Snipe schreef:Daar zitten fraaie foto's tussen!
Goeie locatie ook. Toevallig gevonden? Lang op zoek geweest? Van horen zeggen? Hoe kom je aan zoiets?
Thanx

Op
www.urbex.nl staan veel albums. Locatie zetten ze er nooit bij en doen ze nogal geheimzinnig over, maar na wat zoekwerk en googlen is dat wel te vinden. Die maat van mij heeft dat allemaal uitgezocht, hij heeft inmiddels een databaseje met adressen

In dit geval was het gemakkelijk omdat het gewoon in het centrum van dat dorp ligt.
Peter Paul: idd, hier staat wat meer info over die kolenmijn:
http://www.opacity.us/site140_hasard_ch ... l_mine.htm
Er komen is soms iets lastiger. Je moet nog wel eens ergens overheen klimmen om binnen te komen

Legaal is het trouwens niet, hangen meestal wel bordjes met strafbaar/verboden gebied. Maargoed zo'n locatie voor het eerst bekijken is al gaaf/spannend, gaat eigenlijk niet eens om het maken van de foto's

Je valt soms van de ene verbazing in de andere.. bijv.
deze foto, daar staat gewoon 1936 als jaartal op... stuk administratie ofzo.
In dit geval was de beste manier via de achterkant. Het ligt tegen een berg aan, dus we zijn langs de berg af naar beneden gegaan. Dan kom je op het dak van een ruimte en ga je via die weg naar binnen. Die berg was wel wat stijl op sommige stukken, we hadden een touw meegenomen.
Wel grappig, we liepen er rond en hoorden bij het hek (hoofdingang langs de wegkant, was allemaal goed afgesloten) gerommel. Dus even verstopt, daarna voetstappen. Die maat van mij keek om de hoek en stond oog in oog met een wat oudere man. Die vent kon alleen franstalig lullen (ik begrijp er de ballen van) en begon al over bellen, verboden gebied, politie erbij blabla. Die maat van mij zei dat we wel meeloopten en weg gingen. Maar was niet nodig, we mochten rustig verder gaan met foto's maken en als we de volgende keer wilde komen moesten we maar even bellen, dan zou ie de poort wel opendoen voor ons... hij had z'n naam en telefoonnummer gegeven en wenste ons nog veel plezier
allen: nee ga nooit alleen, sowieso is het met z'n 2en net iets gezelliger

maar het is allemaal oude troep. Dit was wel veilig omdat het allemaal beton was, maar we zijn ook bij zo'n kasteeltje naar binnen geweest met houten trappen die niet stevig aanvoelden. Zooi staat er al ontzettend lang en rot lekker weg. Opletten waar je gaat staan kan geen kwaad.
Dennis: nice

vooral die enerlaatste foto is erg mooi!