Bandenspannings sensor
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bandenspannings sensor
Ik vanmorgen in de auto, starten ... rijden....piep ugh.......... Bandenspannings sensor op rood. Bandencontrole, lijkt normaal, meting even later alles normaal. Herstart auto......... piep. WTF is this?
Iemand een idee?
Iemand een idee?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Brava
Volgens mij werken de meeste bandenspanningscontroles niet op de spanning als zodanig maar op de verschillen in omwentelingssnelheid als gevolg van het verschil in diameter. Als het systeem bij stilstand afgaat komt dat volgens mij door een hardware fout en is een bezoekje aan uw vriendelijk autopusher de oplossing.
Een aantal maanden geleden ben ik naar een Autovisiedag op Lelystad geweest. Aan het slot mochten we met de eigen auto (BMW 120i) de kombaan op. We werden gepaced door een instructeur. Tijdens de laatste ronde liet hij ons stapvoets door de kombocht rijden. Mijn bandenalarm ging af door de extreme belasting op de onderste banden tov de bovenste banden. Bij controle bleek er niets met de spanning mis te zijn.
Een aantal maanden geleden ben ik naar een Autovisiedag op Lelystad geweest. Aan het slot mochten we met de eigen auto (BMW 120i) de kombaan op. We werden gepaced door een instructeur. Tijdens de laatste ronde liet hij ons stapvoets door de kombocht rijden. Mijn bandenalarm ging af door de extreme belasting op de onderste banden tov de bovenste banden. Bij controle bleek er niets met de spanning mis te zijn.
- HansD
LOL, vandaag toevallig naar de dealer geweest om de sensor te laten resetten. Gaf al 1 1/2 maand aan dat ik een lekke band had en ja dat is een Renault (mijn excuus is dat ik hem niet zelf uitgezocht heb).Jij hebt een Renault
Als je bandenspanning nog goed is niets meer aan doen en bij de volgende beurt laten verhelpen. Als je je er wel aan irriteert ff langs rijden en laten resetten.
- romo