Land Rover 110 - In restauratie

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 30 apr 2008, 00:03

GTRene schreef:wat ben je weer druk kerel, schiet het al op dan? of heb je geen haast/tijdschema...
Well....ik rij nu Peugeot 205 1.4.... Behalve van het verbruik van 1 op 20 word je daar niet zo vrolijk van ;) Dat is m`n tijdsdruk :lol:, samen met het feit dat ik te gast ben bij een vriend van me. Dus geen maandenlang de tijd.

Hij zou eind van de maand klaar moeten zijn, hangt een beetje af van hoe lang het duurt mijn schutbord te galvaniseren en te spuiten. De rest van de onderdelen is allemaal aanwezig, moet alleen nog even een motorsteun gemaakt worden als het blok aan de bak en de andere motorsteun hangt.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 apr 2008, 00:12

Ah, ik snap 8)

zo'n motorsteun komt nog wel precies als je dat speciaal moet maken lijkt me....

succes alvast :idea:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 30 apr 2008, 00:26

GTRene schreef:Ah, ik snap 8)

zo'n motorsteun komt nog wel precies als je dat speciaal moet maken lijkt me....

succes alvast :idea:
Ja, en met de Britse precisie waarmee de auto gebouwd is, gaan we dat pas op maat maken als het blok er al in hangt ;) Normaal zou men de steunen van het chassis afslijpen en er nieuwe op lassen, maar met het geheel nieuw maken van mijn rechter motorsteun kan alles aan het chassis ongemoeid blijven. M'n motor komt ook 20cm verder naar achteren dan gelijk gemotoriseerde Defenders door het gebruik van een andere bak. Zou positief zijn voor de wegligging en gewichtsverdeling, maar ware het niet dat er een lier voorop komt die dat allemaal weer teniet doet qua massa ;)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 03 mei 2008, 01:31

Deel 4....

Zo, vandaag weer aan m'n 110 verder, samen met m`n vader. Diverse dingen gedaan, waaronder:

- Schutbord nagekeken wat er onder oude restauraties vandaan kwam
- Voorkant chassis gechecked op slechte plekken
- Chassisnummer onder 4 laklagen vandaan gehaald, wat gelukkig origineel is en matcht met de papieren
- Voorschermen en eyebrows gedemonteerd
- Hemelbekleding gedemonteerd
- Voorruit verwijderd

Vorderingen zijn op foto vastgelegd, en weer toegevoegd aan MijnAlbum.nl De eerste en de laatste ter vergelijk:

[img:500:332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HGRNWAL.jpg[/img]

[img:500:332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-384HJUTA.jpg[/img]

En de rest van het album:

http://www.mijnalbum.nl/Album=BSUXJ48A

allen

Bericht door allen » 03 mei 2008, 08:29

In andere woorden: nog een lange weg te gaan... :lol:

Blijf een zwak hebben voor deze koelkasten op wielen. 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mei 2008, 17:24

kwam vandaag op de terug weg van Raamsdonkveer nog een leuke ouwe voorbij....op de A1 8)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 03 mei 2008, 22:27

allen schreef:In andere woorden: nog een lange weg te gaan... :lol:
Jazeker, hij gaat nog verder uit elkaar...voordat er weer vooruitgang te zien wordt. Voorlopig gaat de auto alleen maar minder wegen door al die onderdelen die eraf gaan ;)
GTRene schreef:kwam vandaag op de terug weg van Raamsdonkveer nog een leuke ouwe voorbij....op de A1 8)
Kwam vast uit Duitsland, net als ik ;)

Hoop onderdelen te vinden, maar natuurlijk net weer niet wat ik NU nodig heb :lol:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 09 mei 2008, 15:27

Zo....Schutbord is nu kaal en staat los op 4 bouten op het chassis. Klaar om de volgende keer gelijk op de aanhangwagen geladen te worden waarna de geïnteresseerden kunnen komen kijken

Vandaag dus gedaan om het schutbord te strippen:

- Remmerij gedemonteerd
- Koppeling gedemonteerd
- Gaspedaal gedemonteerd
- Stuurinrichting gedemonteerd
- Dashbord gedemonteerd
- Kachel gedemonteerd
- Kabelboom er tussenuit gevlochten zonder knippen

Verder na marktonderzoek onder de Nederlandse leveranciers telefonisch in België een schutbord gekocht...leuk die prijsverschillen ;)

Ook besloten dat ik ook maar de seatbase en de B/C stijlen ga demonteren voor reparatie/vervangen... Uitkijken dat het straks niet een volledige restauratie wordt :lol: Blijf natuurlijk te gast bij iemand...dus niet alle tijd van de wereld.

Fototoestel helaas vergeten ditmaal, foto's dus weer bij deel 6.

Plaats reactie