Einde van een tijdperk

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Einde van een tijdperk

Bericht door Niall » 04 jun 2008, 08:46

General Motors wil af van SUV-imago
4 juni 2008, 7:54 | BNR.nl

General Motors wil niet meer geassocieerd worden met benzineslurpende SUV's. De Amerikaanse autofabrikant sluit vier fabrieken waar SUV's worden gemaakt.

Het merk Hummer wordt waarschijnlijk verkocht. Volgens de topman van General Motors schaden de benzineslurpers het imago van zijn bedrijf.

Uit cijfers van de auto-industrie blijkt dat steeds meer Amerikanen kiezen voor kleine energie-zuinige Japanners.

http://www.bnr.nl/archief?url=/csFdArti ... _SUV_imago

Eindelijk gaat een van de amerikaanse autibedrijven overstag, maar is he misschien al te laat :roll:

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 04 jun 2008, 08:57

Jammer

Jammer

Jammer


Nog ff en we rijden straks allemaal een prius :mrgreen:

Moet niet gekker worden.

Gr. Cor

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 04 jun 2008, 09:18

Je kon er op wachten.....

Ik vind die volta er anders best wel lekker uitzien.
Het geluid zal wel helemaal niks zijn :wink:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 04 jun 2008, 09:19

Echt jammer........

De Chevrolet Blazer, Tahoe en Suburban 8) Die associeer ik graag met GM.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 04 jun 2008, 09:28

Het niet zozeer met benzineslurpen te maken, als met het feit dat die dingen ook in Amerika niet meer verkocht gaan worden vanwege de dure ( :lol: ) brandstofprijzen daar.

Je kunt nu dus blijkbaar onder het mom van milieu een reorganisatie doorvoeren ;)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 jun 2008, 09:32

Een Tahoe kan er idd ook wat van.. maar we zitten toch vaak alleen in de auto, en ook al zit je met zn 4en heb je nog niet zo'n groot/hoog/lomp pickup/hummer ding nodig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 jun 2008, 12:37

Ik vind het persoonlijk niet erg die grote bakken op de weg weg :lol: :wink:

een prieus vind ik wel erg...maar ze maken straks supersnelle elektra sportwagens, en als dat een tijdje loopt denk ik dat je best een leuk compromis kan hebben, en dan een slurper ernaast voor de nostalgie 8)

geen gezeur meer op geluidsdagen immers die elektra racers maken bijna geen geluid en lijkt me ook leuk racen :lol: een soort supersnelle botsauto's en daar had ik vroeger ook veel lol in, dus zal wel mee vallen denk ik, en voorlopig kunnen we nog even genieten van onze slurpers.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 04 jun 2008, 14:51

Er is nu werkelijk een revolutie op gang in de hele autowereld...


Groen of dood



Groen dan maar

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 05 jun 2008, 01:00

Hendrik Kinderman schreef:Er is nu werkelijk een revolutie op gang in de hele autowereld...


Groen of dood



Groen dan maar
En zwart dan :?:

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 05 jun 2008, 09:24

Ook cor :twisted:

ook nog lekker die Vette's blijven bouwen... gaat toch om eenX% van de markt, kan nog wel 8)

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 05 jun 2008, 09:26

GM wil ook niet om zeep geholpen worden. Heeft o.a. te maken met toeleveranciers. Moet je dan eens zien hoeveel mensen ineens werkeloos raken. Dat wil niemand. Verder deelt GM met DaimlerChrysler volgens mij veel toeleveranciers. Als GM ophoudt is de klap niet te overzien. Gewoon vechten blijven dus. Anders gaat Daimlerchrysler ook nog om, wie gaan dan mee?... heel veel...

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 05 jun 2008, 09:32

Hendrik Kinderman schreef:GM wil ook niet om zeep geholpen worden. Heeft o.a. te maken met toeleveranciers. Moet je dan eens zien hoeveel mensen ineens werkeloos raken. Dat wil niemand. Verder deelt GM met DaimlerChrysler volgens mij veel toeleveranciers. Als GM ophoudt is de klap niet te overzien. Gewoon vechten blijven dus. Anders gaat Daimlerchrysler ook nog om, wie gaan dan mee?... heel veel...
Daimlerchrysler is al lang niet meer :lol: maar die toeleveranciers zullen gewoon andere markten aanboren zoals kleine auto's die GM meer wil produceren.

Enigste probleem wat je krijgt is gaat de ontwikkeling van grote V8 motoren door. Hoogstwaarschijnlijk niet, toekomst zal toch liggen in kleinere motoren + turbo's ala x35i blokken of TFSI blokken

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 05 jun 2008, 09:59

Hendrik Kinderman schreef:Er is nu werkelijk een revolutie op gang in de hele autowereld...


Groen of dood



Groen dan maar
De keuze is niet gebaseerd op groen of dood maar op andere factoren.
Amerika trekt zich van het milieu niet zoveel aan hoor! (het Kyoto verdrag wat nooit geratificeerd is bijvoorbeeld)
Alle vooraanstaande economen in Amerika hebben al meer dan een jaar geleden aangegeven dat de gestaag dalende Dollarkoers in combinatie met de toenemende wereldwijde vraag naar olie en een afnemende productie, voor een significante prijsstijging van de olieprijs zouden gaan zorgen.
Die prijsstijging is er nu duidelijk zichtbaar gekomen en dus staat Amerika nu eindelijk ook voor de keuze om hun verbruik (25% van het wereldverbruik/85 miljoen vaten per dag) drastisch te gaan beperken, omdat ze anders in een nog zwaardere recessie dan die waarin ze nu al zitten zullen raken.
Ik verdenk de Bush administration er dus van dat ze daarom druk uitoefenen op de Amerikaanse autofabrikanten om een andere koers te gaan varen om het tij alsnog te kunnen keren.
Dat daarbij op korte termijn duizenden banen verloren zullen gaan is een klein offer vergeleken met een zeer wel mogelijke totale economische depressie van Amerika.
Let maar eens op hoe lang het gaat duren voordat de Amerikaanse automobielbouwers zelf komen met compact-cars om hun verkoopcijfers weer op te krikken.
Want ze gaan dat marktaandeel natuurlijk niet zondermeer overlaten aan de Japanners en de Europeanen....8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten