topic's bundelen misschien overzichterlijker?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

topic's bundelen misschien overzichterlijker?

Bericht door M@rcel » 20 jun 2008, 13:49

Kon er geen ander topic over vinden, dus bij deze.

Het valt me op dat er weer wat topic's geopend worden die volgens mij best wel in eentje zouden kunnen passen.

-Twee hybride draadjes
-Twee help Rico aan een nieuw vervoermiddel draadjes
-Meerdere 1 serie draadjes
-Meerdere 3 serie draadjes
-Meerdere big brother is watching you draadjes
-Updates over de auto van een forummember kan toch best wel in zijn eigen voorsteldraadje
-Meerdere belastingmaatregelen draadjes

etc.

Misschien ligt het wel aan mezelf, maar soms moet ik echt zoeken waar iets geschreven stond, lees meerdere topic's doorbladeren.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 jun 2008, 13:52

Klopt idd. De zoekfunctie wordt weinig gebruikt heb ik het idee. ;)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 jun 2008, 13:55

indobesar schreef:Klopt idd. De zoekfunctie wordt weinig gebruikt heb ik het idee. ;)
De zoekfunctie van dit forum zuigt anders ook 10 keer harder dan een Nilfisk. :) Wordt hoog tijd voor betere forumsoftware.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 jun 2008, 14:06

Wouter81 schreef: De zoekfunctie van dit forum zuigt anders ook 10 keer harder dan een Nilfisk. :)
Ik geloof dat de correcte uitdrukking is: Harder dan een wittehuisstagiaire.

indobesar

Bericht door indobesar » 20 jun 2008, 14:08

LOL. Juist. Waar ik me ook aan erger, maar dat is eigenlijk voor een ander draadje, is dat je geen "knop" hebt, ongelezen berichten, maar alleen "Berichten sinds laatste bezoek". Open je bijv. een extra tabblas/venster, dan is volgens het forum alles reeds gelezen... Hinderlijk. :?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 jun 2008, 14:09

indobesar schreef:LOL. Juist. Waar ik me ook aan erger, maar dat is eigenlijk voor een ander draadje, is dat je geen "knop" hebt, ongelezen berichten, maar alleen "Berichten sinds laatste bezoek". Open je bijv. een extra tabblas/venster, dan is volgens het forum alles reeds gelezen... Hinderlijk. :?
Juist, daar irriteer ik me ook mateloos aan. Er moet gewoon een optie komen dat je alle topics ziet, gesorteerd op laatste reactie (bovenaan).

M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 jun 2008, 14:10

indobesar schreef:LOL. Juist. Waar ik me ook aan erger, maar dat is eigenlijk voor een ander draadje, is dat je geen "knop" hebt, ongelezen berichten, maar alleen "Berichten sinds laatste bezoek". Open je bijv. een extra tabblas/venster, dan is volgens het forum alles reeds gelezen... Hinderlijk. :?
Hadden we hier niet ook al een topic over? :wink:

indobesar

Bericht door indobesar » 20 jun 2008, 14:27

De mods laten je topics liggen, Marcel ;)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 jun 2008, 14:45

2 ervan voelen zich blijkbaar aangesproken... 8)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 jun 2008, 14:48

Ik niet. :P

Topics bundelen is met de huidige forumsoftware niet mogelijk trouwens, eentje op slot gooien en verder gaan in de andere werkt dan het makkelijkste.

indobesar

Bericht door indobesar » 20 jun 2008, 14:53

Peter, je vertelt toch niet dat 'mergen' onmogelijk is :shock: :?:

Dexter

Bericht door Dexter » 20 jun 2008, 14:54

indobesar schreef:De mods laten je topics liggen, Marcel ;)
Nee, hij heeft wel gelijk maaaarrrr er zijn verzachtende omstandigheden!
Sommige dingen lopen door elkaar heen (met name in off-topic) omdat de besproken zaken wederzijdse raakvlakken hebben.
Economie, brandstofprijzen, transport, overheid(sbemoeienis) en belastingen zijn onderwerpen waar dat gebeurt.
Rico is altijd al een meester geweest in dubbele draadjes, hoe denk je dat ie aan al die posts komt? :roll:
Over BMW's raak je niet uitgesproken dus dat is ook vrij logisch..... :twisted:
Blijven alleen nog de topics over de auto's van de DF'ers.
Die moeten inderdaad vaker in "Mijn auto"worden geupdate.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2008, 16:47

Het is inderdaad lastig. We proberen zoveel mogelijk mensen erop te wijzen en de nieuwe draad op slot te doen en verwijzen naar de oude.

Zie bijvoorbeeld de Opel Insignia. Is al een draad over. De starter moet gewoon even zoeken op zo'n eenvoudige naam en de oude draad erbij pakken.

Daarom gooi ik de nieuwe dicht en verwijs naar de oude.

Zoiets heb je niet altijd in de hand. Je kunt natuurlijk niet zeggen: doe alle BMW draadjes in 1 draad.

Zo werkt het niet. Hoe groter het onderwerp hoe lastiger het bundelen is en met name hoe onoverzichtelijker.

Een paar draadjes over een 1-serie is niet gek, omdat meerdere draadjes meerdere pagina's kunnen beslaan over een deelonderwerp.

Een draadje echter over een Opel Insignia niet. Daar zal echt niet veel over gepost worden en is bundeling logischer.

Iets anders is de zoekfunctie: over het algemeen moet je alles wel terug kunnen vinden, hoewel het systeem verre van feilloos is.

Zo kun je iets zoeken in een draadje met 63 pagina's vergeten, moet je handmatig doen. Zoeken op "M3" of "S4" kun je ook vergeten, want twee letter.

Echter, je kunt wel zoeken op meerdere woorden en combineren met de naam van de poster.

Kortom: binnen de beperktheid van het systeem is redelijk wat mogelijk, maar het begint natuurlijk bij de poster.

Daarnaast is bundeling bij OFF TOPIC natuurlijk ook het moeilijkst. Bekeken wordt of alle politieke discussies in één draad horen. Maar ook dan zal het de overzichtelijkheid niet ten goede komen gelet op het verwachte aantal pagina's.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 20 jun 2008, 17:02

Binnen de huidige phpBB software is merging wel mogelijk, als modificatie moet je deze dan implementeren.

In de nieuwe phpBB software (3.0.x), die volgens mij ook ooit wel een keer hierheen komt, zit deze future standaard ingebakken.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2008, 17:07

We wachten met smart op de nieuwe ...

RVV

Bericht door RVV » 20 jun 2008, 17:14

Macboy schreef:We wachten met smart op de nieuwe ...
Jij bent de eerste die straks mag fappen :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 jun 2008, 17:43

Ik vind een aantal draadjes over de 1 serie wel te gek. Misschien is de zoveelste 1 serie openingspost nog wel de moeite waard, echter op de volgende pagina schrijven we alweer over het zelfde wat er in al die 1 serie draadjes staat.

Het zou eigenlijk een beetje de discipline van de forumleden moeten zijn om oudere draadje zo nu en dan omhoog te schoppen, zeker als er weer een nuttige bijdrage geschreven kan worden.
Niet telkens weer een heel nieuw draadje met een zoveelste youtube filmpje waarin een 335i een M3 zoek rijdt, of een zoveelste draadje over wie je afgelopen avond weer hebt zoek gereden.

indobesar

Bericht door indobesar » 20 jun 2008, 17:58

Macboy, het is helemaal niet lastig. Kwestie van een goed en streng beleid hanteren en dat naleven ;)

Open bijv. een sprintjes topic, waar over kills gepost kan worden, open bijv. een groot Youtube/Veoh/Streetfire topic waar filmpjes gepost kunnen worden ipv losse topics. Zo gaat dat natuurlijk op voor diverse onderwerpen, zoals een massive 1-Serie topic.

Plaats reactie