Stijlloze ramen
-
- Berichten: 21737
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Stijlloze ramen
Ik heb een soort obsessie voor auto's waarbij de ramen geen deurstijl hebben.. dus wat je meestal bij coupé-modellen ziet. Misschien moet ik het front pro-stijlloze ramen oprichten.
Ben ik de enige hierin?
Auto's die dat hebben scoren bij mij zeker pluspunten!
Ben ik de enige hierin?
Auto's die dat hebben scoren bij mij zeker pluspunten!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Impreza heeft dat ook, vind het ook wel mooi inderdaad.
Maar nadeel:
Als je een ruit kapot hebt kan er geen noodruit in (of kan wel, maar dan kan de deur ook niet meer open).
En boven de 200 hoor je ook wel erg veel windgeruis, zou minder zijn met een stijl eromheen denk ik.
Maar mooi is het zeker! 8)
Maar nadeel:
Als je een ruit kapot hebt kan er geen noodruit in (of kan wel, maar dan kan de deur ook niet meer open).
En boven de 200 hoor je ook wel erg veel windgeruis, zou minder zijn met een stijl eromheen denk ik.
Maar mooi is het zeker! 8)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Cooper S heeft het ook, ik vind het mooi maar ook een groot nadeel hebben, je bent namelijk eerder geneigd om met je hoofd/gezicht tegen het glas te stoten en dat is echt minder
Heb je gisteren dat verhaal in de krant gelezen van die francaise die een nieuw gezicht heeft gekregen ?
Nou ik ging haar al voor
Heb je gisteren dat verhaal in de krant gelezen van die francaise die een nieuw gezicht heeft gekregen ?
Nou ik ging haar al voor
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Stijlloze ramen zijn inderdaad mooi, maar dan wel bij een coupe. En om het helemaal af te maken moet de B stijl ook weg zijn. Net zoals de Laatste Mercedes CLK. Ramen zonder stijl bij BMW sluiten ook mooi af, ze gaan een tikje naar beneden als je ze opend en een tikje omhoog als je de dear sluit. Op die manier heb je heel weinig last van windgeruis op hogere snelheden.
- Joy
- Berichten: 10783
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Mijn coupé heeft dit ook. Op zich wel fraai. Ruiten zakken bij het openen van het portier en drukken zich weer in het rubber bij dichtslaan van het portier. Windgeruis heeft ie geen last van.
Wel leuk dat er laatste een klein mannetje langs kwam gefietst en stopte om te zeggen dat mijn deur stuk was
Wel leuk dat er laatste een klein mannetje langs kwam gefietst en stopte om te zeggen dat mijn deur stuk was
- Martijn Stimpy
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:49
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Het is idd wel mooi maar ik vond het op de Impreza vooral erg irritant, boven de 200 ging het fluiten, soms trouwens al boven de 120 omdat de motor het raam niet altijd netjes in het raamrubber drukt, moest dus regelmatig even het raam open en dicht doen. Opzich niet dramatisch maar wel irritant en levert vragen op van nietsvermoedende passagiers.En boven de 200 hoor je ook wel erg veel windgeruis, zou minder zijn met een stijl eromheen denk ik.
Ook bij lagere snelheid met veel zijwind is het kut.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Martijn, waarom stijgt je auto op : :Martijn Stimpy schreef:Opzich niet dramatisch maar wel irritant en levert vragen op van nietsvermoedende passagiers.En boven de 200 hoor je ook wel erg veel windgeruis, zou minder zijn met een stijl eromheen denk ik.
Ook bij lagere snelheid met veel zijwind is het kut.
- Martijn Stimpy
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:49
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Heb er twee, BoxsterS en Impreza.
BoxsterS heeft zo'n mechanisme dat als je de deur opendoet dat het raampje eerst even 1 cm naar beneden gaat en dat als je hem dicht doet dat ie hem netjes in het rubber aandrukt. Prima systeem hoor, MAAR...
...je hebt van die snollen die in 1x de deur opengooien, de mechaniek geen tijd gunnen om het raam naar beneden te halen met als effect dat ie even blijft haken achter het cabriodak, waardoor ze vaak nog harder gaan drukken.
...of van die knuppels die deur bij het dichtgooien boven aan het raam beetpakken / dichtdrukken. Resultaat vette vingers/troep op je raam en als het vaak gebeurd mag je weer terug naar de garage om je raam te laten stellen want dat luistert bij ramen zonder stijlen gewoon heel nauw...
ARGHHHH. 10x vragen/uitleggen en toch gewoon doorblijven gaan. ARGHHH...
Nee doe mij maar gewoon raamstijltjes...
Mark.
BoxsterS heeft zo'n mechanisme dat als je de deur opendoet dat het raampje eerst even 1 cm naar beneden gaat en dat als je hem dicht doet dat ie hem netjes in het rubber aandrukt. Prima systeem hoor, MAAR...
...je hebt van die snollen die in 1x de deur opengooien, de mechaniek geen tijd gunnen om het raam naar beneden te halen met als effect dat ie even blijft haken achter het cabriodak, waardoor ze vaak nog harder gaan drukken.
...of van die knuppels die deur bij het dichtgooien boven aan het raam beetpakken / dichtdrukken. Resultaat vette vingers/troep op je raam en als het vaak gebeurd mag je weer terug naar de garage om je raam te laten stellen want dat luistert bij ramen zonder stijlen gewoon heel nauw...
ARGHHHH. 10x vragen/uitleggen en toch gewoon doorblijven gaan. ARGHHH...
Nee doe mij maar gewoon raamstijltjes...
Mark.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:36
- Locatie: Linedance city
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti en 22 gasten