Oude herinneringen ophalen: AC Schnitzer-BMW CLSII Supertest

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 07 jul 2006, 20:36

Heel leuk maar dat ie 2 x zoveel moest kosten als een normale m3 met smg is niet leuk meer zeg :?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 jul 2006, 11:10

leuk om te lezen, heb je meer van dit soort tests ?

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Bericht door Thomas » 08 jul 2006, 13:15

Volgens mij heb ik nog een videoband met dat rondje ring. Alleen geen video recorder meer :?

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Bericht door Thomas » 08 jul 2006, 13:17

Yep, heb hem nog steeds, dus als iemand die digitaal kan maken....

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 jul 2006, 23:08

leuk om te lezen, heb je meer van dit soort tests ?
Ik heb er nog wel een paar, meeste van de wat nieuwere auto's zal ze binnenkort ff posten ;)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 jul 2006, 23:39

Filmpje van de CLSII zou gaaf zijn!

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 10 jul 2006, 15:10

Zit net weer even deze test te bekijken en bedenk me ineens hoe bizar snel die CLS eigenlijk is als je hem vergelijkt met de huidige M3 CSL.
350pk tegen 360pk voor de CSL. 1401 kg tegen 1421 kg voor de CSL. Komt aardig overeen dus. Ook hebben ze beide ongeveer evenveel downforce bij 200km/h.
Maar het grote verschil zijn de banden natuurlijk. De CLS rijdt op Michelin Pilot SX MXX3 tegen de bekende Pilot Sport Cup van de CSL. OK, de banden van de CLS zijn een slagje breeder. (285 tegen 265)
En dan is de CLS 0,1 seconde sneller op Hockenheim met die naar huidige maatstaven meukbanden. Schijnt dat cupbanden op de Ring ongeveer 1 sec per km schelen. Das dus 21 sec. Zoude CLS dus op 7.55 uit zijn gekomen met cupbanden. Ze zijn dus zeer aan elkaar gewaagd.

Deed AC-Schnitzer een kleine 10 jaar geleden al wat BMW zelf nu met de CSL heeft gedaan?

En die bizarre preis van de CLS zet de CSL misschien wel in een iets ander daglicht nu…

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 10 jul 2006, 20:07

Altijd een bizarre auto gevonden...maar ook spuuglelijk.

In 10 jaar tijd kan natuurlijk ook aan Hockenheim het één en andere veranderd zijn. Beter/slechter asfalt bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 jul 2006, 20:47

Deed AC-Schnitzer een kleine 10 jaar geleden al wat BMW zelf nu met de CSL heeft gedaan?
AC-Schnitzer heeft ook de huidige CSL onderhanden genomen. Vermogen is ongewijzigd, alleen ander uitlaatsysteem voor de sound. Verder remmen onderstel etc nog verder doorontwikkeld.

Ze schijnen daarmee 7:36 te hebben gereden op de Ring!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 jul 2006, 20:55


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 111 gasten