Silent Drifting?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
EppeRRR

Silent Drifting?

Bericht door EppeRRR » 04 jul 2006, 17:29

Met het oog op de komende driftclubavonden en de beschreven speelruimte voor de 'Silent Drifters' hebben wij ons nog eens verder verdiept in de watersproeiinstallatie. De tekortkomingen van het vorig systeem (te weinig water, geringe spray op de achterwielen, warmlopende watersproeimotortjes etc.) lijken op dit moment geheel opgelost. Bij deze een kleine omschrijving:

[img:400:267]http://photos1.blogger.com/blogger/4328 ... %20009.jpg[/img]

- Basis is een veel gebruikt model waterpomp uit de maritieme sector. Voordeel veel wateropbrengst, makkelijk te reguleren met reguleerventiel (zie het als een kraan die je vol, maar ook half open kan zetten) en met name een zeer stil draaiende motor (anders gaat men daar weer over klagen).

[img:400:267]http://photos1.blogger.com/blogger/4328 ... %20003.jpg[/img]

- Hieraan koppel je de standaard Gardena- tuinslang verbindingelemeneten tot en met de bijna antieke (maar nog steeds te kopen) sproeikoppen. Ook deze zijn te regelen en in een mooie V-vorm spray in te stellen om voor de wielen het asfalt te bewateren zodat je juist bij het zijwaarts gaan ook voldoende glad wegdek tegenkomt.

- De pomp schakel je op een schakelaar in het dashboard aan-uit, maar een goed geplaatst regulierventiel (bij ons naast de versnellingspook) geeft wat extra instelmogelijkheden. Dus veel water waar nodig (bv. rondjes op de plaats) en wat minder bij een ruime bocht.

[img:200:133]http://photos1.blogger.com/blogger/4328 ... %20010.jpg[/img]

- Testen levert met ca. 50 liter water een spraytijd van tussen de 7 en 20 minuten op. Het beste resultaat wordt bereikt met 2/3 'flow' en levert dan een continue tijd op van 16 minuten. Als we er van uitgaan dat we per ronde (alleen aan bij de bochten natuurlijk) de pomp 1 minuut aanhebben, kunnen we dus al snel 16 hele ronden of 32 halve ronden rijden. Hoe meer water hoe beter, maar we moeten blijven denken aan het gewicht.

- Testen op de lokale rotondes geeft bij 25 km/ u reeds Full-Lock met 2000-3500 RPM. We kunnen dus niet alleen spreken over 'Extra Silent Drifting', maar ook over 'More Economical Drifting'.

- Gewicht totaal ongeveer 5 à 8 kilo exclusief de waterballast.

- Kosten: Variabel, afhankelijk van de pomp (60,- à 95,- euro, Gardena Materiaal, slangen, schakelaars etc. +/- 200 euro totaal). De watertanks zijn veelal gratis af te halen in de industrie, maar een optionele 100 liter watertank/ waterzak uit de watersportsector komt op een extra ca. 75,- euro.

Hahaha, dus nu ook mogelijk om economisch te driften op een warme zomeravond :D :D :D

hahaha

Knot

Bericht door Knot » 04 jul 2006, 18:22

Die moej ik haje :)

Sjaak Langendoen

Bericht door Sjaak Langendoen » 04 jul 2006, 19:09

Je moet het maar verzinnen....... :D

Erick

Bericht door Erick » 05 jul 2006, 10:55

turbo-prakkie schreef:Je moet het maar verzinnen....... :D
Verzonnen was het al want in de Race Experiance van Bleekenmolen rijden er 2 E30's met een watertank achterin. Dit werken alleen met een slangetje voor de achterwielen dus die verbruiken iets meer water dan dat je het op deze manier doet.

Sjaak Langendoen

Bericht door Sjaak Langendoen » 05 jul 2006, 11:34

Was voor mij nieuw,maar wel leuk idee en spaart de banden :lol: .

Knot

Bericht door Knot » 05 jul 2006, 12:22

turbo-prakkie schreef:Was voor mij nieuw,maar wel leuk idee en spaart de banden :lol: .
Naja, banden boeit nog niet eens zo, maar lawaai werd over geklaagd op Zandvoort.

Spaart meer de auto, dat is wel zo fijn als je een iets duurdere auto hebt dan een E30...

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2006, 12:30

Hoe komt men erbij, dit had ik echt niet kunnen bedenken.

Erick

Bericht door Erick » 06 jul 2006, 12:34

Knot schreef:
turbo-prakkie schreef:Was voor mij nieuw,maar wel leuk idee en spaart de banden :lol: .
Naja, banden boeit nog niet eens zo, maar lawaai werd over geklaagd op Zandvoort.

Spaart meer de auto, dat is wel zo fijn als je een iets duurdere auto hebt dan een E30...
Ja dat is weer een kern van waarheid maar ik zie me zelf nog niet met 2 waterkannen achterin rijden.

Rein

Bericht door Rein » 06 jul 2006, 13:03

turbo-prakkie schreef:Je moet het maar verzinnen....... :D
Nou idd, erg leuk bedacht!!

Knot

Bericht door Knot » 06 jul 2006, 13:29

Rico v Velzen schreef:Hoe komt men erbij, dit had ik echt niet kunnen bedenken.
Ik zat een tijd geleden aan het systeem te denken waarmee ze bij motoren automatisch de ketting smeren (scott oiler). Zoiets kan je ook via een kwast olie op je banden laten lopen voor extra rook tijdens driften op droog, dat heeft ook wel wat :)

EppeRRR

Bericht door EppeRRR » 06 jul 2006, 17:46

Knot schreef:
Rico v Velzen schreef:Hoe komt men erbij, dit had ik echt niet kunnen bedenken.
Ik zat een tijd geleden aan het systeem te denken waarmee ze bij motoren automatisch de ketting smeren (scott oiler). Zoiets kan je ook via een kwast olie op je banden laten lopen voor extra rook tijdens driften op droog, dat heeft ook wel wat :)

Bij mijn vorige werkgever (metaalbewerking) hadden ze een excentrische as (typ ik dit nu goed :oops: ) met een kleine pomp eraan om draaidende delen in de machnine continu te smeren wanneer de index (=soort van krusas van de machine) draaide.

En meende dat ik op Discovery Chanel met Mark Evans ook iets had gezien dat MGB ook zo'n mechanis systeem op de auto had zitten voor of de versnellingsbak of voor de motor zelf.

Maar olie op de banden werkt wel mooi om te glijden en extra rook te ontwikkelen :P

Plaats reactie