Knot schreef:Mijn GT gebruikte ook nagenoeg geen olie, stond op 140k toen ik m wegdeed... wel een iets wat aanwezige vanos... verder niks aan de hand. Echter ik ga af op andere ervaringen en exemplaren die dus wel voor de 2 ton open zijn geweest... misschien zijn die wel koud geplankt ofzo, ik weet het niet.. je weet nooit hoe dom anderen met de spullen omgaan.
Wel grappig... verhalen over mij en continu in de begrenzer hangen, driften op droog, burnouts enz enz.... en toch vind ie dat volgens mij lekkerder als de noob die rustig rijdt en die paar keer bij een verjaardag zn M3 laat zien en m met 18graden olietemperatuur vol op 7300rpm wegtrekt!
Er is voor mij maar 1 echt betrouwbare en goed onderhouden M3 occasion in de E36 rij die ik zou kopen, dat is de 92-LB-BF

Ik doel op het feit dat je altijd de negatieve voorbeelden aanhaalt. Natuurlijk is dat ook een beetje normaal, ik zou zelf mss ook zo zijn.
Maar toch, zou ik er zwaar op willen drukken dat km-standen bij goed onderhouden en behandelde sportwagens weinig te zeggen heeft. Integendeel zelfs: Ik herinner me nog goed dat bij de eerste testen van een bepaalde motor, die motor na break-in periode 8% onder de opgegeven waarde presteerde...
Na 300k durabiliteitstest in een mule in Spanje hebben ze het blok voor de gein nog eens op de bank gezet. Warempel bijna 10% BOVEN de opgegeven waarde. Bij dat blok was 10% 40pk, and that makes a difference...
uit de resultaten van de opmetingen naderhand bleek dat deze motor (op een paar micron slijtage aan de zuigerveren en nokkenas) nog in nieuwstaat was...
De key naar dit resultaat was, dat die motor voortdurend warm is geweest en behandelt is door mensen die kunnen rijden. Blok liep trouwens op mineraalolie, dus geen synthetic shit zoals al die garage queentjes hier
Een bekende auto of een auto van een duidelijke liefhebber die weet hoe hij met zijn spullen moet omgaan mag voor mij 400k km hebben...
Bovendien, geef mij maar een ongevalvrij doorzichtig exemplaar met 300k km ipv een vage 9de hands met 150k... Bij low mileage exemplaren zet ik altijd een vraagteken mbt schadeverleden...
Dus knot, wat je voor de rest met je auto uitsteekt interesseert me niet, maar ik wil gewoon op dat ene statement ingaan waar ik het bijlange na niet mee eens ben...