En Audi verkocht de meeste quattro's.(krastdoor BMW dus)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
allen

Bericht door allen » 30 mar 2008, 22:05

hugo schreef:Onduidelijk spiegelschrift, nee dat is handig.
Dat is zodat jij in je binnenspiegel ziet wat jou komt verslinden. :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 30 mar 2008, 23:12

allen schreef:
hugo schreef:Onduidelijk spiegelschrift, nee dat is handig.
Dat is zodat jij in je binnenspiegel ziet wat jou komt verslinden. :wink:
BMW-rijders doen twee dingen: bumperkleven en dwars de hoek om. Logisch dus om de type-aanduiding in spiegelschrift achterop te zetten voor het bumperkleven, en dan natuurlijk op de zijkant vanwege het dwars de hoek om knallen. De achterkant is uit beeld voor je 'm gezien hebt 8)

[img:1280:1024]http://forum.avtoindex.com/foto/data/me ... 3-75_1.jpg[/img]

HSR

Bericht door HSR » 30 mar 2008, 23:19

Over AWD gesproken. Wij hebben thuis een Touareg 3.2 V6 en dat is kwa onderstel echt alles behalve slecht. Ik heb bochten waar ik met de C30 met 100km/h tegen het onderstuur moet vechten en die 2.5ton zware SUV trek ik daar gewoon zonder gezeur met 110 doorheen. Ik voel me soms echt een rallydriver in dat hok, je zit hoog, veel veerweg, buitengewoon goede wegligging voor zo'n bakbeest en een potent klinkende V6. Hier op de onvoorstelbaar slechte wegen in het Antwerpse havengebied heb ik echt lol voor 10 in dat hok, keihard rijden tegen de limieten aan en ondertussen niks geen problemen met die slechte wegen. Ok, toegegeven, over het verbruik zullen we het maar niet hebben. :D

wooter

Bericht door wooter » 31 mar 2008, 09:12

Ik ben een beetje verbaasd over de voluit goede kritieken van het Quattro-systeem. Er zijn nl. hopen incarnaties van het 4x4-systeem uit de VAG-stal, en de latere '4motion'-systemen werken beter dan de eerdere quattro's...

http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(a ... ve_system)

wjn

Bericht door wjn » 31 mar 2008, 10:03

wooter schreef:Ik ben een beetje verbaasd over de voluit goede kritieken van het Quattro-systeem. Er zijn nl. hopen incarnaties van het 4x4-systeem uit de VAG-stal, en de latere '4motion'-systemen werken beter dan de eerdere quattro's...

Niet echt een wetenschappelijke bron :)

Dat latere systemen beter werken, is eerder te wijten aan de verbeterde electronische gestuurde systemen (ESD/ESP etc.).

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 mar 2008, 12:26

hugo schreef: Touareg 3.2 V6 en dat is kwa onderstel echt alles behalve slecht.
Zal luchtvering hebben zeker :?: Anders is het echt een hobbelgeit :lol: Luchtvering is echt een wereld van verschil met die dingen.

EG

Bericht door EG » 31 mar 2008, 13:49

wooter schreef:Ik ben een beetje verbaasd over de voluit goede kritieken van het Quattro-systeem. Er zijn nl. hopen incarnaties van het 4x4-systeem uit de VAG-stal, en de latere '4motion'-systemen werken beter dan de eerdere quattro's...

De volwaardige permanente 4x4 systeem zoals je in de A6 etc. hebt (volgens mij alle VAG apparaten met in lengterichting geplaatste motoren) zijn de beste systemen.

4motion zoals in de Golf 4/5 etc. kan dat zeker niet evenaren. Is gewoon compleet ander systeem.

HSR

Bericht door HSR » 01 apr 2008, 23:52

Niels schreef:
hugo schreef: Touareg 3.2 V6 en dat is kwa onderstel echt alles behalve slecht.
Zal luchtvering hebben zeker :?: Anders is het echt een hobbelgeit :lol: Luchtvering is echt een wereld van verschil met die dingen.

Nee hoor, gewoon de conventionele demper/veren combinatie. Inderdaad werd daar veel kritiek op geleverd maar ik vind het echt een heel goede balans hebben.

Plaats reactie