luco hornsveld schreef:Hielke schreef:Adobe Premiere doet dat vrij makkelijk.
Hielke, ik heb dat programma nu in het engels, maar krijg de twee beelden niet in 1 screen, hoe werkt dat precies??
Via de optie PiPs (Picture in Picture).
Linksonder zie je een grijs vak met daarboven de tabbladen 'Info', 'History', en 'Effects'. Effects moet je hebben. 'Presets' komt dan in beeld en daarna 'Pips'. Ik geloof dat ik toen voor 25% LL (25% grootte linksonder) heb gekozen. Die grootte is niet zo belangrijk want je kunt de PiP later groter en kleiner maken en overal naartoe slepen.
Je kunt het best eerst met het hoofdbeeld beginnen. Die hoofdbeelden zet je achter elkaar op het 'video 1' spoor. Knippen en plakken in het bekijk venster doe je met de knoppen 'set in point' en 'set out point'. Ze zien er als { en } uit. Na iedere keer in en uit te hebben aangeklikt als je een fragment wilt hebben, sleep je het hoofdvenster op het 'video 1' spoor. Dat vind ik in ieder geval het makkelijkst werken. De beelden die Picture in Picture moeten worden sleep je naar het 'video 2' spoor. Daarna ga je naar het tabblad effects, dan presets, dan pips en dan bijv. 25% LL. Dat pictogram sleep je op de sequence die je in het 'video 2' spoor hebt gezet en voila, daar heb je je PiP. Die kun je dan eventueel gaan verslepen of in maat aanpassen.
Succes!