Wanli
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Wanli
DE driftband? Ik vind van niet.
Wangen zijn veel te zacht (ook bij 3 bar nog), V profiel krijgt opstaande randen, grip op droog is nog best oke, op nat gaat het nergens over, leuk om in een goede drift te komen maar lastig om grip terug te vinden, iets wat bijvoorbeeld de Barum banden wel netjes doen op nat wegdek.
Enige voordeel wat ik tot nu toe gemerkt heb is de ingekleurde zwarte streep bij een burnout.
Wat zegt de rest? Nemen we allemaal maar Wanli omdat we mensen hebben horen zeggen dat het goed is?
Wangen zijn veel te zacht (ook bij 3 bar nog), V profiel krijgt opstaande randen, grip op droog is nog best oke, op nat gaat het nergens over, leuk om in een goede drift te komen maar lastig om grip terug te vinden, iets wat bijvoorbeeld de Barum banden wel netjes doen op nat wegdek.
Enige voordeel wat ik tot nu toe gemerkt heb is de ingekleurde zwarte streep bij een burnout.
Wat zegt de rest? Nemen we allemaal maar Wanli omdat we mensen hebben horen zeggen dat het goed is?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ik ga na zondag toch echt wat andere banden testen, wil een sterkere wang en iets meer grip op nat om tankslappers te voorkomen en nettere combinaties te kunnen maken.
Op de lijst staan:
Linglong L688 225/45 R17 94W XL EUR 70,70 (Merk klinkt wel gaaf)
Nankang NS-1 225/45 R17 91W EUR 80,60
Fortuna F2000 225/45 R17 94W XL asymmetric EUR 78,50 (Zien er het beste uit)
Op de lijst staan:
Linglong L688 225/45 R17 94W XL EUR 70,70 (Merk klinkt wel gaaf)
Nankang NS-1 225/45 R17 91W EUR 80,60
Fortuna F2000 225/45 R17 94W XL asymmetric EUR 78,50 (Zien er het beste uit)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Waarom kiest men voor Wanli
1. Lage kosten
2. Geen grip op natte ondergrond
3. Combinatie van hoge druk en harde band uiteindelijk ook geen grip op droog.
4. Slijtage nihil in vergelijking met een andere band.
Betere banden te verzinnen voor het driften, vast wel.
In Japan rijden de driftwagens ook met dure gesponsorde sportbanden maar dat zijn auto's die als racewagens zijn opgebouwd en die 400, 500 en 600 peekaatjes hebben.
Tja, dan trek je vastgelijmde banden nog wel los van het wegdek.
Wanli betekend dat je op nat geen kunst en vliegwerk hoeft uit te oefenen om de auto eindelijk in een laf driftje te krijgen En dat voor weinig geld
1. Lage kosten
2. Geen grip op natte ondergrond
3. Combinatie van hoge druk en harde band uiteindelijk ook geen grip op droog.
4. Slijtage nihil in vergelijking met een andere band.
Betere banden te verzinnen voor het driften, vast wel.
In Japan rijden de driftwagens ook met dure gesponsorde sportbanden maar dat zijn auto's die als racewagens zijn opgebouwd en die 400, 500 en 600 peekaatjes hebben.
Tja, dan trek je vastgelijmde banden nog wel los van het wegdek.
Wanli betekend dat je op nat geen kunst en vliegwerk hoeft uit te oefenen om de auto eindelijk in een laf driftje te krijgen En dat voor weinig geld
- Fabian
- Berichten: 7025
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
EN weinig slijtage aan wielophanging etc :!:Mathieu schreef:
Wanli betekend dat je op nat geen kunst en vliegwerk hoeft uit te oefenen om de auto eindelijk in een laf driftje te krijgen En dat voor weinig geld
Ik vond de Wanli's onder de GT van Appie perfect, en hij was heerlijk makkelijk en vloeiend uit de drift te halen. Vond hem bijna net zo makkelijk rijden als de 350Z van Jeroen. Kwestie van timing, op tijd rustig terugsturen en tegelijk het gas voorzichtig naar de bodem trappen
Maar idd, aan de andere kant...de Wanli's glijden wel ERG makkelijk op nat. ZO makkelijk dat het wel eens TE makkelijk wordt
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Makkelijk in de drift krijgen is leuk, maar meer grip is meer controle, eenmaal dwars vind ik dat ik (zelfs met sper) weinig meters naar voren maak, of ik nou netjes of vol aan het gas hang.
Ben dus op zoek naar een band met een iets hardere wang, iets meer grip op nat, en over de slijtage, tsja, als de randjes weg zijn en je zit in het midden nog met 5mm profiel dan vind ik het niet echt een goede band (voor mijn auto).
Denk dat ik de Fortuna F2000 maar ga proberen, dat V profiel is ook niet alles.
[img:200:300]http://www.tyre-pictures.com/Fortuna/F2000.jpg[/img]
En anders de Millennium Directional 225/45 R17 91Y
[img:181:300]http://www.tyre-pictures.com/StarMillen ... tional.jpg[/img]
Ben dus op zoek naar een band met een iets hardere wang, iets meer grip op nat, en over de slijtage, tsja, als de randjes weg zijn en je zit in het midden nog met 5mm profiel dan vind ik het niet echt een goede band (voor mijn auto).
Denk dat ik de Fortuna F2000 maar ga proberen, dat V profiel is ook niet alles.
[img:200:300]http://www.tyre-pictures.com/Fortuna/F2000.jpg[/img]
En anders de Millennium Directional 225/45 R17 91Y
[img:181:300]http://www.tyre-pictures.com/StarMillen ... tional.jpg[/img]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Of deze, profiel ziet er goed uit, wat minder grof dan de Wanli bandjes:
GT Radial CHAMPIRO HPZ 40 235/40 ZR17 90W
[img:232:300]http://www.tyre-pictures.com/GTRadial/CHAMPHPZ40.jpg[/img]
GT Radial CHAMPIRO HPZ 40 235/40 ZR17 90W
[img:232:300]http://www.tyre-pictures.com/GTRadial/CHAMPHPZ40.jpg[/img]
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Die had ik op de XR4i, roken wel goed inderdaad, maar toen kon ik er nog niks van, was mn eerste RWD auto, wel meteen goed onderstel en sper, maar ik had beter met de 320i kunnen beginnen.Nero Serpente schreef:GT Champiro rookt wel lekker
http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... o_burn.wmv
Maar die LingLong banden staan wel gaaf, denk dat menig figuur dubbel ligt bij het zien van merk en type
- EppeRRR
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
- Locatie: Nieuweroord
- Contacteer:
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- EppeRRR
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
- Locatie: Nieuweroord
- Contacteer:
]Nero Serpente schreef:Flamingo is gewoon een overjarig Bridgestone Potenzo type.
Had ik altijd onder de 33... had prima grip op droog. En versleet haast niet.
op droog waren ze niet echt slecht, maar slechter dan mijn minerva banden die ik ervoor had. Maar met nat weer was het 'feest' met de flamingo's
Kléber bandjes zijn ook net zo 'goed' als flamingo's
Federal heb ik zelf geen ervaringen mee, maar een maat van me is van Contineltals naar Federal gegaan met zijn (reed versleten) 318is en die had met nat weer ook vrij weinig grip achter.
hahaha, dat zal wel filmwaardig materiaal zijn danTom Haex schreef:Ben op het moment bezig met het verzamelen van thuiskomertjes voor subaru. Ben ook erg benieuwd wat voor slijtagepatronen dat gaat geven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten