Mini Cooper S R56: Motor vastgelopen

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 mei 2008, 16:43

wjn schreef:
Tristan schreef:De computer gaf aan dat er teveel toeren gedraaid was. Hoe dat kan is mij een raadsel.

Heb schriftelijk rapport opgevraagd. Wacht het af....
Direct voordat de motor vastliep / schade opliep?

Ben benieuwd naar een second opinion.
Ja dat wordt inderdaad het bekende 'de kip of het ei' discussie. Schade door teveel toeren of teveel toeren door de schade?

Het is helaas wel een logische eerste reactie van een dealer om de schuld bij de andere partij neer te leggen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 mei 2008, 00:20

Lastige situatie :? Succes met de afwikkeling :!:

HSR

Bericht door HSR » 29 mei 2008, 17:08

wacht even. Als ik het goed lees hebben ze wel de techniek om bij te houden hoe er vermeend met de wagen gereden werd. Ze kunnen dus achterhalen via de computer hoe het blok gelopen heeft. Maar ze kunnen geen blok bouwen dat heel blijft bij ''te veel toeren'' ?? :?

ergo, wat een lulverhaal?!

Tristan

Bericht door Tristan » 29 mei 2008, 17:19

Ook dealer (van Poelgeest Heemstede) is slecht qua communicatie. Moeten elke keer zelf opbellen hoe het met de auto is. Blijven ook vaag doen over oorzaak en beginnen dan ook nog arrogant en onvriendelijk te doen als je elke keer terugbelt. Krijg je reacties van "hou je van die auto ofzo, dat je zo vaak belt". What! :shock: :x

Advocaat is al ingezet om een brief te schrijven naar de dealer. Zo behandel je geen mensen/klanten.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 29 mei 2008, 21:00

Klantvriendelijkheid,schijnt erg moeilijk te zijn........ :?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 mei 2008, 21:20

hugo schreef:wacht even. Als ik het goed lees hebben ze wel de techniek om bij te houden hoe er vermeend met de wagen gereden werd. Ze kunnen dus achterhalen via de computer hoe het blok gelopen heeft. Maar ze kunnen geen blok bouwen dat heel blijft bij ''te veel toeren'' ?? :?
Nee, helemaal niet. Wordt niet bijgehouden in de computer. Zou mij heel erg verbazen tenminste. Heb regelmatig diagnose-systeem (Bosch) gezien en die functie zit er niet op bij mijn weten.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 mei 2008, 21:47

Ze kunnen imho wel zien hoeveel en er in welk toerengebied is gereden. Kromme kleppen door vermoedelijk verkeerd terugschakelen komt wel eens vaker voor toch; ken wel enkele verhalen met Celica T-Sports waar het ongeveer hetzelfde mee gebeuren, na het verkeerd schakelen nog gewoon 2 a 3 maanden kunnen rijden voordat het einde was. Hoe liep de auto vast, tijdens het rijden, snelweg of gewoon vanaf bepaald moment niet meer starten? (evt en stappen, eerst lastig lopen/tikken etc?)
Als het te wijten is aan het 'demo'verleden, kan het dan verhaald worden op de dealer? Op zich is het niet zo gek als een importeur een fout schakelen (indien diagnose juist, wat nog niet 100% is) plof niet vergoed? Lijkt mij dat het dan bij de verkoper verhaald dient te worden.

Tristan

Bericht door Tristan » 29 mei 2008, 22:24

Auto liep zonder problemen. Had 2 weken daarvoor een beurt gehad. Opeens slecht lopen 's morgens en klein stukje de straat uit en hoop kabaal. Einde verhaal.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2008, 23:30

Tristan schreef:Auto liep zonder problemen. Had 2 weken daarvoor een beurt gehad. Opeens slecht lopen 's morgens en klein stukje de straat uit en hoop kabaal. Einde verhaal.
adn lijkt me het een timing probleem waardoor de kleppen te laat ivm de zuigers sloten en ze dus raakten.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 mei 2008, 10:11

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen...
Maar wel dat dit mooi kloten is zeg!!
Er van uitgaande dat je ter goed trouw bent (uiteraard :wink: ).
Je zit er wel weer mooi mee.
Garantie, en toch weer er onderuit proberen te komen.
Lijkt wel een verzekeringsmaatschappij :wink:
Dit is gewoon KMP.

EG

Bericht door EG » 02 jul 2008, 01:19

Tristan schreef:Even gevraagd maar mijn zus heeft de laatste tijd niet misgeschakeld o.i.d.
2 weken geleden een beurt gehad, does that ring a bell?

Misschien heeft een of ander mafketel van de garage een "testrit" mee gedaan? Met de nadruk op "testrit" uiteraard?

Als jou zus een rustige rijder is zoals jij het zegt dan kan dit echt nooit, tenzij ze opeens op de snelweg van 5 naar 2 gaat ofzo. Beetje BS imho. Lijkt me eerder demoverleden of nog aannemelijker, de beurt 2 weken geleden...

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 02 jul 2008, 01:50

Carterstop vergeten vast te draaien waardoor langzaam alle olie is weggelopen??

Marc R

Bericht door Marc R » 02 jul 2008, 06:20

Tristan schreef:Ook dealer (van Poelgeest Heemstede) is slecht qua communicatie. Moeten elke keer zelf opbellen hoe het met de auto is. Blijven ook vaag doen over oorzaak en beginnen dan ook nog arrogant en onvriendelijk te doen als je elke keer terugbelt. Krijg je reacties van "hou je van die auto ofzo, dat je zo vaak belt". What! :shock: :x

Advocaat is al ingezet om een brief te schrijven naar de dealer. Zo behandel je geen mensen/klanten.
Wat een gezeik toch weer,tuurlijk wil je weten hoe het met je wagen staat!!

Tering man,als je komt om een auto te kopen dan likken ze je straatje schoon maar oh wee als je de deur uit bent.

Fuck you krijg je te horen......niet raar dat bv Audi MEER service wil...

Tristan

Bericht door Tristan » 02 jul 2008, 09:48

Zal gelijk maar een update geven:

Na lang aandringen, diverse telefoontjes met andere dealers, advocaat etc. heeft BMW besloten dat de motor onder garantie vervangen wordt, maar de koppeling niet. Die was nl. meerdere keren verbrand volgens de dealer. Erg raar, want mijn zus staat niet bekent als type "rubber verbranden en scheuren". Maar goed, die koppeling nemen we voor lief genomen.

Auto rijdt op dit moment weer. Maar is wel weer een slechte beurt van BMW. Hoop niet dat ik zometeen ook dat gezeik krijg met de Beemert *klopt hard af*.

Fabian

Bericht door Fabian » 02 jul 2008, 10:40

Prima opgelost dus.

Koppeling is redelijk logisch eigenlijk, maar goed, 250 Euro....

Kan ook zijn dat ze afentoe met het voetje op de koppeling rijdt natuurlijk. Erg makkelijk te zien of de koppeling de heet is geweest, dus dat kunnen ze gewoon aantonen aan je als het goed is.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 02 jul 2008, 11:02

Ik vermoed dat de koppeling ook gewoon een resultaat is van het demo verleden.

Je kunt dit natuurlijk nooit hard maken, maar het geeft wel te denken.

Vind het allemaal wel erg toevallig die problemen.
Eerst aandrijfassen, dan blok en koppeling.

Zou me niet verbazen als je zus binnenkort aan de beurt is voor een paar draagarmen en/of draagarm lagers.

Tristan

Bericht door Tristan » 02 jul 2008, 11:07

Dat ex-demo verhaal heb ik ook gezegd tegen de dealer, maar die hield vol dat er niet raar mee omgesprongen is. Snap niet helemaal hoe ze dat weten, maar goed. Is opgelost en ze rijdt weer vrolijk in haar gebakkie. Maar dit soort gezeur wil je niet te vaak hebben, zeker niet bij dit soort auto's.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 jul 2008, 13:30

Een beetje laat misschien, maar was er niet gewoon een klepveer gebroken.
Loopt de boel ook gigantisch in elkaar.
Dealer gooit veer weg andere veer weer in de onderdelen bak bij de motor en er is nooit een gebroken veer geweest.
Ik speel nu wel een beetje advocaat van de duivel maar het zal vaak zat gebeuren.

Harrie

Bericht door Harrie » 02 jul 2008, 14:01

hanz06, dit soort dingen komen inderdaad nog te vaak voor. Je kan er helaas niet heel veel mee. Een voorbeeld zijn de stuurstangen op mijn auto. Die willen nog wel eens aan vervanging toe zijn, (die van mij gelukkig nog niet) Kosten bijna 800 euro. Feitelijk is er een tierod versleten, die kost 20 euro. Toch word die arm voor volle mep vervangen en geteld, want die tierod is niet los te bestellen (volgens Ford) Wat ze niet vertellen is dat de tierod exact dezelfde is als van de 2 liter uitvoering, en die is wel te bestellen.

Plaats reactie