ook had kunnen lezen gaat het me om de ANDERE partij die er heel veel last van heeft als 1 of andere gek met valse platen in TF rond komt rijden.

Kort gezegd: Als jij een oliespoor legt met je valse plaatjes en Herr Fabian (of Koen of Jos of wie dan ook) gaat op z'n plaat daarover krijgt die persoon geen centen omdat jij met valse platen rondrijdt, of anderen adviseert dit te doen. En daar heb ik moeite mee!

(BTW, heb gewoon EU licentie sinds m'n 18e, maar Ringen vind ik leuker! Heb nog nooit een TF tijd op internet genoteerd. Verder nog vooroordelen?)
de helden die hun auto opvouwen op de ring en claimen bij de verzekering zorgen voor torenhoge premies
dus hoezo verantwoording nemen voor je daden ?
Dat zijn er heel weinig. Dat doet de Polizei wel voor ze als er twee partijen betrokken zijn. Het is openbare weg weet je nog?

Gebruikersavatar
Pluggie
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:27

Bericht door Pluggie » 04 jul 2008, 03:48

Nou als je klapt op de ring, oh ja, dan rij je zo ff weg, met je fake platen.
Dus doen jongen je fake platen.
Dat wordt lachen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 04 jul 2008, 09:03

"Fake nummer platen als zijnde Driving Fun erop"...
Op een openbare tolweg? :wink:

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 04 jul 2008, 09:19

@erik, je reactie is in elk geval wel uit het hart zo te lezen

maar met fake platen rijden blijft niet kunnen, leasebak of niet

stel nu dat je iets veroorzaakt dat je zelf niet in de gaten hebt, maar waarvoor het slachtoffer wel door je verzekering schadeloos gesteld zou kunnen worden, en er is een getuige van het voorval die tijd heeft om je kenteken te noteren terwijl jij van de ring afrijdt op weg naar huis, moet hij dan alle verzekeraars in europa gaan bellen om te vragen of ze een grijze scooby met een fake nummerplaat verzekerd hebben? stel...

en ja, bij mijn ongelukje op de ring is de vangrail door mijn verzekering betaald, mijn auto heb ik met een leuk dagwaardeverlies aan een mede df-er verkocht voor de onderdelen, ik reed daar niet om mijn auto te crashen

en ach, dat schade rijden op de ring de verzekeringspremie zou verhogen, tja, wat denk je van de bonus / malus regeling, van een winterse dag, van een hagelbui vorige week die meer dan 100.000 euro schade veroorzaakt, van de gemiddelde chauffeur...

frank

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 04 jul 2008, 09:56

laat ik het zo zeggen
de basis van "mijn" probleem zit hem in het feit dat ik denk dat de leasemaatschappij niet zo gecharmeerd is van je racerij op de ring.
lijkt me ook wel logisch ook.
lijkt me ook logisch dat als je het netjes meldt van tevoren dat je maandelijkse premie bijv. 200 euro hoger wordt.
dat je het zonder te melden stiekum toch doet, ben ik het niet mee eens maar begrijp het wel (klein beetje)
wat ik stuitend vind is dat vervolgens heel internet vol komt te staan met fotos van jou in je leasewagen kenteken en bakkes er vol op, of je het nu wilt of niet.
voor mij allemaal hypothetisch want mij zul je niet vinden in de leasert op de ring
sterker nog mij zal je helemaal niet vinden op de ring, ook niet in mn wrx
dus ook niet met fake platen
dan liever driftdagen ofzo

maar die fotosites baren me wel zorgen

E

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 04 jul 2008, 11:38

Erik,

Zolang zowel de Leasemaatschappij, verzekeraar en werkgever de ring niet uitsluiten is het feitelijk toegestaan op de ring te rijden. In dat geval snap ik het punt m.b.t. "fake-platen" niet. Als deze uitzondering er wel is heb je met dat voertuig niks op de ring te zoeken.

Mvg,



Mark

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Eric H » 04 jul 2008, 11:40

Erik schreef:laat ik het zo zeggen
de basis van "mijn" probleem zit hem in het feit dat ik denk dat de leasemaatschappij niet zo gecharmeerd is van je racerij op de ring.
lijkt me ook wel logisch ook.
Als je lease maatschappij er niet van gecharmeerd is dan moet je niet op de ring rijden.

Ik snap niet waarom iemand het ook maar in zijn hoofd haalt om met fake platen rond te gaan rijden, of om daaraan te denken.
( of dit nu DF platen zijn of echte valse platen )
In beide gevallen is nl. de identiteit van de bestuurder/eigenaar niet te achterhalen.

Het feit dat je foto's op de diverse sites kunnen verschijnen is inherent aan het rijden over de ring.
Nogmaals, als je hier een probleem mee hebt dan moet je niet gaan rijden.

Het is heel simpel, zet de plus en de minpunten tegen over elkaar en bepaal op basis daarvan of je wilt ringen.

Als nee : geen probleem.
Als ja : accepteer dan ook de gevolgen.

Kentekenplaten in welke vorm dan ook die er voor zorgen dat je niet te identificeren bent zijn m.i. not done.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 04 jul 2008, 13:38

Even wat anders
Ik zie dat ik dit topic gestart heb
Nu ben ik weleens vergeetachtig
MAAR IK HEB NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT DIT TOPIC GESTART
En al helemaal niet op deze wijze
Heren moderators dat kan natuurlijk niet, FOEI !
Ik begreep mer al geen hol van dat dit verhaal zo uit zijn verband raakte
Ik kan nu begrijpen dat mensen denken dat ik het normaal vind dat je met fake platen rond rijdt en zelfs denken dat ik dat doe
Dat klopt niet omdat mijn post een reactie op vele eerdere posts is in een ander draadje
Dat is niet des DF dus heren moderators doe je best en gooi dit topic dan ook op slot

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 04 jul 2008, 14:09

ach, je hebt vast gewoon per ongeluk op "nieuw onderwerp" ipv "nieuw antwoord" geklikt...

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 04 jul 2008, 19:08

Erik schreef:Ik zie dat ik dit topic gestart heb
Nu ben ik weleens vergeetachtig
MAAR IK HEB NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT DIT TOPIC GESTART
En al helemaal niet op deze wijze
Klopt. Je oorspronkelijke reactie stond in een ander draadje, en is daar pas na een paar dagen uitgehaald. Vermoedelijk omdat het een schaduw wierp op het oorspronkelijke onderwerp.

En die fotosites zijn geweldig. Heb er tot nu toe 1000+ totaal, waarvan 3 honderdnogwat van dit jaar. Als je iets te verbergen hebt als je daar rijdt moet je er misschien niet rijden.....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 jul 2008, 19:50

Als je iets te vebergen hebt?

Komt lekker sympathiek over :roll:

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Bericht door Rambler » 04 jul 2008, 23:17

leasebak van de zaak, Ring? Wie haalt het in zijn hoofd. :shock: Sta je daar op maandagmorgen met de antenne in je hand bij de zaak.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 jul 2008, 23:24

Even los van het onderwerp vind ik het zeer schadelijk als van een enkele post(vooral één als deze) binnen een topic zomaar een topic-start wordt gemaakt zonder dit duidelijk aan te geven.:evil: Modereer dan helemaal niet. :?

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 jul 2008, 10:21

Mari Oh Oh! schreef:Even los van het onderwerp vind ik het zeer schadelijk als van een enkele post(vooral één als deze) binnen een topic zomaar een topic-start wordt gemaakt zonder dit duidelijk aan te geven.:evil: Modereer dan helemaal niet. :?
I agree. Gooi dit maar op slot, het is wel duidelijk dat het rijden met dus valse/illegale platen not done is en Erik heeft ook uitgelegd dat hij dat dus helemaal niet bedoelde.


Geen gezeik, iedereen rijk en over en sluiten.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 05 jul 2008, 11:20

Ja sorry hoor maar dat kan dus gewoon niet
Zo trek je discussies volledig uit verband
Dat blijkt maar weer
E

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 05 jul 2008, 12:20

We zoeken nog even uit wie er eventueel een splitsing heeft gemaakt waardoor dit een op zichzelf staand topic is geworden.
Er zijn nu twee Mods die nog niet gereageerd hebben, maar vooruitlopend op hun antwoord gooi ik dit wel alvast op slot.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten