De Auris zal normaal gezien voor het eerst rijden op de VLN 4 race. Normaliter ben ik dan ook aanwezig als pit crew.
14 dagen geleden de motor en drivetrain ingebouwd. Via KMP motorsport (nogmaals dank Dré) 2 drexler sperren besteld. En ik moet zeggen, WAT een mooi materiaal zeg. Gevalletje kost wat, heb je wat. Je ziet gewoon dat dit handwerk is, past allemaal perfect...
Motor is lichtjes opgevoerd, zo'n 240pk en 500 Nm koppel. Enkel de powerband vind ik wat mager, van 2k tot 4k, en dan is het echt over en uit. Topsnelheid moeten begrenzen op 250 km/h. Anders lopen de aandrijfassen en aandrijfaskoppelingen in v-bak in de frut...
Luk heeft de koppeling en single mass flywheel (normale d-cat is het loodzware dual mass systeem) gesponsort.
Wat op dit moment nog parten speelt is de roetfilter, die volgens de race reglementen behouden moet blijven. Erg zwaar en vermogensvretend apparaat, zelfs in Competitie livery.
Om alles in goede banen te sturen werken we met een Motec.
Mijn pronostiek, 120d bijhouden gaat no freakin way lukken. Hopelijk kunnen we onze troeven op de lange baan (dus reliability) uitspelen. De race uitrijden is voor ons al een enorme prestatie als beginnend team!
Even zwaaien naar die witte toyo jongens!