Kwartje van Kok terug

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Kwartje van Kok terug

Bericht door indobesar » 26 mei 2008, 11:43

Per mail kreeg ik deze link doorgestuurd: http://www.kwartjevankokterug.nu/

Wat vinden we hier van? Goed initiatief, of stemmingmakerij.
Geloof zelf neit dat wij daar als burgers invloed op hebben. Het is dan wel een "democratie", geluisterd wordt er niet door DH.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 mei 2008, 11:46

Het kwartje van Kok heeft u ongeveer 1275,- euro gekost tot nu toe.
:(

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 mei 2008, 11:47

Het schijnt allang verrekend te zijn als je de inflatie afzet tegen de benzine prijzen naar het schijnt. Heb me er nooit in verdiept, gaat toch niet gebeuren :wink:

Hunter

Bericht door Hunter » 26 mei 2008, 11:48

Niels schreef:gaat toch niet gebeuren :wink:
Dat vrees ik ook :(

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 mei 2008, 12:32

Opbrengsten sinds 1990? Wanneer werd dat ook al weer ingevoerd?

Stemmingmakerij maar dat heb ik al eens uitgelegd.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 mei 2008, 13:36

Geelhoed schreef:Opbrengsten sinds 1990? Wanneer werd dat ook al weer ingevoerd?

Stemmingmakerij maar dat heb ik al eens uitgelegd.
Door bevriezing van de accijns voor de eerste drie jaren na de invoering van het Kwartje van Kok, is het in feite reeds aan de weggebruiker teruggegeven. Door aan het begin van een periode de reguliere cumulatieve verhogingen te heffen is er aan het eind van de periode geen verschil meer tussen de verschillende methodes en is de extra heffing slechts voor deze periode.

Voorbeeld verhogingen:

Jaar Regulier Kwartje van Kok verschil
1990 0 0 0
1991 2 8 6
1992 4 8 4
1993 6 8 2
1994 8 8 0
1995 10 10 0
Ja, dat is een fraaie manier om het goed te praten............. lachwekkend de uiteg op de wiki pagina http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok

Michel

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 mei 2008, 14:01

Lachwekkend dat het nodig is om het zo uit te leggen, die wiki is inderdaad van mij.

Wellicht dat het grote vlakke stuk tussen 91 en 94 beter zichtbaar is in een plaatje?
[img:816:1005]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... keling.jpg[/img]

Tom V

Bericht door Tom V » 26 mei 2008, 14:17

Ik zat al te wachten op Geelhoed en z'n grafieken :lol: Staan er gewoon al.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 26 mei 2008, 14:27

Ben net terug van vakantie uit Oostenrijk, 1,32 Euro voor een liter benzine. Kwartje terug of niet, na 1 dag terug in NL voel ik me alweer genaaid. Als ik zie wat voor leuke auto's ik weer gespot heb onderweg (veel nieuwe M3's, matzwarte F430, GT3 enz) en zie hoeveel DF mensen hebben in Oostenrijk, Italie en Duitsland........in NL mag je gewoon geen leuke dingen meer doen.

Het is fijn om weer in Nederland te zijn :roll:

Michel P

Bericht door Michel P » 26 mei 2008, 14:44

Allemaal leuk en aardig, die uitleg, maar ze hebben niets anders gedaan dan een accijnsverhoging die ze in 3 jaar gepland hadden in een keer naar voren te halen...... althans zo word het nu verkocht, toch vreemd dat Balkenende II opeens de bestemming voor het kwartje gaat benoemen, wat eerder overkomt als dat het als tijdelijke graaitax was ingevoerd, en men het nu permanent laat zitten, waarbij met nog lang niet is uit gegraaid, want uit hoofde van de nieuwste religie "het milieu" is gaat het echte melken pas beginnen. Het maakt niet uit hoe de hufters het in Den Haag noemen, feit blijft dat het hele belastingstelsel is gebaseerd op accijnsen en belastingen op zaken die je vanuit duurzaamheid en gezondheid zou moeten minderen of afbouwen maar belastingtechnisch voor de staat van levensbelang zijn. Mooi voorbeeld is natuurlijk het mogelijk inkomsten tekort wat drijgt als de kilometerheffing gaat worden ingevoerd en de BPM en wegenbelasting weg zou vallen........

Wel geld uit trekken voor anti rook, drink, en ongezond eten campagnes, maar diep in het hart hopen ze dat je je dood zuipt, dringt en jakkert........ en dit alle om de ambtenaren te voeren....... :roll:

Het is te lachwekkend voor woorden.....

Michel

Marc R

Bericht door Marc R » 26 mei 2008, 14:44

Weet je wat ik nou vind.....bevriezing van de accijnsverhoging of kwartje van kok terug of niet....

De staat "pakt" al zo verschrikkelijk veel van die literprijs iets wat procentueel gezien steeds meer wordt met de stijging van de literprijs.

Het kan nu gewoon wel weer met al die lasten verzwaringen,nu hebben de mensen weer eens iets nodig waar ze positief van kunnen worden.

Let maar eens op,elk dingetje wat de regering de laatste 5 jaar heeft gedaan mbt autorijden,belasting waarbij iets "minder" zou worden is teruggedraaid of op een andere manier weer teruggepakt,de burger houd dit niet vol.
En dat gevoel daar kan geen Geelhoed met zijn grafieken wat aan veranderen,ik zit met mijn gevoel aan het plafond.

Financieel kan ik het allemaal wel trekken maar het gevoel dat je consequent gesneden wordt hou ik echt niet meer vol.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 mei 2008, 15:01

Marc RS4 schreef: De staat "pakt" al zo verschrikkelijk veel van die literprijs iets wat procentueel gezien steeds meer wordt met de stijging van de literprijs.
Je bedoelt minder.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 mei 2008, 15:11

Wat dan? die accijnzen worden toch gewoon geindexeerd?

PS je hoeft me niet op een constructief foutje proberen te pakken hoor,je snap de strekking van mijn verhaal wel denk ik.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 mei 2008, 15:33

Accijns is een vast bedrag, door de stijgende olieprijs daalt de belasting dus procentueel.
bv 68.8 cent accijns + 19% BTW als de pompprijs 1.40 is is dat dus een aandeel van 65% aan belastingen.

Is de prijs 1.65 dan is dat aandeel 58%

Ik begrijp je best, aleen merk ik dat zulke gevoelens vaak op verkeerde uitgangspunten gebaseerd zijn...

Michel P

Bericht door Michel P » 26 mei 2008, 15:50

Geelhoed schreef: Ik begrijp je best, aleen merk ik dat zulke gevoelens vaak op verkeerde uitgangspunten gebaseerd zijn...
Iedereen begrijpt hem best, dus aub stoppen met woordjes neuken........

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mei 2008, 15:58

Geelhoed schreef:Accijns is een vast bedrag, door de stijgende olieprijs daalt de belasting dus procentueel.
bv 68.8 cent accijns + 19% BTW als de pompprijs 1.40 is is dat dus een aandeel van 65% aan belastingen.

Ik begrijp je best, aleen merk ik dat zulke gevoelens vaak op verkeerde uitgangspunten gebaseerd zijn...
Dit is natuurlijk het beste argument voor de overheid om de accijnzen te verhogen..............................

Door de lage Dollarkoers heeft de staat last van ( relatieve) inkomstenderving, daar moet uiteraard wat aan gebeuren....................................

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mei 2008, 16:44

Ik hoorde op het nieuws dat er ook een land is waar je voor 1 liter benzine maar 3 cent betaald, en das dan 3 dollarcent :lol: :?

en de olie rijke landen vooral saudi e.d. maar lachen een vat olie qua kosten e.d. kost daar iets van 20 $ (was laatst iets over op TV exacte bedragen weet ik niet meer) om te maken en elders 60$ of hoger, in de wereld van de vrije markt zou je zeggen dan kopen we maar daar, maar omdat ze vroeger die afspraken hebben gemaakt dat een vat ruwe olie overal het zelfde moet kosten betalen we onnodig veel geld en is er van een vrije markt eigenlijk geen sprake...zelfde als de gasprijs gekoppeld aan de olie prijs :?

ze hadden die accijns op brandstof eigenlijk al moeten bevriezen, das al zo schofterig veel dat er de eerste tig jaar niks bij hoeft, straks als de prijs per liter naar de 2,-euro gaat vind ik dat de staat in moet grijpen om het kunstmatig daar te laten om ook de minder bedeelden mobiel te houden, we hebben tenslotte niet allemaal een NS of bus station naast de deur of werkplek.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 26 mei 2008, 17:47

Geelhoed schreef:Accijns is een vast bedrag, door de stijgende olieprijs daalt de belasting dus procentueel.

Niet waar, accijns stijgt gewoon mee met de verhoging.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 mei 2008, 18:19

Michel Pol schreef: Iedereen begrijpt hem best, dus aub stoppen met woordjes neuken........

Michel
Lijkt me een belangrijk woord hier, Zoals je ziet is Mike hier boven er ook al over in de war.

@GTRene, dat zijn landen waar je zelfs subsidie krijgt op brandstof. Turkmenistan Venezuela en zelfs Indonesie.
Om de economie een boost te geven kan je dat als overheid natuurlijk een bepaalde tijd volhouden. In Indonesie gaat het nu budgetair mis(13% van de rijksbegroting), dus die subsidie gaat eraf.

De accijns in nederland stijgt langzamer dan de inflatie, maar dat had ik je toch al laten zien?

@ Mike laat maar zien, het grafiekje van de Bovag hierboven spreekt boekdelen.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mei 2008, 18:40

Geelhoed schreef: De accijns in nederland stijgt langzamer dan de inflatie, maar dat had ik je toch al laten zien?
Het gaat er eigenlijk om dat terwijl de brandstof al zo ontzettend duur is, de accijns ook nog eens hoger gaat, dat klopt niet! immers ze krijgen al wat via de BTW die wel meelift met de brandstofprijs.
En de inflatie stijgt maar vele onkosten van mensen ook maar hun loon vaak niet evenredig met de rest, vandaar dat het onevenredig is in principe, niet de manier zoals jij het laat zien, maar het gaat om de centen niet de cijfers/grafieken alleen op dat onderdeel, dus wat je netto in de knip overhoud zeg maar :wink:

Andre

Bericht door Andre » 26 mei 2008, 18:44

De mensen worden financieel volledig uitgeknepen, want rijden houden ze tot de laatste strohalm vol. Er is alleen 1 probleem waar de mensen vroeger geld overhielden om leuke dingen te doen of leuke dingen te kopen daar blijft steeds minder geld voor over. Dus nog even zo doorgaan overheid dan kunnen de mensen zich alleen nog de primaire levensbehoeften permiteren en van en naar het werk rijden. Wat is je leven dan nog waard dat je hier alleen bent om te werken en belasting/btw/accynzen etc te betalen en verder geen knaak overhoud. En waar haal je dan uberhaubt nog de spirit vandaan om te werken. Kan je beter in de bijstand gaan en van de zon en vrije tijd gaan genieten.

Misschien zie ik het te somber.

Maar wat je zoal hoort onder de mensen dan zet ik grote vraag tekens bij dit kabinet. Onder de mensen hoor je gewoon dat ze dingen laten om de tank vol te gooien.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mei 2008, 18:50

Klopt Andre, ik zie en hoor dat ook steeds meer om me heen dat als ze grote afstanden moeten doen ze echt gaan rekenen en dan maar thuis blijven...ze hebben vaak geen geld voor die extra kosten vaak mensen die alleen wonen, zeg dat je 400km heen en weer moet en je hebt een leuke sportieve auto zeg x 1 op 8 (netjes rijden) is dan al snel 80,-euro aan brandstof alleen al, dus ik zou dat niet zomaar doen, en de dames ook al niet :lol: dus tja...probleempje.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 mei 2008, 18:54

Andre schreef:De mensen worden financieel volledig uitgeknepen, want rijden houden ze tot de laatste strohalm vol. Er is alleen 1 probleem waar de mensen vroeger geld overhielden om leuke dingen te doen of leuke dingen te kopen daar blijft steeds minder geld voor over. Dus nog even zo doorgaan overheid dan kunnen de mensen zich alleen nog de primaire levensbehoeften permiteren en van en naar het werk rijden. Wat is je leven dan nog waard dat je hier alleen bent om te werken en belasting/btw/accynzen etc te betalen en verder geen knaak overhoud. En waar haal je dan uberhaubt nog de spirit vandaan om te werken. Kan je beter in de bijstand gaan en van de zon en vrije tijd gaan genieten.

Misschien zie ik het te somber.

Maar wat je zoal hoort onder de mensen dan zet ik grote vraag tekens bij dit kabinet. Onder de mensen hoor je gewoon dat ze dingen laten om de tank vol te gooien.
VOLLEDIG MET JE EENS ANDRE!!

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 mei 2008, 19:00

GTRene schreef: Het gaat er eigenlijk om dat terwijl de brandstof al zo ontzettend duur is, de accijns ook nog eens hoger gaat, dat klopt niet!
Gaat niet omhoog, blijft op 68.8 dit jaar.

Herstel, op 1-1-08 is de accijns van 68.702 gestegen naar 69.724
Laatst gewijzigd door Geelhoed op 26 mei 2008, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 mei 2008, 19:02

Geelhoed, het uitgangspunt is en blijft hier dat we allemaal het gevoel hebben dat we uitgemolken worden.

Probeer nou niet elke keer te mierenneuken aub,feit is gewoon dat Nederland kutland een van de duurste landen ter wereld is.

Dat "goedpraten" wat je doet heeft geen enkele zin.

Plaats reactie