Grand Prix Legends

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Grand Prix Legends

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2006, 11:15

Zijn er nog mensen die deze sim spelen, ondanks alle nieuwe spellen op de markt?

Ik heb ook iets gehoord over een opvolger van GPL, is daar iets van bekend inmiddels?

Robin
Berichten: 54819
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 feb 2006, 23:02

Ik. sinds een maand ofzo na ongeveer 2 jaar niet gesapeeld te hebben. De 2004 mod/demo ziet er GOED uit(cockpits zijn schitterend)

Vooral Zandvoort blijft een rollercoaster en alhoewel de Lotus 49 the car to beat is grijp ik qua sound vaak naar de Ferrari 312 of 'mooier' qua looks, maar zwaarder qua massa:De Honda V12. Prachtautootje.

Zo, nu nog ff RBRen en dan maffen.

oant moarn :D

Robin
Berichten: 54819
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 jun 2006, 10:33

heeft iemand nog een eenvoudige wat en hoe? betr de diffwerking van bijv de Lotus? Hoe krijg ik een betere sperwerking? Binnenste wiel spint nogal soms. Meer clutches(van 2 naar 3 of 4?) en van de 85/30 power coast naar welke waarden? Ik heb die manual niet meer.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 10 jun 2006, 10:49

lager zwaartepunt voorin, dan heb je meer grip en trekkracht op de voorwielen (voor het bochtenwerk).

veren voor harder en achter lichter ?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jun 2006, 11:12

Robin, ik zou doen wat Macboy zegt: voor iets zwaardere veren, achter slapper.
En dan diff: 3 platen erin, power/coast 60/55 ofzo. Dan heb je 60% sperwerking bij gasgeven en net geen 60 bij gas los, dat is wel lekker met insturen, vind ik.

En alles symmetrisch uitlijnen, standaard setups staan asymmetrisch, dat zijn echt klote setups vind ik.

Robin
Berichten: 54819
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 jun 2006, 12:13

Bedankt, nu weet ik 't weer. Met 3 clutches en 60/30 is de Lotus op Zandvoort niet top vinnik totnutoe. Bruut immediate overstuur niet normaal.(Zal wel gewenning zijn)Zal die symmetrische setup ook toepassen.

3 clutches op 85/30 houden rijdt totnutoe 'beterder' :P Zal eens 85/60 oid toepassen :?:

Robin
Berichten: 54819
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 jun 2006, 12:16

Dennis Cavallino schreef:Robin, ik zou doen wat Macboy zegt: voor iets zwaardere veren, achter slapper.
En dan diff: 3 platen erin, power/coast 60/55 ofzo. Dan heb je 60% sperwerking bij gasgeven en net geen 60 bij gas los, dat is wel lekker met insturen, vind ik.

En alles symmetrisch uitlijnen, standaard setups staan asymmetrisch, dat zijn echt klote setups vind ik.
Alsd die 85/30 en 60/55 de percentages aangeven, snap ik iets niet. De std setup is al 85%/30% dan en ik wilde MEER sperdiff bij acceleratie en 85% is de max. En toch een binnenste wiel wat spint nu met std setup 85/30 2 clutches. Terug naar 60% wil ik immers niet...

Graag uitleg want er klopt iets niet dan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 10 jun 2006, 16:05

als je eruit ziet zoals die foto van je dan klopt er inderdaad iets niet ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 12 gasten