Reims 12 - 14 september 2008

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mar 2008, 13:06

Reims is once again hosting the Weekend of Automobile Excellence (September 12th-14th). The capital of the Champagne region has a long and respected association with motorsport and it celebrates that history with this spectacular event for cars and motorcycles from 1925-1969.

The historic pits and grandstand will form the backdrop to a host of fabulous demonstrations, along with fireworks and air displays, plus a VIP Village and Commercial Village. The 2007 weekend unforgettably saw Jean Alesi at the wheel of the Fangio Mercedes W196 ‘Streamliner’, and the former Ferrari F1 star will be in action again at the 2008 event.

Sponsors include Champagne Pommery and Mercedes-Benz, and participants whose cars or motorcycles are accepted will enjoy three demonstration sessions and a hospitality package that includes the official dinner at the Domain Pommery.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 mar 2008, 13:39

Prachtig :!:

Ik heb nog ergens een oude AV liggen dat ze met een 911 naar Reims gaan. Als ik me goed herinner een prachtige rit met mooie foto's. Voor een tijdje terug ook zo iets in Spanje (met een Spaanse sportwagen) met AV, lijkt me prachtig om zo'n oud circuit op te zoeken en de oude glorie proeven 8)

Mooi DF event zou zoiets zijn :D Nou nog even de tijd vinden :!:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 30 mar 2008, 15:02

Niels schreef:Prachtig :!:

Ik heb nog ergens een oude AV liggen dat ze met een 911 naar Reims gaan. Als ik me goed herinner een prachtige rit met mooie foto's. Voor een tijdje terug ook zo iets in Spanje (met een Spaanse sportwagen) met AV, lijkt me prachtig om zo'n oud circuit op te zoeken en de oude glorie proeven 8)

Mooi DF event zou zoiets zijn :D Nou nog even de tijd vinden :!:
Ja klopt Niels, heel erg gaaf inderdaad. Dat van AV in Spanje was met de Tramontana op een oude kombaan. En die test met die 911 bij Reims kan ik me ook nog wel herinneren ja. Ze hebben wel vaker van dat soort dingen, geweldig vind ik dat. Ik ga het binnenkort zelf ook proberen. Met en paar weekjes zoek ik de Nordschliefe, maar ook de Südschleife op voor een fotosessie met een 997 Carrera S.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 mar 2008, 15:22

Erg gaaf en ik ben zeer benieuwd!

Verder lees ik dit soort zaken altijd zeer aandachtig maar die oude circuits zijn bij mij altijd onbekend tot dat ik er iets over lees. Een lijstje zou wel handig zijn, ik ben nog op zoek naar een vakantie missie :D Dus je hebt Reims, Sudschleife, Tramontana (is me te ver) en verder nog? Zoals gezegd lijkt me het zeer gaaf om zoiets te zoeken/bezoeken :D

Dit ook, prachtig man!
[img:800:559]http://i195.photobucket.com/albums/z297 ... 64f519.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mar 2008, 17:46

Site van Mattijs (Dutch hier op DF) 8w.forix.com

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten