Audi eist betere service
-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
Audi eist betere service
Audi heeft de aftersales contracten met al haar dealers in Europa opgezegd. De opzegtermijn is 2 jaar dus er verandert op korte termijn niks, maar het merk wil zo een stok achter de deur hebben bij het vergroten van de klanttevredenheid. Doel is de waardering te verhogen tot hetzelfde peil van concurrenten BMW en Mercedes-Benz, de belangrijkste concurrenten in het premiumsegment.
“Het is niet leuk, maar ik begrijp het wel”, zo laat de voorzitter van de dealervereniging tegenover vakblad Automotive weten. “Ze willen een inhaalslag maken. Ze hebben alle contracten in heel Europa opgezegd om het klanttevredenheid proces onder druk te zetten en te versnellen.”
Om in aanmerking voor een nieuw servicecontract te komen zullen de Audi dealers flink moeten investeren. De verwachting is dat de investering voor kleinere dealers, met een lage aftersales omzet, moeilijk terug te verdienen zal zijn. Gevolg: een (verdere) schaalvergroting in het dealerbestand.
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=7290&n=0
“Het is niet leuk, maar ik begrijp het wel”, zo laat de voorzitter van de dealervereniging tegenover vakblad Automotive weten. “Ze willen een inhaalslag maken. Ze hebben alle contracten in heel Europa opgezegd om het klanttevredenheid proces onder druk te zetten en te versnellen.”
Om in aanmerking voor een nieuw servicecontract te komen zullen de Audi dealers flink moeten investeren. De verwachting is dat de investering voor kleinere dealers, met een lage aftersales omzet, moeilijk terug te verdienen zal zijn. Gevolg: een (verdere) schaalvergroting in het dealerbestand.
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=7290&n=0
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Audi eist betere service
Duidelijk verhaalStarred schreef:Om in aanmerking voor een nieuw servicecontract te komen zullen de Audi dealers flink moeten investeren. De verwachting is dat de investering voor kleinere dealers, met een lage aftersales omzet, moeilijk terug te verdienen zal zijn. Gevolg: een (verdere) schaalvergroting in het dealerbestand.

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Steeds meer Audi dealer maken zich los van VW.
De dealer in Voorschoten betrekt over enige tijd een 'Audi-world'-pand langs de A4 bij Leiderdorp. De dealer in Gouda heeft een optie op een nieuw te bouwen pand langs de A12 met een gevel die verplicht minimaal 9 meter hoog is.
Audi moet ook meer ruimte hebben in de showrooms en voor het onderhoud. Had je eerst nog een A3, A4, A6 en A8 en TT, binnen afzienbare tijd zijn daar de Q7, R8, Q5, Q3, A1, A5, A7 aan toegevoegd en toe te voegen.
Een Audi dealer zal een in de werkplaats een brug of 6 tot 8 moeten hebben staan en daarnaast nog een quickservice met 2 bruggen.
Als ik dan de het geklaag hoor over marges bij de dealer dan denk ik dat veel dealers naar de Volkswagenbank of PON-bank toe moeten om zo'n gebouw neer te gaan zetten.
De dealer in Voorschoten betrekt over enige tijd een 'Audi-world'-pand langs de A4 bij Leiderdorp. De dealer in Gouda heeft een optie op een nieuw te bouwen pand langs de A12 met een gevel die verplicht minimaal 9 meter hoog is.
Audi moet ook meer ruimte hebben in de showrooms en voor het onderhoud. Had je eerst nog een A3, A4, A6 en A8 en TT, binnen afzienbare tijd zijn daar de Q7, R8, Q5, Q3, A1, A5, A7 aan toegevoegd en toe te voegen.
Een Audi dealer zal een in de werkplaats een brug of 6 tot 8 moeten hebben staan en daarnaast nog een quickservice met 2 bruggen.
Als ik dan de het geklaag hoor over marges bij de dealer dan denk ik dat veel dealers naar de Volkswagenbank of PON-bank toe moeten om zo'n gebouw neer te gaan zetten.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Dat is vaak wel zo.wooter schreef:Ironie natuurlijk dat je bij de kleinere dealer net méér service krijgt.
Wat mij ook verbaasd is: Vergelijken met BMW (als 'service kwaliteit' niveau) zou ik niet als maatstaf willen zetten als autoleverancier zijnde (ook Audi niet). Mijn ervaringen zij daar in elk geval niet bijster positief (als ik mij netjes uitdruk)
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten