BMW 502A

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

BMW 502A

Bericht door Stéphane » 22 jun 2006, 23:43

Ik zag deze BMW V8 laatst bij mijn huisarts voor de deur staan. Ik ken hem niet, maar het zag er wel speciaal uit. Is dat het ook of is dit niets bijzonders?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stéphane op 28 okt 2008, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jun 2006, 09:21

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie hem niet of nauwelijks rijden, ook niet in klassieker bladen. Er zijn er nog wel wat over, maar echt niet veel. Dus ja, ik vind hem bijzonder!

Niet moeders mooiste, maar ook niet lelijk (precies zoals ik BMW vandaag de dag nog steeds zie).

Je ziet zo trouwens heel goed waar het hangbuik effect al eerder werd toegepast. :lol:

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 28 jun 2006, 01:04

Een Barok Engel (bijnaam uit die tijd, de 50's)
Voor die tijd hyper moderne motor, zelfde blok als in de nu en toen ook al extreem dure 507 cabrio, snel, maar zwaar conservatieve carrosserie.

zijn er niet veel meer van, een nette strakke orginele auto breng leuk geld op tegenwoordig, zeker in de Heimat.

Als het dan toch een BMW moet zijn uit die periode doe mij dan maar een 503 coupe (Goertz design) [img:374:276]http://z.about.com/d/vintagecars/1/0/u/ ... _coupe.jpg[/img]
met hetzelfde V8-blok.
Je kan aan deze auto duidelijk zien waar het Engelse merk Bristol zich door heeft laten inspireren.
Een handgebouwde kleine serie kwaliteitsauto uit de tijd dat BMW nog geen massa-auto was.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten