Dealers: je vrienden of niet?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 jun 2006, 11:48

Misschien een domme vraag, maar waarom dan een nieuwe auto kopen voor zo weinig km's?
Met 6000km of zo per jaar zou ik het wel weten, gewoon een OK-Sjon EVO6 of E46 M3 halen, na twee jaar wil je weer wat anders, ok prima, maar daar hoeft dan geen 15k euro meer achteraan om weer iets vergelijkbaars te kopen en in die 12.000km moet je ook wel heel erg gek doen wil je er grote brokken aan krijgen.

Er staat hier trouwens een E30je met lege accu, plan je die ook even in Tom? :lol:

Tomaz

Bericht door Tomaz » 14 jun 2006, 11:57

Lege accu zeg je?

Kan ik wel ff voor langskomen, ging de vorige keer ook goed. :D

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 jun 2006, 12:05

Peter, omdat ik dat op dat moment een mooie auto vond.
En de OK-sjon die ik mooi vind kosten hetzelfde, dus ik blijf er geld achteraan gooien :wink:

Ach, is de gedachte van vandaag, morgen schijnt de zon weer :D
Denk ik er weer anders over :roll:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 jun 2006, 12:14

Niet met een Impreza, daar moet je juist van genieten als het regent of sneeuwt. :wink:
Aanschafprijs kan ook best gelijk zijn, dan bedoel ik niet, maar een nieuwe Impreza van 35k schrijft het eerste jaar misschien 10k af, een E46 M3 van 35k schrijft 5k af, een EVO6 van 25k schrijft 2k af, dat bedoel ik meer. Kun je nog aardig wat voor verknutselen om dat verschil goed te maken. :)

RVV

Bericht door RVV » 14 jun 2006, 12:20

Peter ik denk ook dat het te maken heeft, met wat je als extra koopt als het een praktisch een nieuwe auto is. En dat is een stukje zekerheid.

Ikzelf vind de hele zoekerij van veel auto voor weinig geld niet eens leuk. Elke keer weer een beer op de weg. Is dit wel goed, heeft ie geen technische schade ? Hoe is de vorige eigenaar er mee om gesprongen etc. En ik weet wel dat het allemaal geen flikker uit hoeft te maken. Maar ik hou er niet van. Niet voor niets dat het M3 verhaal bij mij zolang heeft geduurd.

En ik realiseer me ook wel dat het een stukje luxe is om zo te kunnen denken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 jun 2006, 12:22

@Peter:
Okay, zo.
Ennuh, niet elk woord letterlijk nemen hè.
De WRX was trouwens AL een 1/2 jaar oud toen ik hem kocht hoor :wink:
Desondanks zal 'ie nog wel een 5k afschrijven het komende jaar.
Dat weet je van tevoren maar soms staat "de pet" niet goed en begin je (ik iig wel) wel eens zo te denken.

RVV

Bericht door RVV » 14 jun 2006, 12:28

Arthur dat moet je loslaten, die auto is een stukje bezit geworden tenminste zo moet je dat bekijken en niet als bodemloze geldput.

Als je een nieuw bankstel koopt, of nieuwe meubelen, breedbeeld TV whatever dan koop je die ook niet met het idee dat er geld aan het verpieteren is. Sterker nog het geld wat je daar in hebt gestoken zie je sowieso nooit meer terug.

Zo moet je het ook een beetje met een auto doen.

Weet je wat de mooiste redenatie is ? Dat je je er van uitgaat dat je auto voor de volle 100% afschrijft. Het idee dat ie een dag na aankoop niks meer waard is. Dan laat je het wel uit je hoofd om te denken dat je weer eens wat anders wilt. En als je na verloop van tijd (jaren) een nieuwe auto gaat kopen zie het dan maar als bonus dat je nog wat voor je oude auto terug krijgt.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 jun 2006, 13:02

Ha, zo zie ik het ook eigenlijk.
Moet ook wel als je er soms mee op een circuit komt, als je hem dan op zijn dak legt is hij ook meteen 100% afgeschreven. Is niet een al te leuk vooruitzicht, maar ik hou er wel altijd maar rekening mee.

Knot

Bericht door Knot » 14 jun 2006, 13:48

Een beetje nieuwe auto schrijft altijd wel af, maarja we blijven niet voor altijd in 10 jaar oude auto's rijden (al is de GT niet echt een straf voor me) toch?

Zelfs ik zit toch al te kijken naar een nieuwere auto, na 2 maanden al ja, nieuwer heeft toch iets, oke, het schrijft meer af, kost gewoon meer geld maar het is wel gaver.

allen

Bericht door allen » 16 jun 2006, 21:17

Nieuwer zegt me helemaal niets. Het is dat ik van sommigen weet wat ze in een 635csi of een 3.0cs(i) hebben gestopt. Het verstand koopt wellicht een nieuwere wagen, het hart heeft liever anders.
Zo'n oude xjs lijkt me ook geweldig.

Plaats reactie