Tectyleerbedrijf in ZH

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Tectyleerbedrijf in ZH

Bericht door Henk Jan » 11 mar 2008, 07:17

Om de M3 zo goed mogeklijk te conserveren wil ik haar dit voorjaar compleet laten tectyleren.

Ben al bedragen van €1200 tegen gekomen, maar dat lijkt me wat overdreven. :shock:

Wie kent een goed en betaalbaar bedrijf in ZH waar ik dit kan laten doen?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2008, 10:46

Zal even zoeken, kwam laatst een bedrijf tegen hier in de buurt, die dat doet voor +- 650 euro en erg goed staat aangeschreven (in de Saab wereld...).

Edit: gevonden: Van Egmond in Alphen a/d Rijn http://www.janvanegmond.nl/
Met laswerk was iemand daar 965 euro kwijt incl btw.

Hier een verslag over Van Egmon Anti Roest Centre:
http://www.autozine.nl/text/224.html
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 11 mar 2008, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2008, 10:50

Leuke quote voor Stéphane:
Een hardnekkig misverstand is dat kunststof auto's, zoals bijvoorbeeld de Lotus Elise of vele Land Rovers, geen anti-roest behandeling nodig hebben. Maar ook bij deze auto's zijn de dragende delen nog steeds van metaal en daarmee gevoelig voor roest. Fabrikant en eigenaars van dergelijke auto's geven deze auto's daarom vaak onterecht weinig aandacht als het gaat om roest.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 11 mar 2008, 12:55

Zijn er niet mooiere oplossingen te bedenken dan tectyl? Mijn auto komt geen tectyl aan te pas, als het water daar eenmaal achter zit is de roest niet meer te zien en begint het feest pas....

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 11 mar 2008, 13:17

Jurriaan schreef:Zijn er niet mooiere oplossingen te bedenken dan tectyl? Mijn auto komt geen tectyl aan te pas, als het water daar eenmaal achter zit is de roest niet meer te zien en begint het feest pas....
Als de carrosie helemaal kaal is kan je KTL proberen:

http://www.autobeitserij.nl/nabehandelingen.htm

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 11 mar 2008, 15:19

@Dennis,
Thanx, zal eens contact met ze opnemen.

@Jurriaan, Als het bij een gerenomeerd bedrijf gebeurt zullen ze eerst zorgen dat alle aanwezige roest verwijderd wordt en de eventuele roest wat nog aanwezig is wordt door de tectyl 'geïsoleerd'.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2008, 15:40

Ik gebruik zelf producten van Carpotech (te koop bij www.classicpassion.nl de buurman van dick). Eerst kaal maken en dan daarmee behandelen. Dan komt er echt geen vocht achter.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Bericht door Jeroen » 12 mar 2008, 00:30

Tectyl zou ik niet doen om redenen die hierboven al genoemd worden. Beter kun je gaan voor een Dinitrol behandeling, waar Dennis al een linkje van geeft.
Mijn auto heeft ook een Dinitrolbehandeling gehad, ervaringen vind je hier: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 12 mar 2008, 00:38

Voor de holle ruimtes zou je ook het vet van Mike Sanders kunnen overwegen, hoor daar goede verhalen over.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 12 mar 2008, 08:06

Als je de auto helemaal kaal gaat maken zou ik persoonlijk voor een KTL behandling gaan, hierdoor wordt er een corrosiewerende lack aangebracht op de carroserie dmv elektrische lading. Dit wordt al jaren gebruikt bij nieuwe auto's :wink: Daarna iets als een tectyl behandling gebruiken, anders de binnenkant met zinkspray inspuiten of poedercoaten.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 12 mar 2008, 11:04

Scotsman schreef:Als je de auto helemaal kaal gaat maken zou ik persoonlijk voor een KTL behandling gaan[..]
Vond zijn M3 dusdanig fraai dat ik er niet vanuit ga dat 'ie helemaal kaal gaat ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Darudevampire en 4 gasten