Einde van een tijdperk
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Einde van een tijdperk
General Motors wil af van SUV-imago
4 juni 2008, 7:54 | BNR.nl
General Motors wil niet meer geassocieerd worden met benzineslurpende SUV's. De Amerikaanse autofabrikant sluit vier fabrieken waar SUV's worden gemaakt.
Het merk Hummer wordt waarschijnlijk verkocht. Volgens de topman van General Motors schaden de benzineslurpers het imago van zijn bedrijf.
Uit cijfers van de auto-industrie blijkt dat steeds meer Amerikanen kiezen voor kleine energie-zuinige Japanners.
http://www.bnr.nl/archief?url=/csFdArti ... _SUV_imago
Eindelijk gaat een van de amerikaanse autibedrijven overstag, maar is he misschien al te laat
4 juni 2008, 7:54 | BNR.nl
General Motors wil niet meer geassocieerd worden met benzineslurpende SUV's. De Amerikaanse autofabrikant sluit vier fabrieken waar SUV's worden gemaakt.
Het merk Hummer wordt waarschijnlijk verkocht. Volgens de topman van General Motors schaden de benzineslurpers het imago van zijn bedrijf.
Uit cijfers van de auto-industrie blijkt dat steeds meer Amerikanen kiezen voor kleine energie-zuinige Japanners.
http://www.bnr.nl/archief?url=/csFdArti ... _SUV_imago
Eindelijk gaat een van de amerikaanse autibedrijven overstag, maar is he misschien al te laat
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik vind het persoonlijk niet erg die grote bakken op de weg weg
een prieus vind ik wel erg...maar ze maken straks supersnelle elektra sportwagens, en als dat een tijdje loopt denk ik dat je best een leuk compromis kan hebben, en dan een slurper ernaast voor de nostalgie 8)
geen gezeur meer op geluidsdagen immers die elektra racers maken bijna geen geluid en lijkt me ook leuk racen een soort supersnelle botsauto's en daar had ik vroeger ook veel lol in, dus zal wel mee vallen denk ik, en voorlopig kunnen we nog even genieten van onze slurpers.
een prieus vind ik wel erg...maar ze maken straks supersnelle elektra sportwagens, en als dat een tijdje loopt denk ik dat je best een leuk compromis kan hebben, en dan een slurper ernaast voor de nostalgie 8)
geen gezeur meer op geluidsdagen immers die elektra racers maken bijna geen geluid en lijkt me ook leuk racen een soort supersnelle botsauto's en daar had ik vroeger ook veel lol in, dus zal wel mee vallen denk ik, en voorlopig kunnen we nog even genieten van onze slurpers.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
GM wil ook niet om zeep geholpen worden. Heeft o.a. te maken met toeleveranciers. Moet je dan eens zien hoeveel mensen ineens werkeloos raken. Dat wil niemand. Verder deelt GM met DaimlerChrysler volgens mij veel toeleveranciers. Als GM ophoudt is de klap niet te overzien. Gewoon vechten blijven dus. Anders gaat Daimlerchrysler ook nog om, wie gaan dan mee?... heel veel...
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Daimlerchrysler is al lang niet meer maar die toeleveranciers zullen gewoon andere markten aanboren zoals kleine auto's die GM meer wil produceren.Hendrik Kinderman schreef:GM wil ook niet om zeep geholpen worden. Heeft o.a. te maken met toeleveranciers. Moet je dan eens zien hoeveel mensen ineens werkeloos raken. Dat wil niemand. Verder deelt GM met DaimlerChrysler volgens mij veel toeleveranciers. Als GM ophoudt is de klap niet te overzien. Gewoon vechten blijven dus. Anders gaat Daimlerchrysler ook nog om, wie gaan dan mee?... heel veel...
Enigste probleem wat je krijgt is gaat de ontwikkeling van grote V8 motoren door. Hoogstwaarschijnlijk niet, toekomst zal toch liggen in kleinere motoren + turbo's ala x35i blokken of TFSI blokken
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
De keuze is niet gebaseerd op groen of dood maar op andere factoren.Hendrik Kinderman schreef:Er is nu werkelijk een revolutie op gang in de hele autowereld...
Groen of dood
Groen dan maar
Amerika trekt zich van het milieu niet zoveel aan hoor! (het Kyoto verdrag wat nooit geratificeerd is bijvoorbeeld)
Alle vooraanstaande economen in Amerika hebben al meer dan een jaar geleden aangegeven dat de gestaag dalende Dollarkoers in combinatie met de toenemende wereldwijde vraag naar olie en een afnemende productie, voor een significante prijsstijging van de olieprijs zouden gaan zorgen.
Die prijsstijging is er nu duidelijk zichtbaar gekomen en dus staat Amerika nu eindelijk ook voor de keuze om hun verbruik (25% van het wereldverbruik/85 miljoen vaten per dag) drastisch te gaan beperken, omdat ze anders in een nog zwaardere recessie dan die waarin ze nu al zitten zullen raken.
Ik verdenk de Bush administration er dus van dat ze daarom druk uitoefenen op de Amerikaanse autofabrikanten om een andere koers te gaan varen om het tij alsnog te kunnen keren.
Dat daarbij op korte termijn duizenden banen verloren zullen gaan is een klein offer vergeleken met een zeer wel mogelijke totale economische depressie van Amerika.
Let maar eens op hoe lang het gaat duren voordat de Amerikaanse automobielbouwers zelf komen met compact-cars om hun verkoopcijfers weer op te krikken.
Want ze gaan dat marktaandeel natuurlijk niet zondermeer overlaten aan de Japanners en de Europeanen....8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten