'Joran van der Sloot bekent moord Holloway'

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

'Joran van der Sloot bekent moord Holloway'

Bericht door RobS » 31 jan 2008, 18:42

'Joran van der Sloot bekent moord Holloway'
Uitgegeven: 31 januari 2008 16:49
Laatst gewijzigd: 31 januari 2008 18:16

AMSTERDAM - Joran van der Sloot heeft de moord op de Amerikaanse Natalie Holloway mogelijk bekend. Dat zou althans blijken uit een fragment uit een interview van misdaadverslaggever Peter R. de Vries met de Arubaanse procureur-generaal Hans Mos, dat via de website van De Vries uitlekte.
Novum Nieuws

De betreffende pagina is inmiddels van De Vries' website verwijderd, maar Vkmag.com, een weblog dat de tekst ontdekte, heeft een schermafbeelding gepubliceerd.

Daarop is een gesprek te lezen tussen Mos en De Vries over een kennelijk met verborgen camera vastgelegde bekentenis van Van der Sloot. Mos zegt dat de beelden aanleiding vormen het onderzoek naar de verdwijning te heropenen.

Bewijs

Natalee Holloway verdween in 2005 na een avond stappen. Volgens het OM is Joran van der Sloot degene die het toen 18-jarige meisje als laatste levend heeft gezien. Hij is twee keer aangehouden in verband met de zaak, maar wegens gebrek aan bewijs moest justitie hem laten gaan.

Onderzoek

Het OM en de politie op Aruba onderzoeken momenteel of de aangeleverde informatie betrouwbaar is en of die licht werpt op de verdwijning en dood van Holloway.

Peter R. de Vries kon niet onmiddellijk op het bericht reageren.

De Vries beweerde eerder donderdag al dat hij de zaak-Natalee heeft opgelost. Een tipje van de sluier wilde hij niet oplichten. Dat doet hij pas zondag in de uitzending van zijn tv-programma. Justitie op Aruba wil niet op de bewering van De Vries ingaan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 jan 2008, 18:53


Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Bericht door Geert. » 31 jan 2008, 19:09

hopen dan het wordt opgelost zeg!!

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 31 jan 2008, 19:15


Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 31 jan 2008, 19:43

Zondag even kijken,ben erg benieuwd.

Zondag 3 februari in Peter R. de Vries, misdaadverslaggever:

Peter R. de Vries lost de zaak Natalee Holloway op.

DAGDROMEN OVER EEN
‘ONMOGELIJKE’ OPLOSSING….

Ook een misdaadverslaggever door wiens toedoen al eens eerder geruchtmakende moord- en verdwijningszaken zijn opgelost, dagdroomt nog wel eens over zaken die hij in zijn carriere graag zou willen oplossen. De harde werkelijk is dat dit meestal illusies zijn. De verdwijning van Natalee Holloway was aanvankelijk zo’n zaak.

Nadat justitie de zaak had gesloten geloofde bijna niemand meer dat dit raadsel ooit zou worden opgehelderd. Maar op basis van 30 jaar journalistieke ervaring, mijn misdaadkennis en intuitie wist ik dat dit drama opgelost moest kúnnen worden. Maar dat is uiteraard makkelijker gedacht dan gedaan. Dat vertrouwen in een oplossing werd alleen maar bevestigd toen ik samen met redacteur/regisseur Kees van der Spek eind 2006 voor de eerste keer naar Aruba ging om de zaak te onderzoeken en we vele ongerijmdheden ontdekten. We maakten een onthullende, extra lange aflevering over de lotgevallen van Natalee en vanaf dat moment waren we allebei in de greep van Het Mysterie…

We aarzelden dan ook niet toen zich een aantal maanden geleden, in de herfst van 2007, een nieuwe kans aandiende om ons intensief met de verdwijning bezig te houden. Hoe dat precies zit, kan ik hier nu nog niet onthullen. Dat komt later. Hoe dan ook, samen bedachten Kees en ik een ingenieus, gedurfd plan dat de waarheid aan het licht zou kunnen brengen. Om het goed te kunnen uitvoeren moesten we geduld hebben en op kousenvoeten manoeuvreren. Er mocht niets uitlekken van onze operatie. Niemand mocht argwaan krijgen en zelfs op onze redactie moesten we daarom noodgedwongen bij vragen wel eens het ‘nice-to-know or need-to-know’criterium hanteren.

Er volgden uitermate spannende weken, waarin de zaak naar een climax toeging, waar we vooraf niet op hadden durven hopen. Kees en ik belden dag en nacht met elkaar, stippelden nieuwe tactieken uit en analyseerden de vorderingen. Soms konden we onze opwinding maar nauwelijks verbergen. En het aantal keren dat we ’s nachts wakker schrokken met invallen, twijfels of voornemens is niet te tellen. De vrees dat de operatie zou mislukken of op het laatste moment zou stuklopen, achtervolgde ons elke minuut. In de loop der jaren heb ik voor hete vuren gestaan in grote zaken, maar de kriebels, spanningen en stress die ik tijdens deze operatie – waarbij zoveel fout kon gaan – heb gevoeld waren nieuw.

Maar het is de inspanning waard geweest. Het moment dat Kees van der Spek en ik – staande in een benauwd spothokje op de redactie – dé beelden bekeken die alles duidelijk maakten, zal ik nooit vergeten. De woorden die we toen spraken kan ik hier niet ongekuisd optikken, maar daar zult u begrip voor hebben als u de beelden heeft gezien. De beelden van de spannendste verborgen camera-actie die ik ooit heb gedaan.

Soms leiden dagdromen toch tot harde journalistieke produkties. En de bittere waarheid…

Peter R. de Vries

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 31 jan 2008, 19:49

Ik vind Peter R de Vries sowieso top.
Jammer dat ie nooit echt de politiek in is gegaan...

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 31 jan 2008, 19:52

Zou wel werelds zijn als hij dit oplost.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 31 jan 2008, 20:00

Hulde voor Peter,

Die kerel is gewoon een pitbull, bijt zich ergens in vast en laat het nooit meer los. 8)

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 31 jan 2008, 20:02

Ik zeg: Peer for President!! :D

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 31 jan 2008, 20:07

Eerst zien, dan geloven ...

Peter is zeer goed in het creëeren van een mediahype. Denk maar even terug aan zijn tamtam over misstanden bij de (verkeers)politie en de slappe uitzending die daar op volgde.

Ik wacht dus gewoon even af.

SteV6

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 31 jan 2008, 20:21

ik ben benieuwd. Alleen dat gehype vind ik vreemd. Als er een doorbraak is zou dat toch METEEN gemeld moeten worden :roll:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jan 2008, 20:22

Eerst even zien idd


Kijk; als er echt licht in de duisternis ( lees; stront aan de knikker voor Joran S) was...................................dan was ie toch al weer gearresteerd IMHO, of ieder ander for that matter die er mee gelinkt zou zijn door Peter R....................................

just my 2 cents...................................


Ik hoop echter van harte dat er een eind aan komt.............................

Luco

Bericht door Luco » 31 jan 2008, 20:30

je kan niet zomaar weer iemand arresteren toch?

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 31 jan 2008, 20:32

yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jan 2008, 20:33

luco hornsveld schreef:je kan niet zomaar weer iemand arresteren toch?
Wel als je claimt dat de zaak is opgelost............................hoe lang zou je dan nog moeten wachten?

Lijkt me niet dat het OM ook nog op de uitzending zou moeten wachten en dan pas gaat ingrijpen............................................. :wink:


107 Teletekst do 31 jan
***************************************
Peter R. de Vries:zaak-Natalee rond

***************************************
` Misdaadreporter Peter R.de Vries zegt
dat hij de zaak van de vermiste Natalee
Holloway heeft opgelost.In een speciale
uitzending wordt zondag uit de doeken
gedaan hoe ze omgekomen is en wat er
met haar lichaam gebeurd is.Voor de NOS
bevestigde De Vries dat ze dood is.

Volgens De Vries is het bewijs voor de
zaak verkregen met verborgen camera's.
Of Joran van der Sloot inderdaad meer
van de zaak weet,zoals De Vries steeds
heeft beweerd,wil hij nog niet zeggen.

De moeder van het Amerikaanse meisje is
naar Nederland gekomen voor de zaak.Ze
reageerde emotioneel toen ze op de
hoogte werd gebracht,aldus De Vries.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 31 jan 2008, 20:48

Respect voor Peter R. Al de zoveelste zaak die hij oplost. Erg goed bezig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 jan 2008, 20:52

Ik heb altijd al het gevoel gehad met die Joran...en zijn vader werkt ook mooi mee vanaf het begin, en die advocate van die man zo'n vrouw heeft volgens mij een soort "relatie" met hem haha zo leek het...en denk dat het lijk in een muur van hun huis destijds daar is ingemetseld of in de vloer, zo voelde dat althans...dus in hun ouderlijk huis van destijds, daar ligt Nathalie ergens...lol...maarja dat dacht ik toen ik al die koppen zag...benieuwd straks wat eruit komt....ik ga in elk geval kijken, dan heb ik een alibi waar ik was ten tijde van de uitzending :lol:

Trouwens ik heb al een paar keer met en voor Peter r d Vries samen gewerkt voor reconstructies als edelfigurant :lol: de ene keer als rechercheur en de andere keer weer als crimineel :lol: best leuk destijds.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jan 2008, 21:09

Peter R bevestigt de dood van NH...................................

Bron NOS

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 31 jan 2008, 21:09

Ff inprogrammeren voor het geval ik het vergeet :wink:
Je kunt zeggen wat je wilt van die man maar als het echt waar is... petje af :shock:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 31 jan 2008, 21:10

Tom schreef:Ik vind Peter R de Vries sowieso top.
Jammer dat ie nooit echt de politiek in is gegaan...
Ik krijg juist de tyfus van die gast.. bah

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 31 jan 2008, 21:11

Ik vind het zo'n droplul die vent met z'n k*t programma.

N.

Spreek jullie na zondag wel weer als weer eens blijkt dat het nergens over ging..........

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 31 jan 2008, 21:12

En als het nu eens wel ergens over gaat?

Blijft het een droplul zeker?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jan 2008, 21:16

Als ie na al deze ophef zijn bewering niet kan staven, tja, dan is het gebeurd met zijn journalistieke TV carriere ................................

Het lijkt me dat er voor alle partijen nogal wat op het spel staat.......................................

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 31 jan 2008, 21:17

Of hij doet die ophef in de hoop dat er iemand benauwd wordt en gaat bekennen...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 31 jan 2008, 21:17

Ja,

heb die dude een aantal keer IRL gezien. Aandachtsgeil!

*Ja beste kijkers ik, de onnavolgbare Petertje R weet wie het gedaan heeft. Nee, ik ga het nu niet zeggen. Kijk maar naar mijn programma op zondag, krijg je eerst 3 kwartier gezever gevolgd door een zogenaamde bekentenis.*

Hoppa kijkcijfers omhoog en hij is weer even het mannetje. Been there seen it, didn't like it.

N.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMWDennis, Brutus the Legend, Djessey, ED35, Gert-jan, Henk Jan, JdBn, maurizio, RJK en 187 gasten