Ferdi's ACS chip draad

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Macboy

Bericht door Macboy » 25 apr 2008, 12:03

Thom schreef:En, Rico, ik denk niet dat Ferdinand in Aken is geweest voor een chip. Hij heeft waarschijnlijk al die tijd bewust "Schnitzel" getypt...
Was het toch een late 1 april grap die voortijdig was ontmaskerd :)

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2008, 12:07

Macboy schreef:Helemaal eens met EHA en Dennis. Goed verwoord !

Je tast hier de hele ware essentie van een forum aan: het onderlinge vertrouwen !
Klopt...en dat mag absoluut niet verbroken worden, brothers in crime zoals ie zegt, betekent ook waarden en normen om de club hoog te houden, anders gaat het van kwaad tot erger en dat zou enorm afbreuk doen aan DF, maar we geven wel iedereen het voordeel van de twijfel, en een kans.

one for all, and all for one 8)

Trouwens Alpina levert de chip voor de .35i motor toch? of ook nog niet...

leonard

Bericht door leonard » 25 apr 2008, 18:21

GTRene schreef:

Je tast hier de hele ware essentie van een forum aan: het onderlinge vertrouwen !
Klopt...en dat mag absoluut niet verbroken worden, brothers in crime zoals ie zegt, betekent ook waarden en normen om de club hoog te houden, anders gaat het van kwaad tot erger en dat zou enorm afbreuk doen aan DF, maar we geven wel iedereen het voordeel van de twijfel, en een kans.

niet...

EENS of hoe moest dat ook al weer?? +1

Remy

Bericht door Remy » 25 apr 2008, 18:30

+1 is op geenstijl.nl.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 apr 2008, 20:12

leonard schreef:
GTRene schreef:

niet...

EENS of hoe moest dat ook al weer?? +1
Hej joh, ben jij wel op Zolder geweest?! Ik geloof er geen ene ruk van :D :P Hoe kan je al om 18.21 thuis zijn.

leonard

Bericht door leonard » 25 apr 2008, 22:09

haha

ben om 3 uur weggegaan.Had nog wat verplichtingen aan het thuisfront :wink:

was wel leuk vandaag maar wat een bende weer :? :?

Snipe

Bericht door Snipe » 25 apr 2008, 22:57

Dexter schreef:
Snipe schreef:
Ruben schreef: Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Verbazingwekkend dit topic!
+ 1

Jongens, get over it, vergeet de man, vergeet zijn auto, vergeet zijn hersenspinsels. Er bestaan zoveel 'internetauto's' die IRL half zo duur, van een ander merk en drie keer zo oud zijn....
Voor de drie heren wiens teksten hierboven staan even het volgende.
Gezien vanuit jullie beleving is er dus blijkbaar niet zoveel aan de hand, maar gezien vanuit de beleving van andere DF'ers is dat nu juist wél het geval.
Als moderators zijn wij verantwoordelijk om misstanden op DF zoveel mogelijk uit de weg te ruimen en/of om er voor te zorgen dat mensen die zich niet aan de basisregels van fatsoen en respect houden worden terechtgewezen.

Wanneer er dus een aantal mensen duidelijk aangeeft dat ze problemen hebben met iemand, dan zijn wij ervoor verantwoordelijk dat daar naar gekeken gaat worden en indien nodig zullen we ook maatregelen nemen.
Zelf doe ik dat het liefst in alle openheid zodat beide partijen het gevoel hebben dat er naar hun standpunten wordt geluisterd en dat er niets 'stiekem achteraf' beslist wordt zonder het principe van hoor en wederhoor.

In dit geval leverde dat een draadje op waarin een behoorlijk aantal posts niet meer over het onderwerp ging maar over de topicstarter en die waren niet allemaal even fijnzinnig.
Dat zoiets jullie dan stoort is begrijpelijk maar maakt nu eenmaal deel uit van het proces zoals hierboven omschreven.
Ik ben er zelf ook niet blij mee maar accepteer het omdat er een duidelijke reden voor is.

Hopelijk komt Ferdinand vandaag nog met een duidelijke reactie op wat er hier geschreven is na zijn laatste post, en als dat niet het geval is dan zal dit draadje worden gesloten en verplaatst naar het deel waar dit soort draadjes thuishoort.
Eigenlijk ben je best redelijk :wink:
Ik zou het zelf niet 'niks aan de hand' willen noemen, maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen niks aan de hand en 10 pagina's volkalken.
Zelf vind ik het ook jammer dat als iemand op DF schrijft over zijn auto's het kennelijk niet per definitie betekent dat hij die auto's ook daadwerkelijk in zijn bezit heeft.
Sommige reacties hier geven echter aanwijzingen dat het einde van de wereld nabij is, en dat lijkt me ook weer wat overtrokken.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 25 apr 2008, 23:50

Ha, die Drivers;

Normaal niet mijn gewoonte om in dit soort draadjes te reageren (it's only internet, remember?), maar jongens, wat een kostelijk leesvoer.

GTRené: Alpina levert helemaal geen losse chips, in geen enkele smaak. De Alpina B3 Biturbo is hun versie van de 335i, maar die is op meer punten aangepakt dan enkel het motormanagement: te denken valt aan betere oliekoeling, andere zuigers en een (optisch) aangepast uitlaatsysteem.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 apr 2008, 00:04

nee inderdaad schijnbaar niet los, maar ze maken wel het programma voor meer vermogen, ik bedoel het is daar wel klaar voor de .35 motor.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 26 apr 2008, 00:29

Ha, die GTRene;

Kan ook haast niet anders; omdat de Alpinaversies te zijner tijd gewoon bij BMW zelf geassembleerd gaan worden zullen zij bij een nieuwe uitvoering, model of motor al in een vroeg stadium bij de ontwikkeling betrokken worden zodat ze tijdig een Alpinaversie op de markt kunnen brengen die aan alle eisen van een nieuwe standaard BMW kan voldoen. Dat is denk ik het verschil tussen de fabrikant Alpina en tuners als Hartge en AC-Schnitzer. Zonder daarbij het werk van die twee af te willen kraken lopen zij noodgedwongen altijd achter de ontwikkelingen van BMW aan en is Alpina daar nauw bij betrokken.

Dexter

Bericht door Dexter » 26 apr 2008, 07:07

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die GTRene;

Kan ook haast niet anders; omdat de Alpinaversies te zijner tijd gewoon bij BMW zelf geassembleerd gaan worden zullen zij bij een nieuwe uitvoering, model of motor al in een vroeg stadium bij de ontwikkeling betrokken worden zodat ze tijdig een Alpinaversie op de markt kunnen brengen die aan alle eisen van een nieuwe standaard BMW kan voldoen. Dat is denk ik het verschil tussen de fabrikant Alpina en tuners als Hartge en AC-Schnitzer. Zonder daarbij het werk van die twee af te willen kraken lopen zij noodgedwongen altijd achter de ontwikkelingen van BMW aan en is Alpina daar nauw bij betrokken.
En zo is het maar net! +1 :wink:

Dexter

Bericht door Dexter » 26 apr 2008, 07:28

Nog even terugkomend op Ferdinand wiens naam en faam én handelen in dit draadje zo uitvoerig is besproken: Hij heeft helaas niet meer gereageerd en daaruit leid ik af dat hij zich dus niet verder meer zal gaan verontschuldigen.
Dat is jammer en laat zien dat hij misschien niet geheel beseft en/of onderschat hoe belangrijk onderling vertrouwen op DF eigenlijk wel is.
Ik zal dit draadje voor nu dan ook op slot gooien en het binnenkort verplaatsen.

Uitsluitend wanneer er alsnog een duidelijk andere reactie van Ferdinand komt vóór het zover is, zou het draadje nog even heropend kunnen worden, in het geval dat niet gebeurt is het wel duidelijk dat Ferdinand zijn keuze heeft gemaakt en de daaruit voortvloeiende consequenties met betrekking tot de acceptatie van zijn persoon op DF ook zal aanvaarden. Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier niet over sancties vanuit het Modteam, wij zijn van mening dat hij al genoeg gestraft is.

Voor wat betreft de laatste berichtjes over Alpina en het tunen van .35i motoren verwijs ik graag naar het desbetreffende topic

Gesloten